Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as técnicas de análise lingüística e literaria aolicables ao campo da Filoloxía Latina, así como a terminoloxía propia desta disciplina |
A1 A2 A29
|
B7
|
|
Aplicar as técnicas de análise lingüística e literaria a textos literarios latinos |
A1 A2
|
B5 B8
|
C1
|
Coñecer aspectos relevantes da cultura latina e da súa perviviencia na civilización occidental |
A13
|
B1
|
|
Sintetizar e valorar críticamente información especializada relativa ao campo dos estudos latinos |
A11 A13
|
B7
|
|
Utilizar recursos bibliográficos, bases de datos e ferramentas de procura de información, adquirindo capacidade de autoformación no campo dos estudos latinos |
|
B1 B2 B3
|
|
Relacionar os contidos específicos desta materia cos de outras áreas e disciplinas, principalmente a gramática histórica e a historia da literatura galega |
A14
|
B5
|
|
Organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
A14
|
B6
|
C6
|
Apreciar a diversidade |
|
B8
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. O sistema verbal do latín |
1.1 Descrición do sistema verbal do latín antigo
1.2 Continuidade e reorganización do sistema verbal latino nas linguas romances
|
2. O sistema nominal do latín: sustantivos e adxectivos |
2.1 Paradigmas nominais dos sustantivos
2.2 Paragmas nominais dos adxectivos
2.3 A perda do disistema casual latino nas linguas romances
|
3. Os pronomes e os determinantes en latín |
3.1. Pronomes persoais e posesivos, pronome reflexivo
3.2 Pronomes demostrativos
3.2 Pronomes fóricos
3.4 Pronomes indefinidos |
4. Cuestións de sintaxe 1: a oración simple |
4.1 Funcións e usos dos casos
4.2 Estrutura dos sintagmas preposicionais |
5. Cuestións de sintaxe 2: a oración composta |
5.1. Coordinación
5.2 Principais estruturas subordinativas |
6. O contexto social e cultural da literatura romana antiga |
6.1. Relacións entre a literatura romana e a grega
6.2 Funcións e usos da literatura
6.3. Oa autores
6.4. O público
|
7. Xéneros literarios 1: os xéneros da poesía |
7.1 poesía narrativa
7.2 elexía
7.3 lírica
7.4 epigrama
7.5 bucólica
7.6. Sátira |
8. Xéneros literarios 2: os xéneros teatrais |
8.1 Orixes do teatro en Roma
8.2. A comedia: palliata e togata
8.3. A traxedia; cothurnata e praetexta
8.4. A fabula atellana e o mimo |
9. Periodización da literatura romana |
9.1. Etapa antiga
9.2 Etapa tardorrepublicana e augústea
9.3. Etapa imperial
9.4. Antigüidade tardía |
10. Transmisión e recepción dos textos |
10.1. Transmisión manuscrita: volumes, códices, epigrafía
10.2. Transmisión impresa
10.3. Marcos da recepción literaria: lecturas públicas, espectáculos, escola, bibliotecas etc
10.4. Procesos de transferencia da literatura a outras artes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A13 A29 B5 |
22 |
22 |
44 |
Lecturas |
A11 B3 B6 B7 B8 |
0 |
20 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 A14 B1 B2 C1 |
22 |
44 |
66 |
Proba obxectiva |
A2 A13 C1 C6 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor de contidos relativos a cada un dos temas e subtemas co apoio de documentación adicional en formato impreso ou dixital. |
Lecturas |
Lectura por conta do/a estudante dun dossier de textos de carácter literario e/ou académico que lle será proporcionado polo profesor. Estes textos serán o material sobre o que se programarán actividades prácticas avaliábeis que consistirán en recensións e/ou controis de lectura de carácter individual, presentados por escrito. |
Análise de fontes documentais |
Exercicios de análise e de comentario lingüístico e literario a propósito dos diversos temas e subtemas do programa. Poderán ser de carácter oral, no curso das sesións de grupo intermedio e reducido, ou escrito, en forma de actividades avaliábeis de carácter individual. |
Proba obxectiva |
Exercicios individuais escritos de carácter teórico-práctico sobre as cuestións desenvolvidas durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Todos os estudantes poderán asistir, por iniciativa propia, a titorías individuais coa finalidade de resolver dúbidas e planificar estratexias de resolución de problemas.
O profesor tamén poderá convocar a calquera estudante a titorías individuais en caso de consideralo oportuno.
Os estudantes con dispensa académica ou matrícula a tempo parcial terán as mesmas condicións de avaliación que os restantes. Únicamente se recomenda para eles unha maior frecuencia de sesións de titoría individual a través de Temas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A11 A14 B1 B2 C1 |
Un 40% da cualificación final resultará de tres actividades de análise e comentario de textos propostas as estudantes, que serán presentadas por escrito conforme aos prazos e condicións acordados entre o profesor e os estudantes. Estas tres actividades serán as seguintes:
- exercicio de comentario morfosintáctico e tradución: 20%
- exercicio de comentario literario: 20% |
40 |
Lecturas |
A11 B3 B6 B7 B8 |
O/a estudante dará conta das lecturas obrigatorias que fosen propostas polo profesor mediante un control de lectura. |
10 |
Proba obxectiva |
A2 A13 C1 C6 |
Efectuaranse dúas probas escritas individuais de carácter teórico-práctico, unha ao final do primeiro bimestre (sobre cuestións de lingua) e outra na data de maio estipulada no calendario oficial de exames da Facultade de Filoloxía (sobre cuestións de literatura). Cada unha suporá o 25% da cualificación global. Na oportunidade de xullo haberá unha única proba sobre cuestións de lingua, de literatura e control de lecturas, que suporá o 60% da cualificación global. Porén, os estudantes que superasen na oportunidade de maio algunha das probas terán que examinarse so daquela que teñan suspensa. |
50 |
|
Observacións avaliación |
As actividades presentadas por escrito, incluidas as probas finais, deben cumprir cos oportunos estándares de corrección lingüística, estar redactadas de maneira clara e carecer de faltas de ortografía. O non cumprimento destas condicións será tido en conta negativamente na puntuación da proba respectiva. A cualificación mínima para aprobar a materia, resultado da suma das puntuacións acadadas polas distintas actividades de avaliación programadas, será de 5. Os estudantes que non aprobasen a materia na oportunidade de xunio poderán repetir en xullo aquelas actividades ou probas pendentes/suspensas, coas mesmas condicións e porcentaxes. De non realizar as probas obxectivas previstas o estudante será cualificado como Non Presentado. A avaliación da convocatoria extraordinaria de decembro consistirá nunha única proba obxectiva de carácter teórico-práctico sobre contidos de lingua e de literatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Irene Vallejo (2020). El Infinito en un junco : la invención de los libros en el mundo antiguo. Madrid, Siruela
Stroh, Wilfried (2013). El latín ha muerto, ¡viva el latín! Breve historia de una gran lengua. Barcelona
Reynolds, Leighton D. & Wilson, Nigel G. (1986). Copistas y filólogos. Las vías de transmisión de las literaturas griega y latina. Madrid. Gredos
LLoyd, Paul M. (1987). Del latín al español. Fonología y morfología históricas de la lengua española. Madrid. Gredos
Hacquard, George (2008). Guía de la Roma antigua. Madrid. Palas Atenea
Codoñer, Carmen (ed.) (1997). Historia de la literatura latina. Madrid. Cátedra
Molina Yévenes, José (1993). Iniciación a la fonética, fonología y morfología latinas. Barcelona. Univ. de Barcelona
González Rolán, Tomás & Rubio, Lisardo (1985). Nueva gramática latina. Madrid. Coloquio
Rubio, Lisardo (1995). Nueva sintaxis latina simplificada. Madrid. Ediciones Clásicas |
The Classics Page http://www.thelatinlibrary.com/classics.html Bibliotheca Augustana https://www.hs-augsburg.de/~harsch/augustana.html Recursos para la literatura clásica (USAL) http://clasicas.usal.es/portal_recursos/index.php?option=com_content&view=category&id=12&Itemid=16 Interclassica (Univ. de Murcia) http://interclassica.um.es/ Analecta Malacitana (Univ. Málaga) http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm Ludus litterarius http://www.luduslitterarius.net/ Resumos de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/lagrama.htm Exercicios de gramática latina http://www.aplicaciones.info/latin/latin.htm |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|