Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber planificar un proxecto, a xestión dos seus recursos e os seus riscos, así como o seu seguimento. |
A16
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Coñecer técnicas de modelización e optimización de proxectos, determinación do camiño crítico, nivelación e asignación de recursos. |
A16
|
B2 B3 B4 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Saber utilizar ferramentas de apoio á planificación e xestión de proxectos. |
|
B2 B3 B7 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Aprender técnicas de negociación e comunicación interpersoal eficaces. |
|
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10
|
C1 C3 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Metodoloxías para a ciencia e a enxeñaría de datos |
Metodoloxías para a ciencia e a enxeñaría de datos |
Xestión de proxectos de enxeñaría de datos |
Estimación
Planificación
Seguimento
Peche |
Xestión de riscos asociados |
Identificación de riscos
Cuantificación de riscos
Análise de riscos
Seguimento e control de riscos |
Xestión da configuración do software |
Elementos de configuración de software (ECS)
Liñas de base
Configuracións
Contornos de desenvolvemento |
Xestión da Calidade |
A calidade como función organizativa
Control de calidade
Garantía de calidade
Modelos de calidade |
Xestión de partes interesadas |
Xestión de partes interesadas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
20 |
20 |
40 |
Proba obxectiva |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
2 |
10 |
12 |
Traballos tutelados |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
8 |
16 |
24 |
Presentación oral |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
2 |
12 |
14 |
Sesión maxistral |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
30 |
30 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático. |
Proba obxectiva |
Exame escrito para avaliar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso. |
Traballos tutelados |
O traballo en grupo ou autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
O traballo autónomo permite fundamentalmente aos estudantes o desenvolvemento detallado de prácticas e coñecemento e xestión das mencionadas ferramentas de soporte informático. |
Presentación oral |
A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos. |
Sesión maxistral |
O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O método de exposición maxistral combinarase coas prácticas informáticas, nas que se conxurará o traballo autónomo e nun grupo titorizado.
O método da charla empregarase para presentar os coñecementos teóricos relacionados cos diferentes temas.
As clases prácticas estarán dedicadas á realización de prácticas e exercicios relacionados co programa exposto a través do método da clase, utilizando ferramentas de soporte informático.
O traballo en grupo autónomo e supervisado permite aos estudantes poñer en práctica os coñecementos adquiridos ao longo do curso.
A práctica de planificación e seguimento de proxectos presentarase e defenderase diante do profesor e dos alumnos mediante unha exposición oral dos mesmos.
Fomentarase a participación dos estudantes en todo momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A16 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
Dominio de los conocimientos teóricos y prácticos de la materia a través de un examen escrito individual. La parte teórica de la prueba supone el 40% de la misma. La parte práctica supondrá el 60% restante. |
60 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B4 B7 B8 B9 B10 C1 C3 C4 |
Se valorará:
- Nivel técnico de la práctica.
- Completitud, claridad y justificaciones de la práctica.
- Dominio de los conocimientos adquiridos.
- Participación activa en la práctica. |
40 |
|
Observacións avaliación |
O obxectivo da avaliación é verificar que os estudantes posúen as competencias fundamentais necesarias e que se realizará en diferentes momentos: - Durante a práctica de planificación e seguimento do proxecto, mediante probas obxectivas nas que se avaliará o dominio dos coñecementos postos en práctica ata ese momento e a súa presentación e defensa final.
- Ao final do curso, mediante un exame escrito individual, que conterá unha parte teórica e outra práctica.
PuntuaciónA nota final de cada estudante obterase como se indica a continuación, á que se engadirá linealmente a nota obtida por prácticas opcionais (ata 1 punto): - Exame escrito individual: 60%
- 40% correspondente á parte teórica e 60% á parte práctica.
- Práctica de planificación e seguimento do proxecto: 40%.
- Traballo tutelado opcional: ata 1 punto
- As prácticas opcionais estarán relacionadas co programa de programación lineal e enteiro. Non será necesario que os alumnos os completen para aprobar o curso.
Para aprobar o curso é necesario obter unha puntuación global mínima de 5 sobre 10 e cumprir as seguintes restricións: - É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 na práctica de planificación e seguimento de proxectos.
- É necesario ter un mínimo de 4,5 puntos sobre 10 (engadindo partes teóricas e prácticas segundo as porcentaxes indicadas) no exame escrito individual.
No caso de que non se cumpra algún mínimo dos anteriores e a nota final calculada como se indica supera 4,0, a nota que aparecerá para a materia será 4,0.
Aspectos a ter en conta- Parte práctica:
- Os grupos de alumnos para realizar as prácticas formaranse baixo as directrices dos profesores.
- A presentación e defensa da práctica de planificación e seguimento de proxectos será pública durante a programación oficial da materia e nestes eventos deberán asistir todos os estudantes que teñan dita programación, que poden facer preguntas, comentarios ou suxestións. Neste acto asignarase un tempo para que todos os membros do grupo falen e outro para preguntas, críticas, comentarios e / ou suxestións do profesor e do resto dos alumnos.
- Na avaliación da práctica de planificación e seguimento de proxectos, avaliarase o nivel técnico do traballo e a súa integridade, claridade e exposición.
- A nota asignada á práctica de planificación e seguimento do proxecto será inicialmente a que reciban todos os membros do grupo que a defenden, sen prexuízo de modificacións baseadas na participación activa individual de cada un.
- Na avaliación das prácticas opcionais avaliarase a capacidade de modelar unha situación de conflito nun proxecto e resolvela, utilizando o software recomendado, así como interpretar adecuadamente a devandita solución.
- Teranse especialmente en conta as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación, así como a escritura disxunta ou inadecuada, a mala presentación, o excesivo número de borrados, etc., tanto nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota obtida.
- No caso de que os profesores detecten un rendemento fraudulento (plaxio) nas probas de avaliación, a nota axustarase ao disposto no artigo 14.4. Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos universitarios de grao e máster: "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal, incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e Se isto é o caso, o permiso do seu autor pode considerarse causa de cualificación de fallo na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias que poidan xurdir despois do correspondente procedemento".
- Nesta materia, se o profesorado detecta plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota. En caso de repetición, trasladarase á Comisión Académica para a toma de medidas oportunas.
- Farase especial fincapé no coidado do medio ambiente en favor dunha educación e unha sociedade sostibles. Os traballos enviaranse exclusivamente por vía electrónica e, se isto non é posible, non se utilizarán plásticos nos documentos impresos, elixirase a impresión a dobre cara e papel reciclado, evitando imprimir borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos no medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade no comportamento persoal e profesional. Para isto, sempre que sexa posible, empregarase material de reciclaxe na elaboración dos traballos e evitarase o uso de materiais plásticos na entrega dos mesmos.
- Evitarase a discriminación de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Empregarase unha linguaxe non sexista.
- Os estudantes que non superen o curso deberán demostrar a correcta adquisición das competencias fundamentais do mesmo realizando un novo exame suxeito ás restricións indicadas anteriormente. Ademais, aqueles estudantes que non superasen a práctica de planificación e seguimento do proxecto deben someterse de novo ao mesmo proceso de avaliación para esta práctica exposto anteriormente (comunicación previa aos profesores da materia).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Roger S. Pressman (). Ingeniería del Software. Un Enfoque Práctico. McGraw-Hill
- Ian Sommerville (). Software engineering. Pearson
- Steve McConnell (). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
- Ted Klastorin (2010). Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo. Profit Editorial
- Quintín Martín Martín (2003). Investigación operativa. Pearson educación
- Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana (2005). Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos. Pearson educación
- “Ingeniería del software. Un enfoque práctico”. Roger S. Pressman. 7ª edición. McGraw-Hill.
- “Software engineering”. Ian Sommerville. 10ª edición. Pearson.
- “Desarrollo y gestión de proyectos informáticos”. Steve McConnell. McGraw-Hill.
- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.
- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.
- “Planificación asistida por ordenador: Microsoft Project Professional 2019”. Javier Andrade Garda y Sonia M. Suárez Garaboa. Repronor. 2020.
- Manuales de usuario de la herramienta MS-Project 2019.
- “Gestión de proyectos con casos prácticos, ejercicios resueltos, Microsoft Project, Risk y hojas de cálculo”. Ted Klastorin. Profit Editorial. 2010.
- "Investigación operativa". Quintín Martín Martín. Pearson educación. 2003.
- "Investigación operativa. Problemas y ejercicios resueltos". Quintín Martín Martín; Mª Teresa Santos Martín; Yanira del Rosario de Paz Santana. Pearson educación. 2005.
|
Bibliografía complementaria
|
|
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software (www.iiis.es).
- “Project management práctico. Técnicas, herramientas y documentos”. J. Eduardo Caamaño. Ed. Círculo rojo-Docencia (www.pmpractico.com).
- “Calidad de sistemas informáticos”. Mario G. Piattini Velthius, Félix O. García Rubio e Ismael Caballero Muñoz-Reja. Ra-Ma.
- “La calidad del software y su medida”. Jesús Mª Minguet Melián y Juan F. Hernández Ballesteros. Editorial Centro de Estudios Ramón Areces.
- “Interfaces, técnicas y prácticas. MÉTRICA versión 3”. Ministerio de las Administraciones Públicas: http://www.csi.map.es/csi/metrica3/.
- Software Engineering Institute (SEI): http://www.sei.cmu.edu/.
- European Software Institute (ESI-Tecnalia): http://www.tecnalia.com/es/.
- "Introducción a la Investigación de Operaciones". F. Hillier; G. Lieberman. McGraw-Hill. 2006.
- "Investigación de Operaciones. Aplicaciones y Algoritmos". Wayne L. Winston. Thomson. 2004.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Estatística de Datos con Dependencia/614G02022 | Álxebra Lineal/614G02001 | Fundamentos de Programación II/614G02009 | Fundamentos de Programación I/614G02004 | Probabilidade e Estatística Básica/614G02003 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|