Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise crítico de diferentes fontes de información relacionadas coa economía internacional, elaboración de informes e traballo en equipo. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Aplicación da metodoloxía económica ao estudo de diferentes problemas relacionados coa economía internacional. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Análise e exposición de textos e lecturas especializadas. |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Iniciación ao proceso de investigación na materia. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
1- A globalización da economía.
2- O alcance da economía internacional.
3- As ganancias do comercio internacional.
4- O proteccionismo.
5- A balanza de pagamentos e os mercados cambiario.
6- As políticas macroeconómicas nunha economía aberta: coordinación internacional de políticas. |
PARTE I:TEORÍAS DO COMERCIO INTERNACIONAL |
I.1- Teorías clásicas do comercio internacional. O modelo Ricardiano de comercio.
I.2 Teoría neoclásica do comercio internacional: o equilibrio internacional.
I.3 Dotación de recursos e comercio internacional: o modelo de Heckscher-Ohlin.
I.4 As novas teorías do comercio Internacional: Economías de escala, competencia imperfecta e comercio internacional. |
PARTE II: POLÍTICA COMERCIAL INTERNACIONAL |
II.1- Os instrumentos de política comercial
II.2- A economía política da política comercial
II.3 Teoría da integración económica |
PARTE III: TEORÍA MONETARIA INTERNACIONAL |
III.1- Introdución: balanza de pagamentos e mercado de divisas
III.2- Mecanismos de axuste automático da balanza de pagamentos.
III.3 Políticas de axuste
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A9 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
14 |
24 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A7 |
10 |
10 |
20 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A5 A7 |
5 |
15 |
20 |
Seminario |
A2 A3 A4 A5 A7 |
4 |
0 |
4 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A4 A5 A7 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Discusión dirixida |
Cuestións teóricas e prácticas para resolver en sesións interactivas |
Estudo de casos |
Formúlase un caso real e o alumno, sobre a base dos coñecementos teóricos adquiridos, debe de analizalo e comentalo |
Lecturas |
Análise de lecturas complementarias e exposición das principais ideas recollidas nestas |
Seminario |
Desenvolvemento de aspectos específicos dos temas expostos nas sesións maxistrais así como aclaración de dúbidas relacionadas coa materia. Estes seminarios desenvolveranse en grupos reducidos dun máximo de 15 alumnos. |
Proba obxectiva |
Proba escrita que pode combinar exercicios con preguntas de resposta múltiple, de resposta breve e/ou de desenvolvemento. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Seminario |
|
Descrición |
Durante o desenvolvemento das sesións interactivas e seminarios atenderase de forma individualizada ou en grupo aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar así como a aclaración das distintas cuestións formuladas. A parte, atenderase de forma individualizada aos alumnos no horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A2 A3 A4 A5 A7 |
Valorarase a exposición da lectura e as respostas dadas ás preguntas formuladas. |
10 |
Discusión dirixida |
A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Valoraranse as respostas ofrecidas polos alumnos ás cuestións prácticas e teóricas formuladas |
10 |
Estudo de casos |
A2 A3 A4 A5 A7 |
Valoraranse as solucións propostas así como os comentarios realizados sobre a base dos conceptos teóricos da materia |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A3 A4 A5 A7 |
Cualificarase a proba escrita con diferentes ponderacións para as diferentes cuestións formuladas en función da súa dificultade e importancia para a materia. En xeral, as cuestións abranguerán todos os temas expostos nas clases presenciais e haberá que contestalas de forma concisa e clara |
70 |
|
Observacións avaliación |
Observacións de avaliación
1. Nota non presentado: corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada.
2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na chamada avanzada é posible recuperar os puntos da avaliación continua (resolución de problemas, probas de resposta curta, intervencións durante as sesións maxistrais) mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final.
3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia: Salvo as datas aprobadas pola Xunta de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas ao comezo do curso compatibles coa súa dedicación.
4. Condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.
5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente
Outra obsevacións de Avaliación: Para superar a asignatura será necesario sacar como mínimo 3.5 puntos na proba obxectiva.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Feenstra, R. C. y Taylor, A. M. (2011). Comercio Internacional. Barcelona: Reverte
Pugel, T. A. (2004). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Salvatore, D. (2005). Economía Internacional. México: Limusa Wiley
Tugores, J. (2005). Economía Internacional. Madrid: McGraw-Hill
Chacholiades, M. (1992). Economía Internacional. México: McGraw-Hill
Tugores, J. (2013). Economía Internacional. Globalización e Integración Regional. Madrid: McGraw-Hill
Krugman, P. R.; Obsfelt, M. y Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson |
|
Bibliografía complementaria
|
Bhagwati (1984). Comercio Internacional: Textos Escogidos. Tecnos
Bengoechea, A. y otros (2002). Ejercicios de Economía Internacional. Madrid: Prentice Hall
Williamson, J. (1994). Estimating Equilibrium Exchange Rates. Washington D.C.:Institute for International Economies
Bilson, E. O. y Marston, R. C. (1984). Exchange Rate Theory and Practice. Chicago: University of Chicago Press
Samuelson, P. (1948). International Trade and the Equalizaion of Factor Prices. Economic Journal 58, pp. 163-184
Bhagwati (1987). International Trade: Selected Readings. M.I.T. Press
Porter, M. (1991). La Ventaja Competitiva de las Naciones. Barcelona: Plaza y Janés
Helpman, E. y Krugman, P. (1985). Market Structure and Foreign Trade. Cambridge: Mit Press
Bhagwati, J. (1988). Protectionism. Cambridge: MIT Press
Harold, J. (2001). The End of Globalization: Lessons from the Great Depression. Cambridge: Harvard University Press
Argy, V. y Porter, M. (1972). The Forward Exchange Market and the Effects of Domestic and External Disturbances under Alternative Exchange Rates Systems. International Monetary Fund Staff Papers 19, Pgs. 503-32
Ricardo, D. (1963). The Principles of Political Economy and Taxation. Homewood, IL: Irwin
Corden W. M. (1971). The Theory of Protection. Oxford: Clarendon Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Microeconomía/611G01001 | Principios de Macroeconomía/611G01005 | Matemáticas I/611G01009 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Macroeconomía/611G01017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para seguir a materia recoméndase que o alumno cursase as materias de microeconomía e macroeconomía a nivel intermedio. É especialmente recomendado repasar os conceptos básicos da teoría neoclásica tanto da producción como do consumo. OBSEVACIÓNS: Green Campus Como norma xeral e na medida do posibel: 1. A entrega dos traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitarase en formato
virtual e/ou soporte informático b. Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos 2. Débese ter en conta a
importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade
nos comportamentos persoais e profesionais. 3. Traballaráse para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na
contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. 4. Facilitarase a plena
integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou
socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e
proveitoso á vida universitaria. |
|