Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento aplicado da macroeconomía.
|
A1 A3 A5 A7 A12
|
B3 B4
|
C1 C3 C6
|
Coñecemento aplicado da Historia económica
|
A2 A3 A4 A6 A8 A9 A10
|
B1 B4 B6 B8
|
C3 C4 C5 C6
|
Manexo adecuado das principais bases de datos
|
A11 A13
|
B4 B5
|
C7 C8
|
Coñecemento adecuado da economía europea.
|
A5
|
B2 B6
|
C8
|
Madurez no razoamento económico. |
A5
|
B1 B7
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I. Os fundamentos teóricos dos procesos de integración económica e unha panorámica da integración europea. |
1. Fundamentos teóricos dos procesos de integración económica.
2. Evolución histórica e marco institucional.
|
BLOQUE 2. A integración dos mercados e a unión monetaria. |
3. A integración de mercados, da Unión Aduaneira ao Mercado Único. A política da competencia.
4. Unión monetaria e políticas macroeconómicas.
|
BLOQUE 3. O orzamento comunitario e as políticas internas. |
5. O orzamento comunitario.
6. A Política Agraria Común.
7. A política de cohesión da UE.
8. As políticas internas da UE.
|
BLOQUE 4. As políticas externas da Unión e as perspectivas de futuro. A UE no mundo. |
9. A política exterior da UE.
10. A UE no contexto internacional. Escenarios de futuro.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A8 A9 B2 B7 C4 C5 C8 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A1 A2 A5 A7 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C7 C8 |
24 |
15 |
39 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B4 B6 B8 C1 C3 C6 C7 C8 |
2 |
53 |
55 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Empregaráse o método expositivo coa finalidade de facilitar ao estudante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondentes aos distintos temas. |
Obradoiro |
Actividades en clase, solución problemas, lecturas, participación activa en clase. |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a materia.
Poderá ter disitintas modalidades: test, ensaio ou unha combinación de ambas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Proba mixta |
|
Descrición |
O estudante pode recibir atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia, principalmente nas titorías no despacho.
As titorías en grupo reducido planificaranse ao longo do curso. Estarán destinadas a reforzar a aprendizaxe autónoma do alumno a través do seguimento e a supervisión das distintas actividades programadas (procura de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos, seminarios, etc.)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A5 A7 A11 A12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C1 C4 C6 C7 C8 |
As diferentes actividades desenvolvidas durante o curso serán avaliadas para obter a cualificación desta parte. Podería haber diferentes ponderacións para cada actividade segundo a súa tipoloxía ou dificultade. Valoraranse en gran medida o esforzo persoal a aprendizaxe continua e a comunicación escrita e/ou oral. |
60 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B4 B6 B8 C1 C3 C6 C7 C8 |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre os procesos de integración económica a economía europea.
Realizaráse en período de exámenes.
Esíxese unha cualificación igual o superior a 4/10 nela para superar la materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con independencia da cualificación alcanzada. 2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: Os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. En ambas situacións será posible recuperar ata dous puntos da avaliación continua (o 20% da cualificación final da manteria) mediante unha proba mixta. Indicarase con antelación cando se ha de facer esa recuperación. 3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as restantes probas acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. 4. Sobre condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información. 5. Identificación do estudante: O estudante ha de acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Buitrago, E. y Romero, L. (2013). Economía de la Unión Europea. Análisis económico del proceso de integración europeo.. Ed. Pirámide. Madrid.
Tugores Ques, J. (2006). Economía Internacional. Globalización e integración regional. 6ª Ed. Ed. McGraw-Hill. Madrid.
Cuenca García, E. y Navarro Pabsdorf, M. (2019). Lecciones de economía de la Unión Europea. Ed. Pirámide. Madrid.
Baldwin, R. y Wyplosz, C. (2020). The Economics of European Integration. Sixth edition.. Ed. Mc Graw Hill. London. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía
complementaria: Brunet Cid, F. (2010): Curso de
integración europea. Segunda edición. Ed. Alianza Editorial. Madrid. Comisión Europea (2017):
Libro blanco sobre el futuro de Europa. Reflexiones y escenarios para la Europa
de los veintisiete. COM (2017) 2025 1 de marzo. Bruselas. Consejo de la Unión
Europea (2012): Versiones consolidadas del Tratado de la Unión Europea y
Tratado constitutivo de la Comunidad Europea. Consejo de la Unión Europea:
6655/7/08, REV 7. Consejo Económico y
Social de España, (2019): Informe 03/2019 anual sobre la gobernanza económica
de la Unión Europea. Disponible en www.ces.es/informes Fernández Navarrete, D. (2014):
Fundamentos económicos y políticos de la Unión Europea. Ed. Delta Ediciones.
Madrid. Institucións e recursos
dispoñibles na web: Banco Mundial, BM : https://www.bancomundial.org/ Centre d'Etudes Prospectives et d'Informations
Internationales, CEPII: http://www.cepii.fr/ Centre for Economic Policy Research, CEPR: https://cepr.org/ Comisión Europea: https://ec.europa.eu/info/index_es Eurostat: https://ec.europa.eu/eurostat/home Fondo Monetario Internacional, FMI: https://www.imf.org/external/spanish/index.htm National Bureau of Economic Research, NBER: https://www.nber.org/ Organización Mundial de Comercio, OMC: https://www.wto.org/indexsp.htm Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico, OCDE: https://www.oecd.org/acerca/ Portal Europa: https://europa.eu/european-union/index_es |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Economía Mundial/611G01011 | Economía Española/611G01016 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría Económica Internacional/611G01029 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia: Solicitarase en formato
virtual e/ou soporte informático
Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais.
Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.
Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|