Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
En xeral, coñecer o funcionamento dos distintos mercados financeiros nacionais e internacionais. Así mesmo, o sistema de formación de prezos dos produtos financeiros e a normativa básica. Énfase na relación entre as variables macroeconómicas e o comportamento dos mercados globais |
A2 A3 A5 A6 A9 A10 A11 A12 A13
|
B3 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C8
|
Coñecer o funcionamento do sistema financeiro español e ter capacidade crítica suficiente para avalialo. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9
|
B3 B7
|
C6 C7
|
Comprender a estrutura dos mercados financeiros, a súa regulación e evolución dende unha perspectiva económica. |
A2 A3 A6 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. INTRODUCIÓN AOS MERCADOS FINANCEIROS
2. ORGANIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
3. MERCADOS FINANCEIROS ORGANIZADOS EN ESPAÑA
4. MERCADO MONETARIO
5. MERCADOS DE RENDA FIXA
6. OPCIÓNS E FUTUROS COMO INSTRUMENTOS DE COBERTA APLICACIÓN PRÁCTICA
7. MERCADO DE RENDA VARIABLE
8. FONDOS DE INVESTIMENTOS
9. GLOBALIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
10. NOVOS CONTIDOS DA CERTIFICACIÓN CNMV
|
1. INTRODUCCIÓN AOS MERCADOS FINANCIEROS
1.1. Axentes dos mercados financeiros
1.2. Axentes económicos
1.3. Activos financeiros
1.3.1.1. Definición
1.3.1.2. Características
1.4. Intermediarios ou mediadores
1.4.1.1. Definición
1.4.1.2. Funcións
1.5. Mercados financeiros: Concepto e clasificación
1.6. Concepto
1.7. Mecanismo de fixación de prezos
1.8. Clasificación
1.9. Características
1.10. Ámbito de aplicación
1.11. Sistema financeiro español
2. ORGANIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCIEROS
2.1. Sistemas de contratación
2.2. M. Descentralizado
2.3. M. Centralizado: Continuos e Discretos
2.4. M. Cerrados
2.5. Sistema de Compensación e Liquidación
2.6. Seguridade
2.7. Axilidade
2.8. Economía
3. MERCADOS FINANCEiROS ORGANIZADOS EN ESPAÑA
3.1. Antecedentes: Política monetaria, déficit público, mercado bursátil
3.2. Características históricas
3.3. Reformas Sistema Financeiro Español
3.4. Política Monetaria
3.5. Agregados Monetarios
3.6. Mecanismos
3.7. Mercado Monetario
3.8. Características
4. MERCADO MONETARIO
4.1. Características dos seus títulos
4.2. Razones do seu desenvolvemento
4.3. Sistema telefónico do Mercado de Diñeiro (STMD)
4.4. Surximento
4.5. Funcións
4.6. Submercados do Mercado Monetario
4.7. M. Interbancario
4.7.1.1. Definición
4.7.1.2. Papel do BE
4.7.1.3. Características
4.7.1.4. Partes que interveñen
4.7.1.5. Submercados
4.8. M. Monetario Xeral
5. MERCADOS DE RENDA FIXA
5.1. Cotización dun bono
5.2. Compoñentes da renda fixa
5.3. Empréstitos
5.4. Bonos
5.5. Duración dos títulos de renda fixa
6. OPCIÓNS E FUTUROS COMO INSTRUMENTOS DE COBERTA Aplicación practica
6.1. Futuros
6.1.1. Definición
6.1.2. Utilidades
6.1.3. Estrategia de coberta
6.1.3.1.1. Short Hedging
6.1.3.1.2. Long Hedging
6.1.4. Problemas
6.2. Opcións
6.2.1. Clasificación
6.2.2. Operativa
6.2.3. Prezo da Prima
6.2.4. Produtos sintéticos
7. MERCADO DE RENDA VARIABLE
7.1. Concepto
7.2. Métodos de análise
7.3. A. Fundamental
7.4. A. Técnico
7.5. A. Econométrico
7.6. Teorías de inversión: aplicabilidade e crítica
7.6.1. C.A.P.M.
7.6.2. A.P.T.
7.6.3. Teoría da inversión anómala
7.6.4. Efectos estacionais
7.6.5. Combinación de Tributos
7.6.6. Factores representativos
7.6.7. Críticas ás teorías de análise
7.6.8. Modigliani e Miller
8. FONDOS DE INVESTIMENTO
8.1. Definición e tipoloxía
8.2. Historia
8.3. Cambios legais e marco europeo de inversión
8.4. Clasificación
8.5. Metodoloxías de xestión de carteiras de Fondos
8.6. Efecto fiscal
8.7. Novos fondos tras a Gran receión 2007-2010. Aa industria dos fondos de investimento.
9. GLOBALIZACIÓN DOS MERCADOS FINANCEIROS
9.1. Definición globalización / integración
9.2. Evolución histórica
9.3. Evidencias da integración
9.4. Goldstein:FMI
9.5. Teoría da escaleira integradora
9.6. Problemas de integración
9.7. Modelos de integración
9.8. Mecanismos de interrelación
9.9. Conclusión do proceso integrador
10.. NOVOS CONTIDOS DE CERTIFICACIÓN CNMV
10.1 Riscos, características e aspectos esenciais dos produtos de inversión. Implicacións fiscais. Produtos máis complexos, ampliación de riscos.
10.2 Costes e gastos totais do produto financeiro e do asesoramiento dos servizos.
10.3 Test de idoneidade e directrices
10.4 Adecuación doos produtos ofrecidos e a información do cliente actual e futura
10.5 Mercados e fixación de prezos dos diferentes activos
10.6 Relación entre as cifras económicas rexionais, nacionais ou globais e o valor dos produtos de investimento.
10.7 Produtos e a súa relación entre os resultados pasados e os rendementos esperados futuros.
10.8 Documentos necesarios para o investimento. Folletos e estados financeiros
10.9 Estruturas de mercado. Plataformas de negociación. Mercados secundarios.
10.10 Fundamentos da xestión de carteiras de inversión e características da diversificación
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A2 A3 A4 A6 |
18 |
18 |
36 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B2 |
3 |
27 |
30 |
Sesión maxistral |
A1 A5 A10 A13 C4 C5 |
20 |
40 |
60 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B4 B6 C1 |
3 |
3 |
6 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 B5 B7 C3 |
3 |
3 |
6 |
Estudo de casos |
B8 B9 C6 C7 C8 |
3 |
6 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Discusión de casos reales de comportamiento de los mercados de renta fija y variable |
Proba obxectiva |
Puntuará un maximo de 7 puntos en la nota final. Es preciso obtener un minimo de 3 puntos en ella para apobar. |
Sesión maxistral |
Referencia directa a casos reales y comportamiento de los mercados. Se exige presencia de un 80% de las sesiones para aprobar la materia. |
Traballos tutelados |
Trabajos en grupo sobre elementos del temario. con presentación final |
Prácticas a través de TIC |
Practicas con modelos de formación de precios y decisión. cartera ficticia seguida a traves de páginasa especificas en la WEB |
Estudo de casos |
Analisis de casos y resolución de los mismos especialmente en gestion de carteras de valores de renta fija y variable |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Prácticas a través de TIC |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
En horas de Tutoría y via mail del profesor :
estevezmengotti@gmail.com |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A5 A10 A13 C4 C5 |
Presenza e atención activa do alumnado. Asistencia regular controlada |
5 |
Discusión dirixida |
A2 A3 A4 A6 |
Sobre o temario e durante as sesións |
5 |
Estudo de casos |
B8 B9 C6 C7 C8 |
Levantarasen durante as sesións e computaranse para os alumnos que as resolvan |
5 |
Prácticas a través de TIC |
B1 B3 B5 B7 C3 |
Prácticas na aula de informática sobre datos macro reais. Confirmación do traballo por correo electrónico cos sitios web seleccionados |
5 |
Traballos tutelados |
A7 A8 A9 B4 B6 C1 |
Para escoller entre calquera sección do contido ou tema relacionado cos mercados financeiros |
10 |
Proba obxectiva |
A11 A12 B2 |
Durante o período lectivo poderanse realizar probas que se computarán no cálculo da nota |
70 |
|
Observacións avaliación |
<p>1. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno, cando só participa en actividades de avaliación que teñen un peso inferior ao 20% da nota final, independentemente da nota acadada.</p><p>2. Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación. Na convocatoria adiantada é posible recuperar os puntos da avaliación continua mediante preguntas adicionais para a proba obxectiva final.</p><p>3. Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de exención de asistencia: Salvo as datas aprobadas polo Consello de Facultade para a proba obxectiva final, para as outras probas acordarase un calendario específico de datas compatibles ao comezo do curso coa dedicación do alumnado.</p><p>4. En condicións de avaliación final: Está prohibido acceder á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información.</p><p>5. Identificación do alumno: O alumno deberá acreditar a súa personalidade de acordo coa normativa vixente.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
-
BREALEY, R. Y STEWART, M.
(1988): Fundamentos de financiación empresarial, McGraw-Hill. -
CUERVO, A. Y OTROS (1999):
Manual del Sistema Financiero Español, Ariel. -
GRANDÍO DOPICO, A.; ÁLVAREZ
COBELAS, J.; LÓPEZ SUÁREZ, P.A.; NOVO PETEIRO, J.A. (1997): Mercados Financieros,
McGraw-Hill -
MARTÍNEZ ABASCAL, E. (1993):
Futuros y opciones en la gestión de carteras, McGraw-Hill -
PELLICER, M. (1992): Los
mercados financieros organizados en España, Banco de España, Servicio de
estudios. - - |
Bibliografía complementaria
|
|
MCGOLDRICK PETER J. (1996): Comercialización y venta de Servicios financieros, McGraw-Hill. - NICHOLAS TALEB N. (2007):El cisne negro, Paidos |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Fiscalidade das Operacións e dos Instrumentos Financeiros/611448001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Instrumentos financeiros derivados/611448005 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
<p>1. A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:</p><p>a. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático</p><p>b. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos</p><p>2. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais.</p><p>3. Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.</p><p>4. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida</p> |
|