Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos xerais da regresión |
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
|
Coñecer técnicas de regresión no paramétricas. |
A17 A18 A20
|
B2 B8 B9
|
C1
|
Entender a importancia de levar a cabo a diagnose dun modelo de regresión. |
A17 A18 A20
|
B2 B3 B8 B9
|
C1
|
Saber estimar os parámetros dos modelos de regresión lineal simple, múltiple e loxístico. |
A17 A18 A20
|
|
C1
|
Ser capaz de interpretar os resultados e facer predicións utilizando modelos de regresión.
|
A17 A18
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
|
Ser capaz de aplicar as principais técnicas de regresión a conxuntos de datos reais ou simulados.
|
A17 A20
|
B2 B3 B8 B9
|
C1
|
Saber manexar con soltura programas informáticos avanzados de análise estatística. |
A20
|
B2 B3 B7 B8 B9 B10
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Regresión Lineal Simple (RLS). Metodoloxía e Inferencia |
1.1 Conceptos xerais de regresión
1.2 O modelo RLS. Estimación dos parámetros. Propiedades
1.3 O coeficiente de correlación |
2. Regresión Lineal Simple. Diagnose e Predición. |
2.1 Diagnose do modelo RLS. Análise de residuos: linealidade, homoscedasticidade, normalidade e independencia
2.2 Observacións atípicas e influintes no modelo RLS
2.3 Transformacións para conseguir linealidade
2.4 Predición co modelo RLS |
3. Regresión Lineal Múltiple (RLM). Metodoloxía e Inferencia |
3.1 O modelo RLM. Hipótesis básicas do modelo
3.2 Estimación dos parámetros. Propiedades dos estimadores
3.3 Táboa ANOVA. Contraste F
3.4 Correlación en regresión múltiple |
4. Regresión Lineal Múltiple. Diagnose y Predición |
4.1 O problema da multicolinealidade. Definición, efectos, identificación e tratamento
4.2 Diagnose do modelo RLM. Análise de residuos: erro de especificación, homoscedasticidade, normalidade e independencia
4.3 Robustez do modelo. Observacións atípicas e influintes no modelo RLM
4.4 Predicción con el modelo RLM
4.5 Selección del modelo de regresión. Regresión paso a paso
4.6 Regresión polinómica
4.7 Regresión con variables cualitativas. Variables ficticias. |
5. Modelo de Regresión con resposta cualitativa
|
5.1 Formulación de modelos con resposta cualitativa
5.2 O modelo loxístico
5.3 Estimación e contrastes
5.4 Diagnose do modelo |
6. Regresión non paramétrica
|
6.1 Introducción aos métodos de suavización en regresión
6.2 Estimación núcleo, o estimador de Nadaraya-Watson
6.3 O estimador polinómico local
6.4 Selección do parámetro de suavizado
6.5 Estimadores de tipo spline
6.6 Extensións. O modelo semiparamétrico (modelo parcialmente lineal). O modelo aditivo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A18 B3 B8 B9 B10 |
30 |
30 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A18 A20 B2 B3 B8 B9 C1 |
20 |
20 |
40 |
Seminario |
A18 A20 B2 B3 B8 C1 |
10 |
10 |
20 |
Solución de problemas |
A17 A18 A20 B2 B7 B9 C1 |
0 |
20 |
20 |
Proba obxectiva |
A17 A18 A20 B2 B9 C1 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Introduciranse os fundamentos teóricos da materia e as principais técnicas para a súa aplicación na práctica. Particular atención será posta nas condicións struturais requiridas para a súa aplicación e á diagnose e avaliación dos modelos axustados. A súa utilidade ilustrarase con exemplos específicos de diferentes áreas de coñecemento, enfatizando vantaxes e limitacións. Promoverase a participación dos estudantes. |
Prácticas a través de TIC |
Se presentarán problemas específicos e os procedementos de resolución, poñendo en práctica conceptos e algoritmos expostos nas sesións maxistrais. Tratarase de sesións interactivas donde os problemas propostos se resolverán coa axuda de scripts con código libre do software R. O docente apoiará e supervisará a posta en práctica dos coñecementos adquiridos polos estudantes. |
Seminario |
Propoñeranse cuestións e exercicios para discusión e realización conxunta cos estudantes. |
Solución de problemas |
Propoñeranse exercicios para a realización dos estudantes de xeito individual. |
Proba obxectiva |
Probas obxectivas de avaliación de coñecementos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
As prácticas a través de TIC están pensadas para resolver exercicios usando código en R. Os estudantes deben familiarizarse co código e as librerías de R que se usen, comprender e saber interpretar as saídas que se xeneren e ser capaces de empregalo individualmente na realización de exercicios similares. Para acadar estos obxectivos o máis axiña posible é desexable proporcionar atención persoalizada, o que se realizará no desenvolvemento das sesións presenciais e máis en titorías individualizadas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A17 A18 A20 B2 B9 C1 |
A proba de coñecementos final será un exame escrito que constará de varias cuestións teórico-prácticas sobre os contidos da materia. Será obligatorio e supondrá o 80% da cualificación. |
80 |
Solución de problemas |
A17 A18 A20 B2 B7 B9 C1 |
A resolución e entrega de exercicios propostos ao longo do curso formará parte da avaliación continua. Computará ata o 20% da cualificación. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Presentación á avaliación:
Considérase que un estudante concurre a unha convocatoria cando participa en actividades que lle permiten obter cando menos un 50% da avaliación final. A cualificación obtida conservarase entre as oportunidades (ordinaria e extraordinaria) dentro da convocatoria de cada curso.
Segunda oportunidade (proba de xullo)
O peso da avaliación continua na segunda oportunidade (proba de xullo) será o mesmo que na avaliación ordinaria, un 20%. Na segunda oportunidade de avaliación realizarase un exame e a nota final será o máximo de tres cantidades: a nota da avaliación da primeira oportunidade, a nota do novo exame (100%) e a media ponderada do novo exame (80%) e a avaliación continua (20%).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hosmer, D.W., Lemeshow, S. y Sturdivant, R.X. (2013). Applied logistic regression . John Wiley & Sons
Faraway, J.J. (2006). Extending the Linear Model with R: Generalized Linear, Mixed Effects and Nonparametric Regression Models. Chapman and Hall
Montgomery, D.C., Peck, E.A. y Vining, G.G. (2012). Introduction to linear regression analysis . Wiley
Wand M.P. y Jones M.C. (1995). Kernel Smoothing. Chapman and Hall/CRC
Faraway, J.J. (2015). Linear models with R . Chapman and Hall
Vilar Fernández, J.M. (2006). Modelos estadísticos aplicados. Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións
Ritz, C. y Streibig, J.C. (2008). Nonlinear regression with R. Springer
Peña, D. (2002). Regresión y diseño de experimentos. Alianza Editorial |
|
Bibliografía complementaria
|
Sheather, S.J. (2009). A modern approach to regression with R. Springer
Agresti, A. (1996). An introduction to categorical data analysis. Wiley
Fox, J. y Weisberg, S. (2011). An R companion to applied regression. SAGE Publications
Bowman A.W. y Azzalini A. (1997). Applied Smoothing Techniques for Data Analysis. Oxford University Press
Wood, S.N. (2006). Generalized Additive Models: An introduction with R. Chapman and Hall/CRC
Fan J. y Gijbels I. (1996). Local polynomial modelling and its applications. Chapman and Hall/CRC
Venables, W.N. y Ripley, B.D. (2010). Modern applied statistics with S . Springer |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Álxebra Lineal/614G02001 | Cálculo Multivariable/614G02006 | Inferencia Estatística/614G02007 | Probabilidade e Estatística Básica/614G02003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Modelización Estatística de Datos de Alta Dimensión/614G02013 |
|
Materias que continúan o temario |
Técnicas de Simulación e Remostraxe/614G02036 | Análise Estatística de Datos Complexos/614G02031 | Optimización Matemática/614G02020 | Análise Estatística de Datos con Dependencia/614G02022 |
|
|