Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Demostrar o papel crucial que desempeña un Sistema Financeiro no marco dunha economía moderna |
A2 A3 A4 A8 A11 A12
|
|
C1
|
- Analizar as características fundamentais (liquidez, rendibilidade e risco) dos principais instrumentos financeiros |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
C1
|
- Avaliar a influencia dos principais determinantes dos prezos dos activos financeiros |
A2 A3 A4 A5 A7 A11
|
|
C1
|
- Recoñecer os principios básicos que deberían guíar a xestión das entidades bancarias |
A1 A2 A11 A12
|
|
C1 C5 C6
|
- Xustificar a necesidade de regulación e supervisión dos sistemas financeiros |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Coñecer as principais vías de influencia da política monetaria sobre o prezo dos activos negociados nos mercados financeiros. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Comprobar o importante papel dos intermediarios financeiros no mecanismo de transmisión da política monetaria |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios elementais de valoración de activos. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
- Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade das institucións e os mercados financeiros. |
A10 A11 A12
|
|
C1
|
- Diagnosticar o tono da política monetaria e o grado de presión financeira ao que está sometido o sector privado da economía. |
A2 A11
|
|
C1
|
- Manexar fuentes documentais en inglés |
A11
|
|
|
- Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo da Política Monetaria e Sistema Financeiro |
|
B6 B9
|
C4 C7 C8
|
- Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
B4 B5
|
C1 C4
|
- Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
A6 A13
|
B8
|
C4
|
- Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
B7
|
C4 C5
|
- Avaliar críticamente os principais problemas e desafíos aos que se enfrenta a política monetaria na zona euro
|
A1 A2 A9
|
B1 B2 B3
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.SISTEMA FINANCEIRO: UNHA PRIMEIRA APROXIMACIÓN |
- Introdución
- Sistema financeiro: concepto, estrutura e funcións
- Instrumentos financeiros
- Mercados financeiros
- Institucións financeiras
|
TEMA 2. MERCADO DE BONOS E TAXAS DE XURO |
- Introdución
- Bonos: concepto, clases, prezo e rendimento
- O mercado de bonos e a determinación das taxas de xuro
- Riscos asociados aos bonos
- Estrutura temporal das taxas de xuro
|
TEMA 3. MERCADO DE ACCIÓNS |
- Introdución
- Acción: concepto, características e rendemento
- Valoración de accións
- O papel do mercado de accións na economía
|
TEMA 4. MERCADO DE DIVISAS E TIPOS DE CAMBIO |
- Introdución
- Divisas e tipos de cambio: conceptos básicos
- Factores determinantes dos tipos de cambio
- Intervención dos bancos centrais nos mercados de divisas
|
TEMA 5. BANCOS E XESTIÓN BANCARIA |
- Introdución
- O balance dos bancos comerciais
- Principios básicos da xestión bancaria
- Regulación bancaria |
TEMA 6. POLÍTICA MONETARIA |
- Introdución
- Papel do sistema financeiro no mecanismo de transmisión monetaria
- Política monetaria e inflación de activos
- A política monetaria na Eurozona |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 B7 B9 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
15 |
34 |
49 |
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 |
8 |
24 |
32 |
Discusión dirixida |
C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A3 B8 C1 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos que foron traballados na aula.
|
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor.
|
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Proba mixta |
Probas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
Realizaranse tutorías individualizadas a través de correo electrónico, Teams y Moodle.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13 |
Resolución de casos prácticos que supón a aplicación dos
coñecementos que foron traballados na aula |
40 |
Proba mixta |
A3 B8 C1 |
O exame final consistirá nunha única proba escrita de carácter teórico-práctico que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos recollidos no programa e desenvolvidos nal aula
A parte teórica do exame poderá incluir preguntas tipo test.
Na parte práctica valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos prácticos.
|
40 |
Solución de problemas |
A2 A5 A6 A7 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Realización de exercicios e probas (test e problemas) nos que os alumnos terán que
aplicar a teoría para resolver problemas específicos. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Normativa de avaliación: Está prohibido acceder á aula con dispositivos que permitan a comunicación co exterior e almacenamento de información. O estudante debe acreditar a sua personalidade conforme á normativa. Proba mixta: Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, además dos coñecementos, as capacidades de análise e síntese do alumno. Na parte práctica valoraranse especialmente a capacidade para aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos prácticos. A puntuación da proba establécese sobre un máximo de 4 puntos. Oportunidade adiantada e segunda oportunidade: Na segunda oportunidade, os estudantes que o desexen poderán recuperar a parte da avaliación continua correspondente ás probas obxectivas (probas test e problemas) realizadas no primeiro semestre. Isto corresponde a un máximo do 20% da nota final. Esta mesma posibilidade darase aos estudantes da oportunidade adiantada. A nota non presentada corresponde ao alumno cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% na nota final, independentemente da nota acadada. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: Esta situación deberá ser posta en coñecemento do profesor ao comezo do curso e acordarase un calendario compatible coa sua dedicación salvo no caso das probas finais. Neste caso, os criterios de avaliación rexerase pola realización dunha proba mixta cun peso do 100% sobre a nota. Nesta proba incluiranse preguntas teóricas e prácticas e o alumno terá que demostrar ter acadado as competencias e os resultados de aprendizaxe da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ANALISTAS FINANCIEROS INTERNACIONALES (2008). Guía del Sistema Financiero Español. Madrid: Ediciones Empresa Global
BANCO CENTRAL EUROPEO (2004). La política monetaria del BCE. Banco Central Europeo
BANCO CENTRAL EUROPEO (2005). Burbujas del precio de los activos y política monetaria. Burbujas del precio de los activos y política monetaria, Boletín Mensual del Banco Central Europeo,
SERVICIO DE ESTUDIOS DEL BANCO DE ESPAÑA (2005). El análisis de la economía española. Madrid: Alianza Editorial
SERVICIO DE ESTUDIOS DEL BANCO DE ESPAÑA (1997). La política monetaria y la inflación en España. Madrid: Alianza Editorial
PAREJO GAMIR J.A. et al. (u.e.). Manual del Sistema Financiero Español. Barcelona: Ariel
MISHKIN, F.S. (2014). Moneda, Banca y Mercados Financieros. Pearson
ANDREU, J.M. (2000). Sobre los fundamentos del dinero y la banca. Madrid: Dikinson |
|
Bibliografía complementaria
|
DE GRAUWE, P. (2009). Economics of monetary union. Oxford: Oxford University Press
CECCHETI, S.G. y SCHOENHOLTZ, K. l. (2017). Money, Banking and Financial Markets. Boston: McGraw-Hill
BALL, L. (2009). Money, Banking and Financial Markets. New York: Worth Publishers
MISHKIN, F.S. (2004). The Economics of Money, Banking and Financial Markets. Londres: Pearson-Addison Wesley |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Política Económica/611G01013 | Macroeconomía/611G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 |
|
Materias que continúan o temario |
Finanzas Internacionais/611G01037 | Mercados e Intermediarios Financeiros/611G01038 |
|
Observacións |
1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|