Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A5 |
Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría. |
A6 |
Coñecemento adecuado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas. |
A7 |
Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente. |
A14 |
Capacidade para analizar, deseñar, construír e manter aplicacións de forma robusta, segura e eficiente, elixindo o paradigma e as linguaxes de programación máis adecuados. |
A22 |
Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware. |
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A27 |
Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles. |
A28 |
Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais. |
A46 |
Capacidade de integrar solucións de tecnoloxías da información e as comunicacións e procesos empresariais para satisfacer as necesidades de información das organizacións, permitíndolles alcanzar os seus obxectivos de forma efectiva e eficiente, e dándolles así vantaxes competitivas. |
A47 |
Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente. |
A48 |
Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación. |
A49 |
Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios. |
A52 |
Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
A53 |
Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados. |
A54 |
Capacidade para empregar metodoloxías centradas no usuario e a organización para o desenvolvemento, a avaliación e a xestión de aplicacións e sistemas baseados nas tecnoloxías da información que aseguren a accesibilidade, ergonomía e a usabilidade dos sistemas. |
A56 |
Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B5 |
Habilidades de xestión da información |
B6 |
Toma de decisións |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Das competencias da materia, a materia ADSI, profunda na adquisición dos coñecementos e habilidades necesarios para cubrir as seguintes competencias:
- [IS2] Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización atendendo a aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
- [IS3] Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación.
- [IS4] Capacidade para comprender e aplicar os principios e prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como ligazón entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización e participar activamente na formación dos usuarios,
Estas competencias específicas encádranse dentro dos resultados da aprendizaxe da materia, que son os seguintes:
Resultados de materias básicas e comúns:
- Saber realizar o deseño lóxico de baséelas datos, en especial, as de tipo relacional.
- Aprender a crear unha base de datos a partir do seu deseño lóxico, e a realizar
consultas sobre a mesma.
- Aplicar os principios e técnicas de análises, modelado e programación orientada a obxectos
para o deseño de software.
- Coñecer e identificar as tarefas comprendidas nas distintas etapas do ciclo de vida
do proceso software: planificación, análise, deseño, implementación, verificación e
validación, implantación.
- Aprender a deseñar unha interfaz de usuario tendo en conta as medidas e
estándares de avaliación existentes (accesibilidade, usabilidade e eficiencia).
Resultados de aprendizaxe en materias de itinerario e optativas:
- Coñecer os distintos patróns de deseño software e saber aplicar e implementar o
máis adecuado en cada caso.
- Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e
peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software.
- Coñecer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de transaccións, os repositorios para persistencia e aplicacións en dominios
particulares como as bases de datos documentais e espaciais.
- Coñecer as metodoloxías de desenvolvemento software existentes para distintos ciclos de vida
e saber aplicar a máis adecuada a cada dominio de aplicación.
- Coñecer os principios básicos das tecnoloxías máis actuais baseadas en marcos
(frameworks) de desenvolvemento e integración.
- Saber validar e verificar unha aplicación software, deseñando e aplicando un conxunto
de probas a todos os niveis (unidade, funcional, de integración, de sistema, de aceptación
e de regresión) ao longo do ciclo de vida.
- Coñecer os fundamentos básicos de aplicación dos métodos formais para o
razoamento rigoroso sobre programas e sistemas.
- Saber utilizar as principais ferramentas e técnicas de apoio ao proceso de desenvolvemento
do software tales como as contornas de desenvolvemento, o control de versións e de mantemento software, a xestión de paquetes ou as ferramentas de análises de rendemento.
- Saber realizar o modelado conceptual de sistemas de información e a súa materialización nos soportes actuais de almacenamento de información.
- Ser capaz de deseñar a arquitectura dun sistema de información, identificando a súa vinculación cos procesos de negocio dunha organización así como a súa descomposición en vistas e subsistemas.
|
A5 A6 A7 A14 A22 A25 A26 A27 A28 A46 A47 A48 A49 A52 A53 A54 A56
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C3 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
MATERIA: ANÁLISE E DESENVOLVEMENTO DOS SISTEMAS DE INFORMACIÓN
Contidos Xerais Orientativos.
Modelos de análises de requisitos. Desenvolvemento
de requisitos (necesidades do cliente e produto, especificación, análise, documentación e validación). Escenarios e casos de uso. Xestión de requisitos (entendemento, acordos, xestión de cambios, trazabilidad, identificación de inconsistencias, accións correctivas). Patróns de Análises. Modelado conceptual. Desenvolvemento e despregamento. Contextualización e transferencia de coñecemento multidisciplinar. Técnicas de negociación, comunicación e dinámica de grupo.
PROGRAMA
A.- Fundamentos da Análise.
A.1.- Estudo do contexto e do problema.
A.1.1.- Estudo das necesidades, oportunidades e ámbitos de aplicación.
A.1.2.- Análise e Xestión de Requirimentos e requisitos.
A.1.3.-
A.1.3.- Enunciado de especificacións.
A.2.- Conceptos fundamentais da Orientación a Obxectos
A.2.1.- Obxectos.
A.2.2.- Identidade.
A.2.3.- Clasificación
A.2.4.- Encapsulación.
A.2.5.- Polimorfismo.
A.2.6.- Herdanza.
A.2.7.- Agregación, Composición, Entidades derivadas, homomorfismos e outros.
B.- Ferramentas de Modelado e Metodoloxías
B.1.- Xeneralidades sobre UML. Vistas e construcións de extensión.
B.2.- A vista Estática.
B.3.- A vista dos Casos de Uso.
B.4.- A vista da Máquina de Estados.
B.5.- A vista das Actividades.
B.6.- A vista de Interacción.
B.7.- As vistas Físicas.
B.8.- A vista de Xestión.
B.9.- Extensións.
B.10.- Resumo da notación e discusión da semántica dalgúns termos.
B.11.- Algúns Patróns de Deseño, útiles a alto nivel na Análise e Modelado.
B.12.- Presentación do Proceso Unificado de Desenvolvemento.
C.- Organización, Desenvolvemento e Control de Proxectos.
C.1.- Estrutura de proxectos de Enxeñaría.
C.2.- Arquitecturas de integración de sistemas e ETLs,s.
C.3.- Enfoque de Sistemas de work flow e BPM
C.4.- Nocións Planificación e control.
C.5.- A implicación dos enxeñeiros informáticos na Xestión e estratexias da Organización.
C.5.- Nocións sobre as técnicas de Comunicación e Dinámica de Grupo.
PRÁCTICAS.
|
Comentarios generales sobre el contexto de las organizaciones en donde se aplicarán los sistemas analizados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A7 A22 A25 A26 A27 A28 A46 A56 B1 B3 B4 |
21 |
44 |
65 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A14 A47 A48 A54 B2 B5 B6 B8 B9 |
14 |
21 |
35 |
Traballos tutelados |
A49 A52 A53 B7 C3 C6 C7 |
14 |
26 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados. |
Prácticas de laboratorio |
Exporanse de 1 ou 2 exercicios de modelado, en función do avance dos alumnos, sobre a análise de sistemas complexos, e empregando as vistas de UML. Estes traballos han de ser entregados de modo que sexa explícita a achega de cada alumno, aínda que no seu conxunto puidesen ser desenvolvidos en grupo co obxecto de dotar de coherencia a solución das distintas partes que integren a formulación de maior alcance, que se presentará no enunciado dos exercicios. |
Traballos tutelados |
Os alumnos, baixo o enfoque de Traballo en Grupo Reducido, desenvolvesen alternativas, propostas e solucións, no ámbito dos exercicios xerais, que posteriormente presentarán. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.
Atenderase aos alumnos tanto no despacho, en horas de tutorías, como ou por medio do correo electrónico e, ocasionalmente, teléfono. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A49 A52 A53 B7 C3 C6 C7 |
As achegas individuais e de Grupo Reducido valoraranse ata un máximo de 2 puntos en función da presentación, defensa e discusión personalizada en tutorías. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A14 A47 A48 A54 B2 B5 B6 B8 B9 |
Desenvolvésense dunha ou dúas prácticas, en función do avance medio dos alumnos. A puntuación total do apartado é de 5 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías e en clase. |
50 |
Sesión maxistral |
A5 A7 A22 A25 A26 A27 A28 A46 A56 B1 B3 B4 |
Realizarase unha proba de valoración dos conceptos teóricos discutidos e aplicados nas prácticas. A puntuación máxima desta proba será de 3 puntos. A presentación a esta proba é obrigatoria para aprobar a materia. |
30 |
|
Observacións avaliación |
- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descritos
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GAMMA y OTROS (). Design Patterns. Adisson Wesley
CARMICHAEL (). Developing Busineess Objects. Cambridge University Press
BOOCH, JaCOBSON, RUMBAUGH (). El Proceso Unificado de Desarrollo de Software. Adisson Wesley
CARLOS ROMERO Y OTROS (). Técnicas de Programación y Control de Proyectos. Pirámide
BOOCH, JACOBSON, RUMBAUGH (). UML, El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Adisson Wesley |
Al principio del curso se añadirá bibliografía y/o referencias actualizadas sobre Análisis de Requisitos y sobre Técnicas de Negociación, Comunicación y Dinámica de Grupos, así como Organización y Procedimientos. Se indicarán enlaces de referencia a publicaciones en Internet que expresen el estado del arte en el desarrollo de sistemas de información avanzados, sobre todo en lo referente a aplicaciones de workflow, sistemas BPM, aplicaciones de Inteligencia de Negocios, Cubos OLAP, Datawerehouse, Datamarts, ETL,s y alguna arquitectura de despliegue multiplataforma. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|