Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatística-econométrico |
|
|
|
Utilizar correctamente e con precisión a terminoloxía e a linguaxe estatística-econométrico |
|
|
|
Buscar e obter información adecuada para a análise cuantitativa da actividade turística |
|
|
|
Buscar e obter información adecuada para a análise cuantitativa da actividade turística |
|
|
|
Interpretar a información cuantitativa mediante técnicas de análise multivariante e utilizar as principais ferramentas informáticas que permiten dita análise |
|
|
|
Interpretar a información cuantitativa mediante técnicas de análise multivariante e utilizar as principais ferramentas informáticas que permiten dita análise |
|
|
|
Analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas |
|
|
|
Analizar, desde un punto de vista crítico, os resultados da aplicación das técnicas |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque I. Métodos multivariantes para a análise da actividade turística |
1. Técnicas de análise multivariante de datos cuantitativos.
2. A análise multivariante aplicada con Excel e outros paquetes estatísticos: SPSS, R, Gretl,... |
Bloque II. A elaboración de indicadores turísticos a partir de datos cuantitativos |
1. Metodoloxía de elaboración de indicadores sintéticos
2. A construcción de indicadores sintéticos no ámbito do turismo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
|
6 |
6 |
12 |
Sesión maxistral |
|
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
|
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Estas actividades están fundamentalmente pensadas para aqueles alumnos que non cursasen previamente a materia de métodos e técnicas de investigación en turismo: técnicas cuantitativas. Presentación da materia, revisión das principais fontes de datos económicos e o repaso dalgúns coñecementos estatísticos básicos. |
Sesión maxistral |
Modalidade presencial: Exposición oral dos conceptos e métodos por parte do profesor. Dita exposición compleméntase coa utilización de exemplos prácticos e exercicios.
Modalidade online: Ofrécense ao alumno diferentes materiais teóricos / prácticos sobre os contidos da materia a través da plataforma Moodle, complementados coa utilización de exemplos e exercicios que permiten destacar as limitacións e posibilidades das técnicas analizadas. |
Obradoiro |
Modalidade presencial: Configúranse como parte fundamental da materia. Son necesarias para aprender o manexo do software (Excel, SPSS, R, Gretl,...) adecuado para efectuar aplicacións empíricas e para valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno debe realizar baixo tutela.
Modalidade online: Plantéxase ao alumno a través da plataforma Moodle aplicacións para aprender o manexo do software (Excel, SPSS, ...) que lle permita efectuar aplicacións empíricas e valorar os resultados que proporcionan, tarefas que o alumno deberá realizar e entregar a través de Moodle, |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Posto que o grupo é reducido, poden dedicarse os minutos finais á consulta dos problemas que poidan presentarse ao alumnado.
Debido á heteroxeneidade dos estudantes no dominio das ferramentas informáticas, os problemas que xorden durante o seu desenvolvemento son múltiples e variados e hai que resolvelos de forma individualizada. A medida que vai realizando o seu traballo, cada alumno debe consultar co profesor para obter as orientacións necesarias para o seu correcto desenvolvemento.
Con respecto aos alumnos online abriranse as vías de comunicación precisas (correo electrónico, foro da materia a través da plataforma Moodle,...) que os alumnos poderán utilizar sempre que consideren preciso. Ademais no horario de titorías do profesor encargado da materia, este estará dispoñible para os alumnos que cursen a modalidade online a través da súa conta profesional de Skype.
Para o contacto co profesor:
Teléfono: 881014445
Correo electrónico: david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Skype: david.rodriguez.gonzalez@udc.es
Horario de titorías (2º cuatrimestre):
Martes de 16:45 a 18:15 horas
Mércores de 10:00 a 11:30 horas y de 13:00 a 14:30 horas
Venres de 11:30 a 13:00 horas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
|
os tcontidos de assesions maxistrales serán evaluados a través de unha prueba obxetiva,
Para los alumnos de la modalidad online dicha prueba se realizará a través de Moodle. |
10 |
Obradoiro |
|
Modalidade presencial: Nestas clases os alumnos iniciarán a resolución dos problemas e probas propostas polo profesor, que logo deberán completar e entregar.
Modalidade online: Os alumnos deberán resolver os problemas e probas propostas polo profesor a través da plataforma Moodle, que deberán completar e remitir a través da mesma.
A participación activa dos alumnos presenciais nas sesións maxistrais e de obradoiro e dos alumnos online en foros/debates en Moodle, suporá ata un 10% da nota final da materia. |
90 |
|
Observacións avaliación |
<div><div align="left"><b>CRITERIOS XERAIS:</b></div><hr><ul> A avaliación continua realizarase mediante dúas prácticas avaliables (unha ao final de cada tema) que os alumnos presenciais poderán realizar nas sesións de obradoiro e os non presenciais entregarán a través da plataforma Moodle. Os contidos das sesións maxistrais serán avaliados a través dunha proba obxectiva que se realizará a través de Moodle, tanto para os alumnos da modalidade presencial como da modalidade online. </ul></div>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bienvenido Visauta (2016). AN@LISIS ESTADISTICO CON SPSS 14, 3. McGraw hill
HAIR, J.F. Y OTROS (2005). Análisis Multivariante. Madrid: Pearson Educación
NARDO, M. Y OTROS (2008). Handbook on constructing composite indicators: Methodology and user guide. París: OCDE
PÉREZ, C. (2009). Técnicas Estadísticas Multivariantes con SPSS. Madrid: Garceta
NARDO, M. Y OTROS (2005). Tools for Composite Indicators Building. Ispra: OCDE |
Utilizaranse ademais distintas fontes de datos e outro material, que se publicarán no Moodle da materia ao longo do curso. |
Bibliografía complementaria
|
CAMARERO, L. Y OTROS (2013). Estadística para la investigación social. Madrid: Garceta
PEREZ, C. (2011). Excel 2010. Curso práctico. Ra-Ma Editorial
PEREZ, C. (2013). IBM SPSS Estadística Aplicada. Conceptos y ejercicios resueltos. Madrid: Garceta
PEREZ, C. (2005). Técnicas Estadísticas con SPSS. Madrid: Pearson Educación |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
O proceso de investigación en turismo: tipos, estrutura e fases/615524007 | Técnicas cuantitativas aplicadas ao turismo/615524010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|