Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Meteoroloxía Náutica en Condicións Extremas Código 631510206
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Manteiga Outeiro, Minia
Correo electrónico
minia.manteiga@udc.es
Profesorado
González Santamaría, Iker
Manteiga Outeiro, Minia
Correo electrónico
iker.gonzalez@udc.es
minia.manteiga@udc.es
Web
Descrición xeral A materia de Meteoroloxía en condicións extremas ten os seguintes obxectivos:
Coñecer a orixe e evolución das principais condicións meteorolóxico-oceanográficas que requiren extrema precaución durante a navegación marítima.
Adquirir a habilidade para avaliar a situación do buque ante tales fenómenos e tomar as decisións adecuadas sobre un posible cambio de derrota.
Coñecer os formatos de difusión dos informes, mapas e boletíns meteorolóxicos referentes a condicións extremas de ventos, ondas e xeo, así como a obriga de contribuír mediante observacións e informes propios á difusión de información sobre eles.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos
– Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
– Sesión maxistral
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Atención personalizada
Metodoloxías docentes que se modifican
– Proba mixta (non se realizará, xa que a avaliacións deste coñecementos se incorpora a metodoloxía dos “Traballos tutelados”)
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate 6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”.
4. Modificacións na avaliación
Proba online (50%)
Traballos tutelados (50%): En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
A profundidade do contido.
O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
A presentación e a claridade da exposición.
Observacións de avaliación:
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
3. Entregar/ expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira
dixitalizada en Moodle.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
A materia de Meteoroloxía en condicións extremas ten os seguintes obxectivos: Coñecer a orixe e evolución das principais condicións meteorolóxico-oceanográficas que requiren extrema precaución durante a navegación marítima. Adquirir a habilidade para avaliar a situación do buque ante tales fenómenos e tomar as decisións adecuadas sobre un posible cambio de derrota. Coñecer os formatos de difusión dos informes, mapas e boletíns meteorolóxicos referentes a condicións extremas de ventos, ondas e xeo, así como a obriga de contribuír mediante observacións e informes propios á difusión de información sobre eles. AP8
AP9
BM2
BM5
BM6
BM7
BM8
BM9
BM10
BM11
BM12
BM13
BM14
BM15
CM2
CM3
CM4
CM6
CM8
CM9
CM10
CM11

Contidos
Temas Subtemas
1- ONDADA 1-1 INTRODUCCIÓN: TIPOS DE ONDAS E AS SUAS CARACTERÍSTICAS
1-2 CICLO DE VIDA DAS ONDAS :XERACIÓN
1-3 CICLO DE VIDA DAS ONDAS: PROPAGACIÓN E DISPERSIÓN
1-4 MODELADO E PREDICCION DA ONDADA
1-5 INTRODUCCIÓN A OPTIMIZACIÓN DE DERROTAS
Estos contidos garantizan a competencia contemplada no STCW "Pronosticar as condicions meteorolóxicas e oceanográficas” no que respeta a capacidade para entender e interpretar unha carta sinóptica e para pronosticar o tempo dunha zona, tendo en conta as condicions meteorolóxicas locais e a información recibida por medio do facsímil meteorolóxico
2- XEOS NA MAR 2-1 INTRODUCCIÓN: TIPOS DE XEOS, ORIXEN E MOVEMENTO
2-2 NOMENCLATURA, CODIFICACIÓN E CARTAS
2-3 O ENXELAMIENTO DO BUQUE
3- CICLÓNS TROPICAIS 3-1 CICLOXÉNESE TROPICAL
3-2 MONITOREO DOS CICLONS TROPICAIS
3-3 APLICACIÓNS PRÁCTICAS
3-4 INTERPRETACIÓN DE BOLETÍNS: REGRA 123, SECTOR DE PERIGO
3-5 REQUIRIMENTOS SEGUNDO SOLAS

Estos contidos garantizan a competencia contemplada no STCW "Pronosticar as condicions meteorolóxicas e oceanográficas” no que respeta a navegación no entorno de ciclons tropicais. En particular o conocemento das características dos diversos sistemas meteorolóxicos, incluidas as tempestades ciclónicas tropicais, e o modo de evitar o vórtice do ciclón e os cuadrantes perigosos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 3 0 3
Prácticas a través de TIC A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 20 0 20
Portafolios do alumno A8 B2 B5 B9 B10 C6 5 5 10
Proba de resposta múltiple A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 8 4 12
Aprendizaxe colaborativa A9 B2 B5 B6 20 0 20
 
Atención personalizada 10 0 10
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Ao inicio de cada tema levarase a cabo un breve resumo dos principais contidos a desenvolver.
Prácticas a través de TIC Os 3 bloques temáticos desenvolveranse accedendo cun PC aos contidos teóricos, imaxes, películas e simulacións preparados en cursos en html desenvolvidos polo consorcio MetEd
Portafolios do alumno Cada alumno levará un portafolios no que incluirá o seu resumo persoal do traballo realizado nos cursos on-line.
Proba de resposta múltiple Cada tema inclúe unha avaliación final en forma de multicuestionario
Aprendizaxe colaborativa Parte do traballo levarase a cabo en grupos pequenos, que accederán en internet a parte do contido de cada tema

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Portafolios do alumno
Proba de resposta múltiple
Descrición
Para cada unha das metodoloxías considérase un seguimento persoal do traballo realizado polo alumno

No caso particular dos alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, a atención personalizada se levará mediante o intercambio axeitado de información ca profesora mediante o correo electrónico.

Os estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia poderán realizar probas parciais, no seu caso, sen necesidade de asistir ás clases, sempre que se informe debidamente aos profesores ao comezo do curso, sen prexuízo ao anterior, os profesores poden solicitar diferentes tarefas / problemas ao longo do curso para ser expostos durante as horas de titoría.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A9 B2 B5 B6 Parte dos contidos da materia poderan realizarse en grupos pequenos, valorándose o traballo de cada grupo en clase ou mediante entrevista persoal.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B6, B7, B10, B14, C6, C8
15
Prácticas a través de TIC A8 A9 A17 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 C2 C3 C4 C6 C8 C9 C10 C11 As prácticas en TIC realizaranse na aula no horario de clases, computándose a asistencia para a avaliación. En caso de realizalas fóra da aula, avaliaranse mediante un exame ou unha entrevista.
Competencias a availar: A8, B2, B7, B10,C6 y C8
20
Portafolios do alumno A8 B2 B5 B9 B10 C6 Avaliarase o portafolios do alumno.
Competencias a availar: A8, A9, B2, B9, B10, B14, C6
10
Proba de resposta múltiple A8 A9 B2 B5 B8 B9 B10 A proba de resposta múltiple ao final de cada tema terá un peso considerable na avaliación.
Competencias a availar: A8, A9, A17, B2, B6, B10, B14
55
 
Observacións avaliación

A avaliación terá en conta o traballo do alumno e o nivel de aproveitamento alcanzado, segundo a seguinte ponderación:

- Realización de prácticas a través de TIC: 20%

- Probas de resposta múltiple: 55-80%

- Portafolios do alumno: 10% * opcional

- Aprendizaxe colaborativa: 15% * opcional

Tanto na primeira como a segunda oportunidade os alumnos-as con dedicación parcial recoñecida o exentos de asistencia serán evaluados ca mesma metodoloxía, e as probas de resposta múltiple poderanse realizar por email nun tempo axustado.

Os
criterios de evaluación contemplados en el cuadro A-II/2 del Código STCW, y
recogido en el Sistema de Garantía de Calidad, steranse en conta a la hora
de diseñar e realizar a evaluación.

Os alumnos-as con recoñecemento a dedicación a tempo parcial e exención académica de asistencia, poderán realizar as probas parciais, no seu caso, sin necesidade de asistir as clases, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados o inicio do curso, sin perxuicio do anterior, los profesores poderrán solicitarlles diferentes traballos / problemas o largo do curso a ser expostos en horario de titorías.


Fontes de información
Bibliografía básica

A fonte bibliográfica principal serán os módulos e cursos sobre a materia do consorcio de educación en xeociencias MetEd, dispoñibles en

https://www.meted.ucar.edu/

Bibliografía de apoio:

- The Open University course team, "Waves,Tides and shallow water

processes".

- Meteorology for Mariners. Editado pola Met Office británica (en biblioteca).

- Teoría da predicción meteorológica. Mariano Medina. Inst. Nac. De Meteoroloxía. - Principlesof Ocean Physics. Apel,J. R. -Atmosphereand Ocean: our fluíde enviroments. Harvey, J.G. - DescriptivePhysical Oceanography. Pickard, G.L. e Emery, W.J.

- The Mariners handbok. Hydrographic Department of the USA.

Meteoroloxía e Oceanografía. Fisure Lanza. Colección Itsaso n.º 29. Publicacións do Gov. Vasco. 2006.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías