Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacitar para realizar o estudo da manobrabilidade dun barco baseado en diferentes probas para a súa determinación e saber construír os gráficos correspondentes para o seu uso. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Coñecemento do estado da arte en termos de sistemas de propulsión do buque e temóns de alta eficiencia de última xeración, e o control deles polo manobristra.
|
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Analizar as forzas presentes para saber facer un uso óptimo dos medios de manobra do buque e ter a capacidade de poder afrontar situacións imprevisibles que poidan xurdir no desenvolvemento da manobra. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Coñecer os efectos derivados da navegación en augas restrinxidas polo seu calado e / ou pola súa anchura e, en particular, a interacción do buque con outro buque, coa beira e co fondo. |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C8 C10
|
Adestrar para o estudo, planificación, desenvolvemento e execución das manobras de recalada, fondeo, entrada, descarga e saída de diferentes portos e terminais con distintos tipos de buques. |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B22
|
C6 C9 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
Obxectivos. Guía Docente. STCW 1978/2010. IMO Model Courses 7.01 y 7.03 |
2. O Factor Humano na Manobra.
|
STCW Capítulo VIII. BTM (Bridge Team Management). Calidades que debe reunir un bo manobrista. Standard Marine Communication Phrases relacionadas coa materia. |
3. Manobrabilidade. Criterios.
|
Circulares IMO A.601(15), MSC.137(76) y MSC/Circ.1053. Punto de Pivote. |
4. Equipos para a Manobra.
|
Hélice. Temón. Equipo de goberno. Piloto Automático. Temón / Indicadores ROT.
|
5. Navegación en augas pouco profundas.
|
Hidrodinámica. Squat. Efecto beira. Interacción do buque. Técnicas de velocidade angular constante / ángulo de temón constante. Efectos da velocidade da agua. Distancias de parada. Cálculos.
|
6. Conceptos básicos de manobra.
|
Efecto temón-hélice. Efecto do vento. Efecto da corrente. |
7. Operacións de atracada.
|
Atracada. Desatracada. Aproximándose ó peirao. Marxes de seguridade. Uso de cabos. Uso de áncoras. Manobras Típicas. |
8. Amarre.
|
Cabos. Maquinillas. Forzas. Configuracións de amarre. Equipos de cuberta. Secuencias. Prevención de accidentes.
|
9. Fondeo.
|
Maquinillas. Equipo de cuberta. Secuencias. Problemas. Prevención de accidentes. |
10. Estación de Prácticos.
|
Aproximación. Aparellando a escala de Práctico. Intercambio de Información Capitán-Práctico. Resolucións IMO A.1045(27) e A.960(23). |
11. Remolcadores
|
Tipos. Escolta. Porto. Prevención de accidentes. |
12. Alta Mar.
|
Mal tempo. IMO MSC.1/Circular.1228. Manobras de emerxencia: remolque, MOB, IAMSAR.
|
13. A Manobra no Plan del Viaxe.
|
SOLAS Regra V/29. Resolución IMO A.893(21). Aplicación práctica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C8 C9 C10 |
30 |
30 |
60 |
Obradoiro |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C8 C9 C10 |
30 |
0 |
30 |
Traballos tutelados |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
0 |
20 |
20 |
Estudo de casos |
A10 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B3 B5 B14 B15 B16 C8 |
0 |
8 |
8 |
Solución de problemas |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B5 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C10 |
0 |
20 |
20 |
Proba mixta |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C9 C10 |
10 |
0 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral dos temas que compoñen a materia, buscando tamén a participación activa do alumnado.
Algúns contidos pódense desenvolver en inglés.
Como soporte poderíase utilizar presentacións en Power Point, software técnico (CAD, Maxsurf, etc) e vídeos.
Será necesaria a unha asistencia mínima do 80% para cualificar a Avaliación Continua.
A falta de puntualidade pode ser motivo para non ser aceptado na aula.
|
Obradoiro |
Aplicación práctica das Sesións Maxistrais.
Resolución de problemas (fórmulas, cálculos).
Análise de casos prácticos.
Poderá aplicarse algún Xogo de Rol para a explicación de actuacións reais a bordo e o uso das Standard Marine Communication Phrases.
|
Traballos tutelados |
Un exemplo de Traballo Tutelado pode ser a aplicación dos contidos da materia no desenrolo dun caso práctico de Plan de Viaxe.
|
Estudo de casos |
Análise de accidentes marítimos relacionados ca materia. |
Solución de problemas |
Resolución de situacións por medio de fórmulas ou aplicacións gráficas. |
Proba mixta |
Consistirán en probas, xeralmente escritas, que constarán de preguntas teóricas (proba de ensaio, resposta breve, etc) e de preguntas prácticas (cálculos, gráficos de maniobras, etc).
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Presencial.
En horario de titorías e cumprindo a normativa sanitaria en vigor.
Teams.
Dependerá soamente da dispoñibilidade do profesor.
Email.
O profesor comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas.
En canto ao "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" o profesor poderá ofrecer a posibilidade de titorías en liña. Profesor e alumno/a coordinarán esta asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A10 A14 A15 A17 A19 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B14 B15 B16 B22 C6 C9 C10 |
Para ter o dereito a avaliación continua, será necesario como mínimo un 80% da asistencia ás clases presenciais.
Cada Proba Mixta constará de preguntas teóricas (proba de ensaio, resposta breve, etc) e de preguntas prácticas (cálculos, gráficos de maniobras, etc). Para esta proba será necesario dispor de calculadora, escuadra, cartabón, medidor de ángulos e compás. |
60 |
Traballos tutelados |
A10 A14 A15 A17 A21 A30 A35 A37 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B11 B14 B15 B16 |
En relación cos traballos tutelados valorarase:
- A adecuación metodolóxica cos requerimentos do traballo.
- A exactitude dos cálculos empregados.
- A profundidade do contido.
- O dominio dos conceitos utilizados.
- O uso correcto da terminoloxía propia da materia.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
Un exemplo de Traballo Tutelado pode ser a elaboración dun caso práctico de Plan de Viaxe, tendo en conta para o seu desenrolo temas relacionadas ca materia. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Convenio STCW 2010: Os criterios de avaliación
contemplados no cadro A-II/1 do Código
STCW, e recolleito no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta
á hora de deseñar e realizar a avaliación. Para ter o dereito a avaliación continua, será necesario como mínimo un 80% da asistencia ás clases presenciais. A cualificación da Avaliación Continua consistirá en Proba Mixta (60%) e Traballos Tutelados (40%). A nota de final da Proba Mixta será a media das diferentes Probas Mixtas que se poidan desenvolver durante o curso. Para que estas probas fagan media entre se será necesario unha nota mínima de 4 de cada unha. Dita media das Probas Mixtas será o 60% da cualificación da Avaliación Continua. Se soamente realízase unha Proba Mixta, a nota desta será o 60% da cualificación da Avaliación Continua. Cada Traballo Tutelado terá unha ponderación que dependerá da súa extensión. Durante o curso o profesor definirá dita ponderación. A nota media final dos Traballos Tutelados será o 40% da cualificación da Avaliación Continua. Se soamente realízase un Traballo Tutelado, a nota deste será o 40% da cualificación da Avaliación Continua. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia (segundo establece a "Norma que Regula o Réxime de Dedicación ao Estudo dos Estudantes de Grao na UDC”), poderá acollerse á Avaliación Continua sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais. Para iso, estes/as alumnos/as informarán debidamente o profesor, ao principio do curso, da devandita situación de dispensa académica e así como da súa dispoñibilidade horaria de asistencia. Á marxe do Traballo Autónomo que consta nesta Guía Docente, o profesor poderá encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos ou resoltos en horario de titorías. O
alumnado que non siga o curso presencial (asistencia menor do 80%), ou que non
supere a Avaliación Continua, poderase presentar ás convocatorias finais de
xaneiro e xullo. A avaliación destas convocatorias consistirá nunha Proba Mixta
que constará de preguntas teóricas (proba de ensaio, resposta
breve, etc) e de preguntas prácticas (cálculos, gráficos de maniobras, etc). Os
contidos destas Probas Mixtas poderán abarcar calquera contido da materia. Dita
proba mixta supoñerá o 100% da cualificación desa convocatoria. Para esta proba
será necesario dispor de calculadora, escuadra, cartabón, medidor de ángulos e
compás. Espérase un comportamiento
ético o longo do curso. O uso de equipos ou materiais non permitidos nos exames,
copiar as respostas por algún medio non autorizado ou o plaxio conlevarán una
nota de 0 na avaliación final da materia. O descoñecemento
dalgúns conceptos básicos pode ser eliminatorio. Durante o curso iranse citando
cales son.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A.601(15). Provision and Display of Manoeuvring Information on Board Ships. IMO MSC.137(76). Standards for Ship Maneuverability. IMO MSC/Circ.1053. Explanatory Notes to the Standards for Ship Manoeuvrability. IMO MSC.1/Circular.1228. Revised Guidance to the Master for Avoiding Dangerous Situations in Adverse Weather and Sea Conditions. IMO A.893(21). Guidelines for Voyage Planning. IMO A.1045(27). Pilot Transfer Arrangements. IMO A.960(23). Recommendations on Training and Certification and on Operational Procedures for Maritime Pilots other than Deep-Sea Pilots. IMO A.918(22). IMO Standard Marine Communication Phrases. IMO Model Course 7.01. Master and Chief Mate. 2014 Edition. IMO. London. Model Course 7.03. Officer in Charge of a Navigational Watch. 2014 Edition. IMO. London. The Shiphandler´s Guide. Rowe, R.W. The Nautical Institute, London. 2000 A Master’s Guide to Berthing. Murdoch, E., Dand, I. W., Clarke, C. 2nd ed. The Standard Club. London. 2012 (recurso Web) Ship Handling. Baudu, H. 2nd ed. Dokmar. Vlissingen. 2018 Ship Squat and Interaction. Barrass, C.B. Witherby, Edinburgh. 2009 Shiphandling with Tugs. J. Slesinger. 2nd. ed. Cornell Maritime Press. Centreville. 2008 Maniobra de los buques. R. M. Sagarra. Edicions UPC. 1998 ROM 3.1-99 Proyecto de la Configuración Marítima de los Puertos; Canales de Acceso y Áreas de Flotación. Puertos del Estado. 2000 (recurso Web) |
Bibliografía complementaria
|
|
Behaviour and Handling of Ships. Hooyer, H. H.Cornell Maritime Press. Maryland. 1994 Tug Use in Port. A practical guide. Hensen, H. 3rd. ed. The Nautical Institute. London. 2018 Bridge Team Management. Swift, A.J.2nd ed. The Nautical Institute. London. 2004 Theory and Practice of Shiping Handling. Inoue K. ITU Vakfi. Istambul. 2014 Ship Dynamics for Mariners. Clark, I.C. The Nautical Institute, London. 2005 Mooring and Anchoring Vol 1. Principles and Practice. Clark, I.C. The Nautical Institute, London. 2009 Mooring and Anchoring Vol 2. Inspection and Maintenance. Vervloesem, W.The Nautical Institute, London. 2009 Maniobra de buques: teoría y práctica. Gilardoni, E. O, Retes, M. Mesa editorial. Buenos Aires. 2012 Shiphandling - Passenger Ships Without Tugs. Nash, N. Witherby Publishing Group. Livingston. 2018 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construcción Naval/631G01105 | Sistemas Enerxéticos e Auxiliares do buque/631G01204 | Manobra I/631G01207 | Teoría do Buque I/631G01208 | Navegación e Organización do Buque/631G01212 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Navegación II/631G01306 | Collision Rules, signals, bouyage system and ISM Code (Reglamento de Abordaxes, Sinales, Sistema de balizamento e Código ISM)/631G01303 |
|
Materias que continúan o temario |
Simulación Náutica/631G01402 |
|
|