Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ser capaz de interpretar planos eléctricos. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Ser capaz de analizar as instalacións eléctricas e electrónicas. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Coñecementos de características de dispositivos semicondutores básicos. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Coñecer os alternadores eléctricos. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Evaluar potencias. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Coñecer o funcionamento da instrumentación electrónica. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Aplicacións prácticas de dispositivos de estado sólido, e de circuítos integrados analóxicos e dixitais. |
A6 A8 A9 A10
|
B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22
|
C10 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: INTRODUCIÓN. CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN CONTÍNUA. |
1.1. O átomo. Carga e forza eléctricas. Materiais eléctricos condutores e illantes.
1.2. Magnitudes mecánicas e eléctricas: traballo, enerxía, voltaxe, corrente, potencia.
1.3. Resistencia eléctrica. Fontes ideais.
1.4. Lei de Ohm. Lei de Joule. Circuítos serie e paralelo. Leis de Kirchhoff.
1.5. Fontes reais. Teoremas de circuítos: superposición, Thévenin, Norton.
1.6. Análise de circuítos. |
TEMA 2: CIRCUÍTOS ELÉCTRICOS EN ALTERNA. TRANSFORMADOR. |
2.1. Funcións que dependen do tempo. Valores fundamentais.
2.2. Réxime senoidal e comportamentos de R, L e C.
2.3. Impedancia e admitancia. Resonancia.
2.4. O transformador ideal.
2.5. Teoremas de circuítos: superposición, Thévenin, Norton.
2.6. Análise de circuítos. |
TEMA 3: MANOBRA E PROTECCIÓN. XERACIÓN E DISTRIBUCIÓN DE ENERXÍA. SISTEMAS ELECTROMECÁNICOS. |
3.1. Fundamentos de sistemas trifásicos.
3.2. Elementos de manobra e protección de instalacións.
3.3. Fundamentos de xeradores e motores.
3.4. Propulsión eléctrica no buque.
3.5. Análise de circuítos e planos de instalacións. |
TEMA 4: SEMICONDUTORES. DÍODOS. APLICACIÓNS. |
4.1. Fundamentos: semicondutor intrínseco e extrínseco.
4.2. Correntes nun semicondutor. Unión PN polarizada.
4.3. Estrutura básica e funcionamento dos díodos PN e LED.
4.4. Modelos equivalentes do díodo.
4.5. Aplicacións. Circuítos rectificadores.
4.6. Outros díodos. |
TEMA 5: TRANSISTOR DE UNIÓN BIPOLAR. |
5.1. Estrutura básica e funcionamento dun transistor bipolar.
5.2. Análise de circuítos en configuración de emisor común.
5.3. Características de entrada e de saída.
5.4. Circuítos de conmutación. |
TEMA 6: TRANSISTOR UNIPOLAR MOSFET. |
6.1. Estrutura básica e funcionamento dun MOSFET.
6.2. Análise de circuítos en configuración de fonte común.
6.3. Características de entrada e de saída.
6.4. Circuítos de conmutación. |
TEMA 7: CONCEPTOS XERAIS DE AMPLIFICADORES. O AMPLIFICADOR OPERACIONAL. |
7.1. Características dos amplificadores.
7.2. Concepto de realimentación negativa.
7.3. O amplificador operacional. Aplicacións lineais e non lineais.
7.4. Análise de circuítos. |
TEMA 8: CIRCUÍTOS DIXITAIS. APLICACIÓNS. |
8.1. Fundamentos de circuítos dixitais.
8.2. Conversión analóxica-dixital.
8.3. Aplicacións. |
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS. |
Sesións de problemas correspondentes ao contido de teoría, con excepción do tema 5 (transistor de unión bipolar). |
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
PRÁCTICA 1: EQUIPOS DE MEDIDA (I).
1.1. Fonte de alimentación e polímetro.
1.2. Medida de resistencias.
1.3. Medida de tensións e correntes continuas co polímetro.
PRÁCTICA 2: EQUIPOS DE MEDIDA (II).
2.1. Xerador de funcións e osciloscopio.
2.2. Medida de tensións e correntes alternas con polímetro e osciloscopio. |
PRÁCTICAS A TRAVÉS DE TIC |
Realizaranse prácticas de deseño de circuitos e medicións co software LTSpice sobre o temario da teoría.
|
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT.Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
|
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
30 |
39 |
69 |
Solución de problemas |
|
8 |
28 |
36 |
Proba mixta |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
3 |
0 |
3 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
8 |
12 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 |
8 |
12 |
20 |
Proba de resposta breve |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición didáctica -usando diapositivas e/ou taboleiro- dos contidos teóricos da materia. |
Solución de problemas |
Formulación e resolución de problemas relacionados cos contidos da materia, usando diapositivas e/ou taboleiro. |
Proba mixta |
Proba de teoría e resolución de problemas sobre os contidos expostos durante as sesións maxistrais e de resolución de problemas de todo o curso. |
Prácticas de laboratorio |
O alumnado desenvolverá unha serie de prácticas no Laboratorio de Electrónica, sobre equipos de medida e compoñentes. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas a desenvolver nelas. |
Prácticas a través de TIC |
O alumnado desenvolverá unha serie de prácticas en PC utilizando un software de simulación de circuítos electrónicos. Xunto con ditas prácticas, tamén deberá responder preguntas relacionadas cos temas a desenvolver nelas. |
Proba de resposta breve |
O alumnado deberá responder unha serie de preguntas relacionadas cos temas a desenvolver en cada sesión de prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumno en relación á materia teórica exposta nas sesións maxistrais.
Solución de problemas: Atender e resolver as dúbidas do alumno relacionadas cos problemas resoltos en clase.
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas no laboratorio.
Prácticas a través de TIC: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas ou realizadas a través de TIC.
Atención personalizada: En relación ás clases de teoría e de resolución de problemas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada. As titorías serán non presenciais, por Teams.
En relación ás clases prácticas, usaranse preferentemente horas de titoría de forma individualizada, sendo tamén posible o uso do correo electrónico. As titorías serán non presenciais, por Teams. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio ao finalizar o curso. |
4 |
Sesión maxistral |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
-- |
0 |
Prácticas a través de TIC |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 |
Valorarase o traballo realizado polo alumno en cada unha das sesións.
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa académica de exención de docencia terán a opción de realizar un exame de prácticas TIC ou a presentación dun traballo ao finalizar o curso. |
4 |
Proba mixta |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C10 C13 |
Consistirá en dous exames teóricos e de resolución de problemas sobre os contidos expostos ao longo do curso durante as sesións maxistrais, valorándose a comprensión de devanditos contidos, e a súa aplicación á resolución de problemas. |
60 |
Solución de problemas |
|
Consistirá na avaliación de resolución de problemas a través dun conxunto de tests. |
30 |
Proba de resposta breve |
A6 A8 A9 A10 B2 B5 B6 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B19 B22 C13 C10 |
Ao iniciarse cada unha das prácticas, o alumno deberá responder a un conxunto de preguntas breves relacionadas cos conceptos teóricos correspondentes á sesión. |
2 |
|
Observacións avaliación |
A proba mixta e os tests de resolución de problemas constitúen o 90% da nota. A avaliación das prácticas de laboratorio e a través de TIC, xunto coa proba de resposta breve, constitúen o 10% restante. Descrición da avaliación e distribución de puntos. PRIMEIRA OPORTUNIDADEA) PROBA MIXTA: - Consistirá en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a nota da proba mixta será a media das notas de ambos os parciais.
- En caso de non aprobarse algún dos parciais, terase a oportunidade do exame final (1ra oportunidade) para aprobalos.
B) RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS: - Consistirá nun conxunto de tests cunha valoración máxima conxunta de 3 puntos, cun mínimo de 1.5 e polo menos a metade dos tests aprobados para aprobar a materia.
- En caso de non aprobarse os tests, o alumno dispoñerá dun exame de resolución de problemas na mesma data e horario que o do exame final (ver apartado A). Deberá aprobarse devandito exame para aprobar a materia.
C) PRÁCTICAS DE LABORATORIO/TIC: - Consistirá nun conxunto de tarefas de laboratorio e simulación por computador (TIC) de valoración conxunta máxima de 1 punto, cun mínimo de 0.5 e polo menos a metade das tarefas para aprobar a materia.
- En caso de non aprobarse as tarefas, o alumno dispoñerá dun exame de laboratorio na data e horario estipulados polo centro. Deberá aprobarse devandito exame para aprobar a materia.
Detección de plaxios ou copia de traballos: a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación
implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na
oportunidade correspondente, invalidando así calquera cualificación
obtida en todas as actividades de avaliación de cara ás convocatorias segunda e adiantada. SEGUNDA OPORTUNIDADE Manterase a nota obtida nas prácticas de laboratorio e resolución de problemas. Non se manterán as notas dos parciais da primeira oportunidade. Como no caso da primeira oportunidade, a proba mixta consistirá en dous parciais de 6 puntos (máximo) cada un. Para aprobar a materia deberá obterse un mínimo de 3 puntos en cada un. Unha vez obtidos, a nota da proba mixta será a media das notas de ambos os parciais. En caso de non aprobarse as prácticas ou a resolución de problemas, o alumno terá á súa disposición os correspondentes exames (similares e coas mesmas condicións que os da primeira oportunidade). O alumnado matriculado a tempo parcial ou que teña concedida dispénsaa académica de exención de asistencia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017), realizará as mesmas probas de avaliación que o alumnado matriculado a tempo completo. Terá a opción de realizar un exame de prácticas de laboratorio/TIC en cada oportunidade. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. L. Boylestad / L. Nashelsky (2009). Electrónica: teoría de circuitos y dispositivos electrónicos. Ed. Prentice Hall (10ª Edición)
J.A.Edminister (). Circuitos eléctricos . Ed. McGraw Hill (Serie Schaum).
J. C. Brégains / P. Castro (2012). Electricidad Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
J. C. Brégains / P. Castro (2013). Electrónica Básica. Problemas Resueltos. Ed. Starbook
Jacob Millman / Christos C. Halkias. (). Electrónica integrada: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea.- (6ª Edición).
R. L. Boylestad (). Introducción al análisis de circuitos. Ed. Prentice Hall
J. C. Brégains (). Material de la asignatura en moodle. Moodle (campusvirtual.udc.es)
José Manuel Andión Fernández (2020). Prácticas de laboratorio y simulador. Moodle: https://moodle.udc.es/ |
|
Bibliografía complementaria
|
Jacob Millman y Christos C. Halkias (). Dispositivos y circuitos electrónicos. Editorial Pirámide. 10ª Edición.
Linear Technology (2009). LTspice User Manual. Linear Technology
Varios Autores (2020). LTspice Users Group. https://groups.io/g/LTspice
Jacob Millman y Arvin Grabel. (). Microelectrónica. Editorial Hispano-Europea.(6ª edición).
Jacob Millman. (). Microelectrónica: Circuitos y Sistemas Analógicos y Digitales. Editorial Hispano-Europea. (3ª edición).
Keysight Technologies (2012). Osciloscopios de la serie 1000B de Keysight. Guía del usuario. Keysight Technologies
Albert Malvino y David J. Bates ( 2.010.). Principios de electrónica. Mac Graw Hill. (7ª Edición).
Siglent Technologies (2017). SDG800 Series Function/Arbitrary Waveform Generator. User Manual.. Siglent Technologies |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/631G01101 | Física/631G01103 | Matemáticas II/631G01106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204 | Maritime Radiocommunications (Comunicacións Radiomarítimas)/631G01307 | Sistemas de Navegación e Comunicacións/631G01311 |
|
|