Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento |
A2 |
Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais |
A3 |
Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais |
A4 |
Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional |
A5 |
Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados |
A7 |
Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio |
A10 |
Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional |
A13 |
Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B12 |
Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento do réxime xurídico do empresario individual e do empresario social. Estudio das formas xurídicas que pode adoptar un empresario. Especial referencia ás sociedades de capital. Impugnación de acordos sociais e responsabilidade de administradores. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas sobre a contratación mercantil. As obrigas mercantís. Contratación electrónica, contratación con condicións xerais. Especial referencia aos contratos bancarios. O préstamo mercantil. Venta de bens mobles a prazo. Contratos de colaboración empresarial. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9
|
CC2 CC5 CC6
|
Coñecemento do réxime xurídico do concurso. Estudio da estructura xeral da Lei Concursal. A comunicación previa para adhesións, a solicitude de concurso voluntario e necesario, os incidentes concursais. Responsabilidade do concursado. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias dos dereitos sobre creacións industriais e sobre signos distintivos. Libre competencia e competencia desleal. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas no manexo de títulos valores. O xuizo cambiario: accións e excepciós. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC10 AC13
|
BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. DEREITO DE SOCIEDADES. |
1. Empresario individual e empresario social.
2. Formas xurídicas que pode adoptar un empresario social.
3. As sociedades de capital.
4. Impugnación de acordos sociais.
5. Responsabilidade de administradores. |
II. CONTRATOS MERCANTÍS. |
1. As obrigas mercantís.
2. Contratación electrónica.
3. Contratación con condicións xerais.
4. Contratos bancarios.
5. Contratos de colaboración. |
III. DEREITO CONCURSAL. |
1. A declaración de concurso.
2. Determinación da masa activa e pasiva.
3. Convenio ou liquidación.
4. Responsabilidade do concursado.
5. Aspectos procesais. |
IV. PROPIEDADE INTELECTUAL E COMPETENCIA. |
1. Patente: solicitude, accións de tutela e nulidade.
2. Marca: solicitude, tutela e nulidade.
3. Accións por competencia desleal.
4. A tutela administrativa e xudicial da competencia nos mercados. |
V. TÍTULOS VALORES. |
1. Letra de cambio, cheque e pagaré.
2. Tutela extracambiaria.
3. Accións e excepcións cambiarias: o xuizo cambiario. |
VI. SUPOSTOS PRÁCTICOS. |
Se realizarán casos prácticos sobre temas abordados no temario da asignatura. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
15 |
20 |
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A7 A10 A13 B3 B5 |
5 |
20 |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
18 |
24 |
42 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
O profesor plantexará en clase un problema xurídico e se procurará chegar á solución do mesmo cas intervencións dos alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de cada unha das leccións que integran os contidos da asignatura, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Mixed objective/subjective test |
Preguntas de resposta múltiple, de ordeación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Case study |
Se analizarán sentenzas dos tribunales e, especialmente, se resolverán problemas xurídicos plantexados en supostos de feito concretos (casos prácticos). |
Personalized attention |
|
Description |
Os profesores da materia axudarán aos alumnos a resolver as dúbidas referentes á resolución dos casos prácticos.
A atención personalizada tamén se realiza a través da posta a disposición dos profesores da materia nuns horarios determinados para que os alumnos consulten as dúbidas que podan ter do temario oo do sistema de avaliación.
Atenderase ao “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” a través de correo electrónico ou Teams para resolverlle ás concretas dúbidas que se poidan plantexar no estudo do manual ou materiais da materia.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos durante as sesións presenciais intervendrán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos, debatendo, en no seu caso, co profesor e o seus compañeiros. |
25 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos intervendrán na discusión plantexada, tratando de mostrar o ses coñecementos e habilidades. |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
Verificación dos coñecementos adquiridos. |
50 |
|
Assessment comments |
A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na oportunidade correspondente. Avaliación do “alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”: o estudantado nesta situación porase en contacto co profesor/es por correo electrónico para ir entregando ou realizando as prácticas da asignatura por medios compatibles coa súa situación (correo electrónico ou Teams). Estas prácticas terán un valor do 25% da nota, e a proba mixta dun 75%. O mesmo sistema seguirase para a segunda oportunidade.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Aurelio MENÉNDEZ y Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil. Thomson Reuters. SÁNCHEZ CALERO, F. (Última edición). Instituciones de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi. JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J. (Última edición). Derecho Mercantil, t. I. Ariel. VICENT CHULIÁ, F. (Última edición). Introducción al Derecho Mercantil. Tirant lo Blanch. BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos. BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|