Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e da Estatistica Descriptiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender o manexo das tecnicas básicas da Análise de Datos e da Estatistica Descriptiva. |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades.
|
A3 A4 A5 A7 A9 A11 A13
|
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades. |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A11 A12 A13
|
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0.- Introduccion |
0.1 Qué é a Estatística? |
1.- Análise Descritiva de Datos. Estatística Descritiva
|
1.1 Análise Unidimensional
1.2 Análise Bidimensional |
2.- Probabilidade
|
2.1 Introduccion ao Cálculo de Probabilidade |
3.- Variables aleatorias |
3.1 Variables aleatorias unidimensionais
3.2 Variables aleatorias bidimensionais |
4.- Análise da Relación entre Variables |
4.1 Regresión e Correlación |
5.- Distribucións de Variables Aleatorias. |
5.1 Principais distribucións dunha variable aleatoria. |
6 Converxencia |
6.1 Converxencia e teorema central do límite. |
7.- Series de Tempo |
7.1 Series de Tempo |
8.- Números Índices |
8.1 Números Índices |
Tema transversal: EXCEPTO grupo con clase en INGLES
Introdución á programación con R.
|
1- Que é R? traballo coa liña de comandos
2.- Elementos simples: vectores e data.frames |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 C1 C8 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A9 A12 C6 C7 |
14 |
28 |
42 |
Prácticas a través de TIC |
A10 C3 |
5 |
15 |
20 |
Lecturas |
A7 A11 |
0 |
5 |
5 |
Proba mixta |
A4 A5 |
2 |
4 |
6 |
Aprendizaxe colaborativa |
A13 C4 C5 |
2 |
2 |
4 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A12 A13 C1 C3 C6 C7 C8 |
3 |
9 |
12 |
Seminario |
A3 A4 A7 A9 A10 A12 A13 C1 C3 C6 |
4 |
0 |
4 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia ...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. O obxectivo é introducir ao alumnado nos conceptos da materia, transmitirase así a base de coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
Prácticas a través de TIC |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado. Traballarase con apoio do ordenador, e reservarase para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos o recomenda. De xeito trasversal tamén se introducirá ao alumnado no traballo en estatística con medios informáticos. |
Lecturas |
Lectura de textos propostos relacionados coa Materia, e que complementan o explicado na aula. |
Proba mixta |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final. Esta proba considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a supeperar a proba final. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, na resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como a dos restantes membros do grupo. Antes da entrega do traballo ou de boletíns de exercicios en grupo, adicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou dificultades atopadas. Deste xeito créase un debate entre eles, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito critico.
Realizaranse traballos en grupo nos que os alumnos deberán resolver distintas cuestións teórico-prácticas relativas aos temas implicados; ao seu remate, o grupo deberá amosar o realizado, con diferentes posibilidades exposición (oral ou escrita), valoración informática; a elección do método dependerá da evolución da docencia. |
Traballos tutelados |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará traballos en grupo, enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
Seminario |
Organizarase cada grupo de clase en dous subgrupos (a metade dos alumnos en cada un),
Realizaranse 4 horas de Seminario para cada un destes subgrupos, Neles atenderanse dúbidas e discutirase sobre as diferentes partes da materia, así como as actividades e traballos propostos a realizar sobre esa materia. |
Solución de problemas |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atencion persoalizada ao alumno para a resolucion das dúbidas que puidesen aparecer, non só na resolucion de exercicios se non en calquera outra fase do proceso de aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A7 A9 A10 A12 A13 C1 C3 C6 C7 C8 |
En combinación coa aprendizaxe colaborativa e baixo a tutela do profesor o alumnado realizará un ou varios traballos en grupo (en caso de ser máis de 1, como mínimo existirá 1 en grupo, pero algún dos demais podería ser individual), enfocados na aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
O profesor realizará o seguemento desta aprendizaxe de cara a valorar a adquisición dos coñecementos propostos para esta categoría. |
15 |
Proba mixta |
A4 A5 |
Realizarase unha proba mixta, que se corresponderá co exame final. Esta proba considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar as outras actividades que se avalían.
Como alternativa a esta proba mixta final e co obxectivo de motivar o traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor propoñerá probas mixtas intermedias, organizadas ao longo do período docente. Superar o conxunto destas probas intermedias será equivalente a superar a proba final.
|
50 |
Obradoiro |
A9 A12 C6 C7 |
Nestas aulas o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesorado: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposición e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos, aclaración de dúbidas sobre teoría, etc.. Sen embargo tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación ou en todo caso como simple complemento das sesións maxistrais.
Dentro destas aulas realizaranse actividades de avaliación, xa sexa mediante exercicios individuais ou exercicios realizados en grupo. |
35 |
|
Observacións avaliación |
- A proba mixta considerarase fundamental na avaliación, polo que será necesario obter nela un mínimo do 40% da nota para computar coas outras actividades que se avalían. - Estes criterios de avaliación corresponden tanto á primeira como a segunda oportunidade. Os mesmos criterios aplicaranse ao alumnado con dedicación parcial. De calquera xeito ao estudantado con dedicación parcial recoméndaselle que fale co coordenador da materia para informalo da súa situación. - En caso de que haxa estudantes que opten pola convocatoria adiantada, o sistema de cualificacións será o mesmo. Neste caso as actividades do Obradoiro e Traballos tutelados deberán realizarse un mínimo de 21 días antes do exame de convocatoria adiantada. - A orde que seguen os temas nesta guia docente pode ser modificado ao impartilo na aula, en función das necesidades docentes que poidan xurdir. Algunhas observacións
xerais de avaliación, colocadas de maneira homoxénea co resto das guias docentes
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN: 1. Condicións de avaliación: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. 2. Identificación do estudante: Ao estudante poderáselle pedir que acredite a súa personalidade segundo a normativa vixente. B) TIPOS DE CALIFICACION: 1. Calificación de non presentado: Corresponde ao estudante cando só participe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación conseguida. 2. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención de asistencia: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de avaliación indicados nesta sección. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. 3. Convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada as actividades do Obradoiro e Traballos tutelados deberán realizarse un mínimo de 21 días antes do exame de convocatoria adiantada. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DE AVALIACIÓN: as que figuran ao inicio destas observacions.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Espejo Miranda,I et al., ( 2006 ) Estad?stica Descriptiva y Probabilidad. Teoría y Problemas. Cádiz, Universidad de Cádiz. (libro libre, descargable en: http://knuth.uca.es/moodle/course/view.php?id=19) Arriaza Gómez A.J. et al.(2008) Estadística Básica con R y R-Commander. Cádiz, Universidad de Cádiz. (libro libre, descargable en:http://knuth.uca.es/ebrcmdr) |
Bibliografía complementaria
|
Gonick, L. y Smith, W. (2001). A Estatística¡en caricaturas!. SGAPEIO y Harper Collins
Cao Abad, R. y otros (1998). Estadística básica aplicada. Santiago de Compostela, Tórculo
Newbold, P. (1997). Estadística para los Negocios y la Economía. Madrid, Prentice Hall
Newbold, P., Carlson, W. and Thorne, B. (2010). Statistics for business and economics. Pearson/Prentice Hall |
PÉREZ, C. (2002) Estadística aplicada a través de Excel. Pearson Educación, Madrid. Charte Ojeda, F. (2008) Calculos Estadísticos con Excel. Anaya Multimedia, Madrid. Arriaza Gómez A.J. et al.(2008) Estadística Básica con R y R-Commander. Cádiz, Universidad de Cádiz. (libro libre, descargable en:http://knuth.uca.es/ebrcmdr) |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para os estudantes que cursen esta materia enteiramente en ingles, os criterios de avaliación serán os presentados nesta guia (ou sexa, os que se aplican para todos os grupos) . O material para estes estudantes estará dispoñible na plataforma virtual da disciplina. Ao inicio do segundo semestre, serán proporcionadas regras suplementarias e explicatorias para todos os grupos (incluido o grupo de ingles) . |
|