Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A19 |
Dominar a gramática da lingua española. |
A20 |
Coñecer a situación sociolingüística da lingua española. |
A21 |
Coñecer a variación lingüística da lingua española. |
A22 |
Coñecer a evolución histórica externa e interna da lingua española. |
A23 |
Ter coñecementos de terminoloxía e neoloxía. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B4 |
Ser capaz de comunicarse de maneira efectiva en calquera contorno. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Profundar nalgúns aspectos que completan a visión da lingua española actual. |
A1 A3 A19 A20 A21 A22
|
B5 B8
|
C1 C2
|
2. Estudar as características da lingua oral, especialmente na súa manifestación máis xenuína que é a conversación coloquial. |
A1 A19 A20 A21
|
B1 B3 B5 B7
|
|
3. Achegarse a algúns feitos pragmáticos observados no uso da lingua española, principalmente na súa modalidade oral conversacional. |
A2 A3 A11 A15 A20 A21
|
B6
|
|
4. Introducirse no estudo da lingua española empregada en internet, analizando as súas características lingüísticas, pragmáticas e textuais. |
A2 A5 A11 A15 A19 A21 A22 A23
|
B1 B2 B4
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción: a lingua española. Situación actual |
1.1. O español no mundo
1.2. Algúns rasgos do español actual |
2. Español oral e español escrito |
2.1. Oral / escrito: oposición binaria e oposición gradual
2.2. A oralidade no texto escrito: ocaso da prensa |
3. O español na internet |
3.1. Características ortográficas, sintácticas e léxicas
3.2. A escritura ideofonemática
3.3. Características textuais |
4. O español conversacional |
4.1. A conversa coloquial
4.2. As unidades conversacionais
4.3. Características fónicas, morfosintácticas e léxico-semánticas
4.4. Estratexias pragmáticas
4.4.1. A intensificación
4.4.2. A atenuación
4.4.3. A conexión: os marcadores do discurso
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 A3 A11 A21 A22 A23 B1 B3 |
2 |
16 |
18 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A11 A20 A21 B5 B7 B8 |
11 |
15 |
26 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 |
1 |
14 |
15 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A3 A11 B3 B5 B7 |
4 |
0 |
4 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A15 A21 B1 B2 B4 B6 B7 B8 C1 C2 |
9.5 |
18 |
27.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
O alumnado estará ao día das lecturas recomendadas pola profesora ao inicio de cada tema. Estas lecturas son fundamentais para o seguimento da materia. |
Sesión maxistral |
A profesora exporá na aula os contidos principais de cada tema. |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán un traballo tutelado, ben de xeito individual, ben en grupo. O profesorado proporcionará os temas e lecturas para o mesmo, ao igual que as indicacións precisas para a súa elaboración a través da plataforma Moodle. O seguimento dos traballos realizarase en horario de titorías. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Asistencia aos eventos científicos –sesións de congresos, coloquios, conferencias– relacionados cos contidos da materia. |
Estudo de casos |
Unha parte da materia consistirá na realización de exercicios, comentarios e debates nos que os alumnos aplicarán os coñecementos adquiridos ao longo das sesións teóricas da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
O alumnado consultará co profesorado, ben de xeito presencial ou por Teams no horario de titorías, ben por correo electrónico, aqueles problemas surxidos no seu estudio, na elaboración do traballo ou na realización de exercicios ou comentarios. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A19 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 |
Traballo individual no que os alumnos tratarán con detalle un aspecto dos estudiados na materia. As características concretas explicáranse en clase e expóranse no Campus Virtual. Entrégarase a través desta plataforma antes do 12 de xaneiro. |
50 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A5 A15 A21 B1 B2 B4 B6 B7 B8 C1 C2 |
Nas sesións do grupo de taller realizáranse diversas actividades, resumes de lecturas, exercicios, comentarios, nas cales aplicáranse os coñecementos adquiridos nas sesións teóricas e nas lecturas. Entregáranse para calificar catro destas actividades nas datas indicadas no cronograma da materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
1. En todas as actividades escritas (traballos, exercicios, comentarios...), será valorado o uso correcto e axeitado da lingua española, especialmente para fins académicos. 2. Os traballos e restantes actividades entregados fora do prazo estipulado serán penalizados cun 50 % da nota.
4. Calquera falta de honradez académica (plaxio, utilización de textos ou ideas dotros autores sen indicar a procedencia ou outras variábeis destas características) será penalizada coa anulación total da actividade de que se trate.
5. Obturan a calificación de NP (non presentado) os alumnos que non entreguen o traballo tutelado.
6. Os alumnos que teñan que superar a materia en segunda oportunidade recuperarán as actividades suspensas. A profesora facilitará as indicacións oportunas a propósito das características do traballo e das actividades. Entregáranse no Campus Virtual antes do 4 de xullo.
7. O nivel mínimo de competencia lingüística recomendado para cursar esta materia, no caso do estudantado Erasmus e de convenios internacionais, é un B1 dacordo co Marco Europeo para o Ensino e Aprendizaxe de Linguas.
Alumnado con dispensa académica de exención de asistencia
-Poñéranse en contacto coa profesora nas primeiras semanas do curso. -Os procedementos e os porcentaxes da avaliación son os indicados arriba. -As tutorías se concertarán por correo electrónico e realizaranse en horas adecuadas tanto para o alumno como para a profesora. -Estes alumnos deben estar especialmente pendentes da comunicación a través do Campus Virtual e do correo electrónico.
Oportunidade extraordinaria de decembro
A avaliación consistirá en unha proba teórico-práctica
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Ao inicio de cada tema proporcionarase unha bibliografía específica, indicarase a que é de lectura obrigatoria ou de lectura recomendada e concretarase se está disponíbel na plataforma Moodle ou se debe ser localizada e obtida polo alumnado.
BRIZ, A. (1998): El español coloquial en la conversación, Barcelona, Ariel.
BRIZ, A. (coord.) (2008): Saber hablar, Madrid, Aguilar.
CALSAMIGLIA, H. y A. TUSÓN (2007 [1999]): Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso, Barcelona, Ariel.
KOTSCHI, T., W. OESTERREICHER y K. ZIMMERMANN (eds.) (1996): El español hablado y la cultura oral en España e Hispanoamérica, Madrid-Fráncfort, Iberoamericana-Vervuert.
LÓPEZ ALONSO, C. (2014): Análisis del discurso, Madrid, Síntesis.
PORTOLÉS, J. (2004): Pragmática para hispanistas, Madrid, Síntesis.
REAL ACADEMIA ESPAÑOLA Y ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAÑOLA (2009): Nueva gramática de la lengua española, Madrid, Espasa.
|
Bibliografía complementaria
|
|
ALBELDA, M. (2007): La intensificación como categoría pragmática: revisión y propuesta, Fráncfort, Peter Lang.
BRIZ, A. y GRUPO Val.Es.Co. (2000): ¿Cómo se comenta un texto coloquial?, Barcelona, Ariel.
BUSTOS TOVAR, J. J. de y otros (coords.) (2011): Sintaxis y análisis del discurso hablado en español. Homenaje a Antonio Narbona, Sevilla, Servicio de Publicaciones de la Universidad de Sevilla.
FUNDÉU (2012): Escribir en internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales, Barcelona, Galaxia Gutenberg / Círculo de Lectores.
HAVERKATE, H. (1994): La cortesía verbal, Madrid, Gredos.
LOUREDA, Ó. y E. ACÍN (eds.) (2010): Los estudios sobre marcadores del discurso, hoy, Madrid, Arco Libros.
ROMERO, M.ª V. (coord.ª) (2006 [2002]): Lengua española y comunicación, Barcelona, Ariel.
VILÀ I SANTASUSANA, M. (coord.ª) (2005): El discurso oral formal, Barcelona, Graó.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Lingua Española 1/613G01001 | Lingua Española 2/613G01013 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Variedades do Español/613G01032 |
|
Observacións |
Esta materia compleméntase con "Variedades del español", asignatura optativa que se imparte no segundo cuatrimestre. |
|