Datos Identificativos | 2021/22 | ||||||
Asignatura (*) | Economía Regional: Economía de Galicia | Código | 611G01030 | ||||
Titulación | |||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | ||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | |||
Idioma |
|
||||||
Modalidade docente | Presencial | ||||||
Prerrequisitos | |||||||
Departamento | Economía |
||||||
Coordinación |
|
Correo electrónico |
|
||||
Profesorado |
|
Correo electrónico |
|
||||
Web | |||||||
Descrición xeral | Esta asignatura ofrece unha visión da economía española e mundial. Coménzase por presentar as bases da medición da actividade económica a través das contas da nación (SEC-2010), o balance das contas exteriores (Balance de Pagos) e demáis indicadores socioeconómicos. Para comprender a economía mundial pártese de diversas cuestións claves como o crecemiento económico e o desenvolvemento humán, o comercio internacional, a integración económica e o sistema financeiro internacional. A análise da economía española comenza por unha visión xeral da súa evolución socioeconómica dende a segunda metade do século XX tratando temas como a distribución sectorial. factorial e espacial da producción, os desequilibrios rexionais, o mercado de traballo e a inserción de España na UE. | ||||||
Plan de continxencia |
Manteranse con carácter xeral as mesmas condicións establecidas nas guías. 1. Modificacións nos contidos non se realizaran cambios 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen as mesmas que na docencia presencial *Metodoloxías docentes que se modifican ningunha 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado -titorias por correo electronico. Procurarase que se fagan coincidindo co horario programado para as titorias presenciais. Moodle. Os temas como materiais, apuntamentos, etc. que serviran para desenvolver a aprendizaxe da materia serán de uso hibrido, tanto para o ensino presencial coma virtual. -TEAMS, A sesion maxistrais levaranse a cabo mediante esta ferramenta, coincidindo co horario das clases presenciais. 4. Modificacións na avaliación. Non se modifica *Observacións de avaliación: mantense a mesmas pautas que para a avaliacion presencial. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía non se modifica |
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Interesarse e reflexionar de modo crítico pola situación da economía galega, as súas causas, consecuencias e alternativas | B1 B2 B3 B7 |
C1 C4 C5 C7 |
|
Coñecer os instrumentos principais de política e equidade rexional e a súa influencia na economía galega. | A2 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 |
B9 |
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo | A3 A4 A5 A6 |
B4 B5 B6 B7 B8 |
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido | A1 |
B8 |
C6 C8 |
Contidos |
Temas | Subtemas |
I. A medición da economía | 1. As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos. Contabilidade Nacional de España (SEC-2010) 2. As contas exteriores: Balanza de Pagos (Balanza de pagos de España) 3. Indicadores socio-económicos de crecemento y desenvolvemento. Estadísticas do INE, BdE, BM, OECD, FMI, UNCTAD, OMC, PNUD, EUROSTAT. |
II. Economía mundial. | 4. Análise da economía mundial. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización. 5. Comercio internacional, Sistema financeiro internacional. Integración económica. A Unión Europea. |
III. Economía española | 6. Análise da economía española. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización. 7. Especialización produtiva e mercado de trabajo. Rasgos estructurais da economía española. 8. Especialización comercial e inserción de España na UE |
Planificación |
Metodoloxías / probas | Competencias / Resultados | Horas lectivas (presenciais e virtuais) | Horas traballo autónomo | Horas totais |
Actividades iniciais | A1 | 2 | 0 | 2 |
Sesión maxistral | A2 A7 B1 B6 B7 B8 | 15 | 30 | 45 |
Presentación oral | A11 A12 A13 B4 C6 C8 | 4 | 12 | 16 |
Análise de fontes documentais | A9 A10 B3 | 4 | 8 | 12 |
Aprendizaxe colaborativa | B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 C6 | 2 | 6 | 8 |
Obradoiro | A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 | 2 | 32 | 34 |
Traballos tutelados | B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 | 6 | 12 | 18 |
Proba mixta | B2 B1 | 2 | 8 | 10 |
Atención personalizada | 5 | 0 | 5 | |
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías | Descrición |
Actividades iniciais | Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua. |
Sesión maxistral | Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas. |
Presentación oral | O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte. |
Análise de fontes documentais | Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial. |
Aprendizaxe colaborativa | Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso. |
Obradoiro | Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor. No caso do doble grao Empresariais+turismo e Empresariais+Arq Técnica farase especial atención os sectores turismo e construcción. |
Traballos tutelados | Traballos tutelados relacionados con algún tema do programa. Selección do tema, documentación, estructura xeral, revisión dos datos utilizados, sesions periódicas co profesor, preparación da presentación... |
Proba mixta | Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española |
Atención personalizada |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Proba mixta | B2 B1 | Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias. NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua. |
40 |
Obradoiro | A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 B1 | Actividades en clase, participación, interés pola asignatura | 20 |
Presentación oral | A11 A12 A13 B4 C6 C8 | Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral | 20 |
Traballos tutelados | B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 | Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura | 20 |
Observacións avaliación | |||
A asignatura está estructurada para axudar (e obligar) ao alumno a levar la materia ao día, dado o carácter actual da materia Economía Mundial. O examen final de coñecementos representa el 40% de la calificación total que se sumará a las calificaciones obtenidas na evaluación contínua: 40% correspondente aos traballos e un 20% restante a las actividades organizadas en la actividad "Obradoiro". Por tanto, a evaluación continua é fundamental para superar la asignatura. Será imprescindible unha calificación mínima de 4/10 no examen escrito de coñecementos para sumar á calificación de evaluación continua. A segunda oportunidade será avaliada co 40% da proba escrita de coñecementos máis a posibilidade de recuperar o 20% da evaluación correspondente á metodoloxía "Obradoiro". Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final. Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información Convocatoria adiantada: No caso de que o alumno solicitase a convocatoria adiantada, éste será avaliado tal como indica la GADU da asignatura xa que é una materia do primeiro cuadrimestre. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Poderá facer o traballo de xeito individual. A titoría personalizada acordarase entre o profesor e o alumno. |
Fontes de información |
Bibliografía básica | |
Bibliografía básica recomendada. El profesor podrá incluir bibliografía complementaria si así o decide. Se recomienda utilizar las últimas ediciones de la bibliografía básica
|
|
Bibliografía complementaria | |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente | |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente | ||
|
Materias que continúan o temario |
Observacións | |