Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Observar, describir e reflexionar sobre a realidade do ámbito laboral que lle fagan cosciente dos puntos débiles e fortes para reconocer e mellorar as propias aptitudes, actitudes e competencias personales; así como reorganizar marcos de referencia que lle sirvan para entender mellor os conceptos e contidos estudiados durante la carreira. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar instrumentos, técnicas y estratexias propias da realidade do ámbito laboral que faciliten unha intervención de calidade. |
A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Desenvolver a capacidade de análise da realidade no ámbito elexido, tanto da propia intervención como da observación dos profesionais en exercicio. |
A12 A13 A19 A34 A36
|
B1 B3 B4 B6 B8 B9 B18 B19 B20
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Asumir a necesidade de manter rigor no traballo, a búsqueda da calidade e o compromiso ético. |
A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B12 B13 B14 B16 B18 B19
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Intervenir na práctica actuando con profesionalidade mostrando a maior autonomía posible acordo o periodo de formación no que se atopa. |
A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A25 A26 A27 A28 A29 A30 A31 A32 A33 A34 A36
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O diario como elemento de reflexión en, sobre e para a práctica. |
- Tipos de diario
- Usos do diario
|
O portafolio: documento que recolle a narrativa dá experiencias de prácticas explicadas e analizadas.
*** O portafolio non se entregará como documento finalista, pero é de utilidade para incluír todas as tarefas evaluativas e outras necesarias (pero non evaluativas) que realiza o estudante durante todo o seu período de prácticas
|
- Evidencias/tarefas para coñecer o contexto de intervención
- Evidencias de programación
- Evidencias da intervención realizada
- Evidencias de reflexión e análise |
Fases de desenvolvemento do Prácticum |
- Fase de preparación: Elaboración do proxecto formativo. Aplicación de técnicas de recollida de información para a contextualización e preparación da intervención.
- Fase de intervención: Elaboración e aplicación do proxecto formativo recollendo o programado sempre acompañado dunha análise reflexiva post-intervención. (intervención compartida e intervención autónoma)
- Fase de valoración final: Análise das prácticas e do prácticum. |
Complementos de formación específicos (coa intención de buscar unha complementariedade entre a formación académica do grao e o ámbito específico profesional) |
Planificación didáctica, planificación deportiva , programas de intervención para poboacións específicas, organización de proxectos de xestión e lecer. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 A10 A11 A14 A19 A20 A24 A35 B3 B4 B5 B12 B14 B15 B19 C7 |
20 |
20 |
40 |
Prácticas clínicas |
A12 A13 A26 A28 A34 B3 B7 B8 B10 B12 B19 C3 C8 |
10 |
0 |
10 |
Saídas de campo |
A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B8 B6 B5 B4 B3 B2 C4 C5 C6 C7 |
100 |
30 |
130 |
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
0 |
70 |
70 |
Discusión dirixida |
B3 B4 B5 B8 B12 B19 B20 C4 C6 C7 |
15 |
0 |
15 |
Análise de fontes documentais |
A2 A1 A3 A4 A10 B7 B9 B10 B14 C2 C3 C6 C7 |
0 |
30 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por unha/un docente en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Presentarase cada un dos pasos a seguir na realización do Practicum, se se trata de gran grupo sempre mediante videoconferencia por teams ou moodle.
(En grupo grande será mediante TEAMS)
|
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
Correspóndese ca segunda fase de realización de Practicum: Observación e análisis da realidade sobre a que o alumno fará as prácticas.
Esta fase finaliza ca presentación do Plan de Prácticas |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo do grado. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), intervencións, etc.
Correspóndese ca terceira fase da materia: A realización das prácticas
Dentro desta metodoloxía pódese realizar APRENDIZAXE XERVICIO (como non e algo obligado non aparece coma metodoloxía independente. |
Portafolios do alumno |
É un documento individual, dixital, ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén as evidencias, os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas nun período de tempo. que permite visualizar o seu progreso.
O portafolio inclúe todo o que fai a/a alumna/ou.
ESTE PORTAFOLIO NO PRESENTE CURSO, CONVÉRTESE NUN DOCUMENTO MOI PERSOAL. NO CAL O/O ALUMNO/A ORGANIZARÁ Á súa MANEIRA Ou CO ASESORAMENTO DO TITOR/A ACADÉMICO/A E QUE NON VAI A SER O INTRUMENTO DE AVALIACIÓN, PERO SI INCLUIRÁ TODAS As TAREFAS/EVIDENCIAS EVALUATIVAS E NON EVALUATIVAS.
A súa REALIZACIÓN É ALTAMENTE RECOMENDADA.
|
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por unha/un moderador.
Realízanse ao longo do proceso. |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico.
A/O estudante deberá recoller e analizar a lexislación e reglamentación que afecta o desenvolvemento da profesión na que está a realizar as prácticas.
Todalas fontes documentais utilizadas deberán referenciarse no portafolios. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas clínicas |
Saídas de campo |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
As actividades reflexadas son aquelas que demandan a asistencia da/o alumna/o as titorías. Nesta materia contémplanse 3 tipos diferentes de titorías:
- En pequeno grupo e gran grupo: son aquelas previstas no horario da materia que poderán utilizarse a indicación do profesorado para revisar actividades que teñan que ver co contido da materia. (Teams o moodle). Por tratarse de grupo grande non pode ser presencial, por ámbito si pode ser presencial algunha vez.
- Tutorías individualizadas/grupales utilizando a plataforma moodle o teams
- Tutorías personales no despacho do profesorado.
O/a alumno/a en prácticas terá á súa disposición tres acodes ás que poderá acudir:
- A profesora coordinadora responsable do Prácticum
- O/a titor/a de a Facultade (académico/a)
- O/a titor/a de o centro de prácticas (profesional)
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A34 A33 A32 A31 A30 A29 A28 A27 A26 A25 A24 A23 A22 A21 A20 A19 A18 A17 A16 A15 A14 A13 A12 A11 A10 A9 A8 A7 A6 A5 B20 B19 B18 B17 B16 B15 B14 B12 B11 B8 B6 B5 B4 B3 B2 C4 C5 C6 C7 |
Avaliase en concreto o COMPROMISO PROFESIONAL MOSTRADO NAS PRÁCTICAS, para o que será determinante o informe evaluativo do/a tutor/a profesional |
25 |
Portafolios do alumno |
A35 A36 B1 B7 B9 B10 B13 C1 C2 C3 |
O traballo realizado nas prácticas recoméndase que se recolla nun Portafolio, pero o que se vai a avaliar son:
- AS TAREFAS/ EVIDENCIAS
- O DIARIO REFLEXIVO
|
75 |
|
Observacións avaliación |
- Non se contempla a realización de exame.
- O traballo realizado nas prácticas recoméndase que se recolla nun Portafolio, pero o que se vai a cualificar son: as tarefas/evidencias, o diario reflexivo e o compromiso profesional nas prácticas.
- Procedemento de entrega das tarefas/ evidencias:
- A avaliación é continua, polo que se deben ir entregando as tarefas/evidencias ao longo de todo o proceso, aínda que pode variar dependendo do tipo de prácticas extensivas ou intensivas.
- Unhas cualifícanas os/os titores/as académicos/as e outras a coordinadora da materia.
- Aquelas que corrixe o/o titor/a académico/a primeiro envíanselle a el/ela e unha vez corrixidas e cualificadas sóbense ao campus virtual.
- As que son corrixidas pola coordinadora sóbense ao campus virtual na data establecida.
- Deben ser entregadas TODAS, aínda que a nota final é o sumatorio e algunha poida non estar aprobada.
- Si unha/un estudante entregando todas as evidencias non alcanza o aprobado, pode mellorar algunha das tarefas/evidencias na 2ª oportunidade de xuño, si non entregou algunha en prazo pódea entregar na 2ª oportunidade e ser cualificado.
- O/a Titor/a académico/a entregará á Profesora Belén Toja (Coordinadora) o informe de avaliación de todas as tarefas/evidencias dos seus estudantes xunto co Informe da/da Titora/or Profesional até o 15/5/ 2022 para a 1ªoportunidade de xuño e até o 15 /6/2022 a 2ª oportunidade.
- (Na táboa final sintetízase todo o proceso)
- Manter reunións de seguimento co/o titor/a académico/a (polo menos 3) é requisito imprescindible, ao estar definidas como prácticas de intervención real e tutorizadas. O non cumprimento deste requisito suporá unha avaliación negativa na 1ª oportunidade de xuño; pero si realiza as que faltan poderá ser avaliado positivamente en xullo. (Estas reunións rexístranse na temporalización e hanse de gardar as evidencias das mesmas)
- Si o/a estudante incumpre o acordo co centro de prácticas, establecido mediante o Proxecto Formativo, ou mostra un comportamento que falta á ética profesional recibirá unha cualificación de suspenso na materia, tendo que volver realizar todo o proceso.
- En caso de suspender na primeira convocatoria, realizadas as prácticas e presentando o proxecto formativo e tendo unha valoración positiva do centro de prácticas, gardaránselle as prácticas e terá que entregar en data o seguinte curso académico as tarefas evaluativas. Si fose á adiantada terá que entregar toda a documentación nun único día coincidindo coa data do exame. (Debe falar previamente co/o titor/a académico/a e a coordinadora)
- En caso de matrícula parcial contémplase a posibilidade de adaptar datas, pero terá que falar coa coordinadora inicialmente.
- A realización fraudulenta de tarefas de avaliación, implicará directamente a cualificación de suspenso na materia e na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida.
TAREA/EVIDENCIA
|
RESPONSABLE
|
Proxecto formativo
(Hasta o 19/10/2021
os que inician no 1º cuatr. e hasta o 28 /2/2022 os que lo fan no 2º cuatr.) (cubrese a ordenador) (firmase
por todalas partes) https://www.udc.es/practicasexternas/formularios/
** Condición
para realizar as prácticas e ser calificado
|
Coordinadora
|
Contextualización reflexiva do centro de prácticas
(Documento PDF;
extensión máxima de 15 páx.) (rúbrica campus virtual) (1 punto)
|
T. académica/o
|
Evidencia de observación
Incorpórase
como evidencia un día/sesión de observación (pode ser unha planilla,
escala, lista de control, cuaderno de notas) + breve síntesis reflexiva
de toda la observación. (0,5 puntos)
|
T. académica/o
|
Evidencia de atención a diversidade
Planilla
análise do tratamiento de xénero/atención a diversidade funcional. (0,5
puntos)
|
T. académica/o
|
Evidencia intervención compartida
Sesión
realizada fase de intervención compartida (1)
(O formato consensuase
cos/as titores/as). (0,5 puntos)
|
T. académica/o
|
Evidencia de planificación
Planilla breve
de un plan de entrenamento, proxecto de xestión, UD, programa de
recuperación… (No e un documento demasiado extenso, pero mostra a
capacidade para programar a intervención en calquera ámbito, pode ser a modo
de tabla)
(O formato consensuase cos/as titores/as) (1
punto)
|
T. académica/o
|
Evidencia intervención autónoma
Sesión
programada e realizada para a fase de intervención autónoma (2)
(O
formato consensuase cos/as titores/as). (0,5 puntos)
|
T. académica/o
|
Evidencia final y reflexiva del Prácticum
Memoria final
(formato UDC) (0,5 puntos)
https://www.udc.es/export/sites/udc/emprego/_galeria_down/practicasexternas/Memoria_Final_PracticasExternas
(Apórtase
rúbrica nol campus virtual)
|
Coordinadora
|
Planilla temporalización
Detalla la
intervención, registra las horas y todo lo realizado en las prácticas diariamente+
reuniones tutores/as y formación. Tiene que venir firmada por todos/as implicados/as.
(Se ofrecen
modelos de tablas en el campus virtual)
*** (condición
para ser calificado en la materia)
|
Coordinadora
|
***** Diario del Alumno
Recoge todo lo
vivido durante las prácticas desde la reflexión sobre la acción y para la
acción futura, en ningún caso es un documento descriptivo. (3 puntos)
|
Coordinadora
|
Evidencia compromiso profesional en la práctica
Informe evaluativo
tutor/a profesional https://www.udc.es/practicasexternas/formularios/.
Se entregará
por correo electrónico directamente a la /el tutora/or académica/o, para que
éste lo pueda tener en cuenta en su evaluación. Entregar hasta el 10 /5/2022
o 10/6/2022, según la oportunidad de junio o julio. (2,5 puntos)
|
T. académica/o
|
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A Bibliografía a utilizar nesta materia, será a recomendada nas materias do ámbito específico en que cada estudante realiza as súas prácticas.
Atoparáse material complementario en moodel. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Preferentemente, as/os estudantes deberían cursar esta materia no momento en que superen as materias do tres primeiros cursos do grao polas demandas de coñecementos conceptuais e procedimentales que require o Prácticum así como pola dedicación horaria que esixe. Esta guía informatizada estará acompañada doutro documento a modo de Programa onde se definen todos os elementos didácticos da materia (temporalización, obxectivos, funcións, contido pormenorizado as tarefas, rúbricas das evidencias,...). No campus virtual irase colgando toda a información necesaria. Coa finalidade de mellorar a materia e o sistema de garantía interna de calidade do centro, é importante que o alumnado atenda á solicitude realizada pola UDC e participe na enquisa de avaliación da materia. Respondendo as enquisas.
|
|