Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Dominar as principais fontes de documentación estatística e bibliográfica que lle permita manterse informado e iniciar e programar estudos exploratorios sobre temáticas relacionadas coas migracións internacionais |
A7 |
Coñecer as virtudes e as limitacións das principais fontes e indicadores estatísticos para a descrición dos movementos migratorios en distintos contextos territoriais e na súa evolución temporal |
A8 |
Comprender o potencial das distintas técnicas de investigación social para o estudo das migracións internacionais así como os condicionamentos deontolóxicos profesionais. |
A9 |
Manexar os conceptos fundamentais no estudo das migracións internacionais |
A11 |
Ter suficiente capacidade de abstracción para presentar o fenómeno migratorio dende unha perspectiva macro-sociolóxica e na súa relación máis ampla coa estrutura social e o mercado de traballo |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva |
B8 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
B10 |
Traballar de forma colaboradora |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B12 |
Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito social |
B13 |
Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidade para adaptarse a novas situacións |
B15 |
Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas |
C1 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar os debates teóricos relacionados coas técnicas de investigación nas ciencias sociais. |
AM9
|
BM3 BM11
|
|
Reflexionar sobre a variedade de paradigmas e perspectivas na investigación cualitativa para saber escoller as máis adecuadas a cada estudo de caso. |
AM9 AM11
|
BM1 BM6 BM8 BM12 BM13 BM15
|
CM5
|
Aplicar as técnicas de investigación cualitativas máis relevantes, interpretar e analizar os seus resultados: observación participante, grupo de discusión e entrevista en profundidade |
AM6 AM7 AM8 AM9
|
BM1 BM3 BM6 BM7 BM8 BM10 BM11 BM13 BM15
|
CM1 CM5
|
Deseñar as estratexias metodolóxicas en estudos cualitativos que consisten en: formular o problema, tomar decisións muestrales, formas de obtención, análise e presentación dos datos. |
AM6 AM7 AM8
|
BM1 BM3 BM6 BM7 BM9 BM10 BM11 BM13
|
CM1 CM5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución sobre metodoloxía e técnicas en CCSS |
Perpectivas históricas sobre a xénese e desenvolvemento da investigación nas ciencias sociais. Paradigmas e persectivas na investigación cuantitativa vs. cualitativa |
Técnicas de investigación cualitativas: observación, grupos de discusión e entrevistas en profundidade. |
Formulación do problema a investigar, formas cualitativas de obtención da información e análise dos seus resultados. |
Estratexias metodolóxicas nos estudos cualitativos |
Deseñar unha investigación cualitativa: formulación do problema, decisións muestrales, formas de obtención da información, análise e presentación dos datos. |
As entrevistas cualitativas aplicadas ao estudo das migracións. |
Fundamentos metodolóxicos, deseño da entrevista, selección da mostra, o traballo de campo e a análise. |
A investigación documental. |
Técnicas de lectura e documentación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba de ensaio |
A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 |
0 |
0 |
0 |
|
Atención personalizada |
|
50 |
0 |
50 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba de ensaio |
Proba escrita sobre a utilización das entrevistas en profundidade na análise das migracións internacionais. Este ensaio é o que se utilizará para a avaliación da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de ensaio |
|
Descrición |
Atención personalizada aos problemas que cada alumno se lle expoñan no transcurso dos exercicios. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de ensaio |
A6 A7 A8 A9 A11 B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 C1 C5 |
Modalidade presencial e non presencial: Breve ensaio sobre os usos, vantaxes e limitacións das entrevistivas cualitativas. O alumno/a debe explicar estos aspectos dende unha perspectiva crítica. Poden utilizarse os materiais documentais da moodle e as referencias bibliográficas do programa. Máximo: 4000 palabras.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Vallés, M.S. (2003) Técnicas cualitativas de investigación social. Reflexión metodológica y práctica profesional. Madrid: Síntesis. A principios de curso entregarase unha bibliografía especializada e asignarán lecturas, as cales serán subidas a moodle para que estean a disposición do alumnado non presencial. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|