Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender o fluxo de traballo nunha produción de animación ou nun videoxogo desde o apartado da dirección. |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Coñecer os recursos materiais e humanos precisos para a dirección de proxectos de animación e de videoxogo. |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A10 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C3 C4
|
Entender e poñer en práctica as artes da dirección e a realización |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas dunha produción de animación |
-Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución |
O proceso da dirección e a figura do/a director/a nas diferentes etapas da produción dun videoxogo
|
-Desenvolvemento
-Preprodución
-Produción
-Postprodución |
A dirección e realización: A linguaxe audiovisual, a narrativa, a posta en escena e procedementos na animación |
- Planificación
- Encuadres e composición.
- Posta en escena
- Introducción á dirección de fotografía
- O tono e o punto de vista.
- Raccord / continuidade e movimento.
- Escenas de diálogos
- Escenas de acción
- Movementos de cámara
- Dirección de persoaxes
- Guion Técnico.
- Storyboard e previsualización.
- Animática
- Tipos e técnicas de animación (2D, 3d, stopmotion, dixital e analóxica) |
Layout. A linguaxe audiovisual dende un software de 3D. |
- Nocions e conceptos de layout
- Posta en escena 3d.
- Planificación e composición no entorno 3D
- Cámaras, lentes, encadres e formatos
- O movemento de cámara e a visualización
- Raccord / continuidade e movemento |
Xéneros e animación: A animación como unha obra en sí mesma ou como apoio á imaxe real |
- Ficción
- Documental
- Videoclip
- Spot
- Motion Graphics
- Experimental |
Estudo de diversos directores de relevancia: Estilo e autoría. |
- Imaxe real
- Animación 2d
- Animación 3D
- Videoxogos |
Introducción e presentación de diferentes softwares de animación 2d y 3D para desarrollar unha creatividade artística propia |
- Maya
- Blender
- Adobe Animate
- Adobe Photoshop / Krita
- Adobe Character Studio
- Adobe After Effects
- Cinema4D |
A dirección nos videoxogos |
- Características
- O punto de vista
- Xéneros
- A importancia da cámara nos videoxogos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A7 B6 C2 C5 C7 C8 |
22 |
11 |
33 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
16 |
12 |
28 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
14 |
46 |
60 |
Presentación oral |
A1 A2 A3 A35 B1 B2 B3 B11 C1 C4 C5 C7 C9 |
2 |
4 |
6 |
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A10 A35 B6 B8 C1 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con o uso de medios audiovisuais, vídeos, podcast ou textos e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudiantes, coa finalidad de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Será online ou presencial segundo as circunstancias sanitarias. |
Obradoiro |
Desenrolo en clases presenciais de diversos traballos que se explicarán máis coidadosamente ao comenzo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle). Estos traballos son:
- Prácticas curtas para elaborar en clase. Preparación e aplicación do temario teórico.
- Haberá prácticas individuais e grupais.
- Algunha práctica pódese perfeccionar fora do aula para mellorar nota.
- Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) |
Traballos tutelados |
Desenrolo de tres traballos complexos coas diferentes entregas intermedias do proceso de creación que se explicarán máis coidadosamente ao comezo do curso na ficha completa colgada no Campus Virtual (Moodle).
- Unha das prácticas curtas das sesións do obradoiro entregarase cun acabado más perfeccionado e complexo.
- Unha secuencia de acción
- Unha curtametraxe.
Todas as prácticas son obrigatorias e están deseñadas para ser realizadas en grupo.
Estas prácticas deberán ser entregadas polo campus virtual (moodle) nas datas sinaladas ao longo do curso. |
Presentación oral |
Presentación presencial das diferentes fases dos traballos tutelados ou das prácticas curtas do obradoiro. |
Proba mixta |
Examen presencial dos contidos teóricos dados nas sesións maxistráis, sesións do obradoiro ou dos textos de lectura obrigatoria. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O persoal docente da materia estará dispoñible para as dúbidas que xurdan por parte do alumnado en relación coas diferentes medoloxías. Estas poderán ser plantexadas nas horas de titoría e a través de correo electrónico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A3 A6 A7 A10 A35 B6 B8 C1 |
Exame da materia.
Tipo test, preguntas curtas sobre a teoría e casos prácticos realizados nas sesións de taller.
É necesario aprobar esta parte para que a súa calificación faga media coas outras probas e traballos previstos nesta evaluación.
Se non se aproba, la materia resulta automáticamente suspensa. |
40 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Evaluación das prácticas curtas individuais e colectivas realizadas en clase.
Para aprobar é necesario entregar todalas prácticas curtas do obradoiro do taller na data sinalada. |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 A15 A20 A35 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Traballos en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
No traballo da curtametraxe se valorará grupalmente o conxunto da obra e individualmente unha das secuencias da curtametraxe.
A calificación de cada alumno integrante do grupo podría ser diferente en función da súa aportación e compromiso.
A participación neste traballo é obligatoria para optar á evaluación da materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado deberá consultar diariamente o Campus Virtual de la UDC (Moodle), porque a través deste espazo docente se lles comunicará toda a información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e calificacións. Podrá ser presencial ou online según as circunstancias sanitarias e personais do estudantado e mestre o permitan. Toda exposición oral ou escrita terá que respectar os usos e normas desta demarcación xeográfica da Real Academia Galega ou da Real Academia Española para que poida ser correctamente entendida e, por conseguinte, avaliada. -A teoría supón o 40% de la nota e a práctica (obradoiro e traballos tutelados) un 60%.
-Para superar a materia deben estar aprobadas as tres partes da materia. Para superar a parte práctica teñen que estar aprobadas cada unha das prácticas finais, ademáis de entregadas en data e superadas, todas e cada unha de las prácticas curtas do obradoiro.
-O alumnado que goce de dispensa académica deberá ponerse en contacto con o profesor da materia antes do día 20 de Septiembre, a fin de acordar un itinerario personalizado que supla as ausencias ás aulas. Fora desta data no serán atendidas peticions deste tipo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Goodridge, Mike (2012). Dirección de fotografía cinematográfica. Barcelona : Blume
Salmond, Michael (2017). Diseño de videojuegos : de amateur a pro. Badalona : Parramon
Castillo, José María (2016). Televisión, realización y lenguaje audiovisual.. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Sáenz Valiente, Rodolfo (2006). Arte y técnica de la animación. Buenos Aires: Ediciones de la flor
Brown, Blain (2008). Cinematografía: Teoría y práctica. Barcelona: Omega
Goodridge, Mike (2014). Dirección cinematográfica. Barcelona : Blume,
Rabiger, Michael (2009). Dirección cinematográfica: Técnica y estética. Barcelona: Omega
González, Daniel. (2015). Diseño de videojuegos . Paracuellos del Jarama : Ra-Ma
Ordóñez, Juan P. (2018). Diseño de videojuegos. Madrid : Editorial Síntesis
Perotti Prado, Miguel (2020). Diseño de videojuegos : técnicas y ejercicios prácticos. Paracuellos del Jarama : Ra-Ma
Cameron, Julia (2011). El camino del artista : un curso de descubrimiento y rescate de tu propia creatividad . Madrid : Aguilar
Díaz, Quim (2018). El título es el principio del film : una aproximación a la historia de los títulos cinematográficos. Madrid : Laertes
Marcos Molano, María del Mar (2009). Elementos estéticos del cine : manual de dirección cinematográfica. Madrid: Fragua
Selby, Andrew (2013). La animación. Barcelona, Blume
Catalá, Josep M. (2001). La Puesta en imágenes: Conceptos de dirección cinematográfica. Barcelona: Paidós
Hart, John. (2001). La técnica del storyboard : guión gráfico para cine, televisión y animación. Madrid: Instituto Oficial de Radio y Televisión
Sedeño Valdellós, Ana María. (2002). Lenguaje del videoclip. Málaga : Servicio de Publicaciones e Intercambio Ciéntifico de la Universidad de Málaga
Rogers, Scott. (2018). Level up! : guía para ser un gran diseñador de videojuegos. Badalona : Parramon
Schaefer, Dennis. (1990). Maestros de la luz conversaciones con directores de fotografía. Madrid : Plot
Jardí, Enric (2018). Pensar en imágenes. Barcelona: Gustavo Gili
Katz, Steven D. (2002). Plano a Plano: De la idea a la pantalla. Mardid: Plot
Rodríguez, Alberto (2010). Proyectos de animación 3D. Madrid: Anaya Multimedia
Williams, Richard (2019). Técnicas de animación: dibujos animados, animación 3d y videojuegos. Madrid: Anaya
Sánchez-Navarro, Jordi (2015). ¿Cómo analizar un videoclip desde un punto de vista narrativo? / Jordi Sánchez-Navarro, Lola Lapaz Castillo. Barcelona : UOC |
|
Bibliografía complementaria
|
Delgado Cavilla, Pedro (2019). Animación : de Betty Boop a Tim Burton. Madrid, Diávolo Ediciones
Andrew Chong (2010). Animación digital. Barcelona, Blume
Lynch, David (2016). Atrapa el pez dorado: meditación, conciencia y creatividad. Barcelona: Reservoir Books
Montero Plata, Laura (2017). El mundo invisible de Hayao Miyazaki. Palma de Mallorca: Dolmen
Codrington, Andrea (2003). Kyle Cooper. London : Laurence King, 2003.
Jennnifer Bass (). Saul Bass. London: Laurence King
Zahed, Ramin (2019). Spider-Man, un nuevo universo : el arte de la películ. Barcelona : Norma, 2019
Kratter, Tia (2017). The Color of Pixar. San Francisco : Chronicle Books |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Linguaxe e Narrativa Gráficas e Audiovisuais/616G02002 | Deseño de Produción para Animación e Videoxogos/616G02006 | Historia da Animación e os Videoxogos/616G02003 | Produción da Animación e o Videoxogo/616G02001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Guión/616G02004 | Animación 2/616G02019 | Deseño Sonoro/616G02008 |
|
Materias que continúan o temario |
Edición e Montaxe/616G02007 |
|
Observacións |
O alumnado deberá consultar a plataforma Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. |
|