Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Teoría do Buque II Código 631G01404
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Navegación e Enxeñaría Mariña
Coordinación
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Profesorado
Freire Piñeiro, Ramon
Correo electrónico
ramon.freire@udc.es
Web
Descrición xeral Se reforzan e amplían os coñecementos e habilidades adquiridos na asignatura de Teoría del Buque I.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. No se modifican

2. Metodoloxías

*Metodoloxías docentes que se modifican.
-e-mail: uso para facer as consultas. Solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas.
- Moodle: A materia teórica atópase subida tema a tema. Cada tema conta con un modulo especial de exercicios propostos que serán corrixidos por Teams. Tamén foros con actividades especificas para ser
resolvidos mediante Teams se podrán programar
- Teams: seccións semanales con grupo total da clase para avance dos contidos teóricos na mesma franxa horaria que ten asignada a materia nos horarios de clases presenciales para o presente curso.
Tamén se podrá facer de unha a dúas sección por seman con grupos pequenos de máximo 9 alumns para o seguimento e apoio as dúbidas de exercicios prácticos. esto permite que o aprendizaxe por parte
do alumnado sea ideal para alcanzar o exito nesta materia.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado. Moodle. Teams. e-mail

4. Modificacións na avaliación. Non existe, salvo que será telemáticamente

*Observacións de avaliación: Evaluación final unha vez rematado o cuadrimestre onde se imparte a materia. Con un proba de test con 20 cuestións onde non restan as malas, cada unha das boas ben respondida
ten un valor de 0,1 de punto, a máxima nota será de 2 puntos. E outra proba de problemas con 4 exercicios mámima valor 8. Para superar a materia o sumatorio das dos probas ha de ser igual o maior a 5 puntos.
NOTA: A segunda oportunidade de xullo terá o mesmo criterio.


Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Entender e representar as formas do buque e as súas instalicións. A3
A27
B1
B2
B11
Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas. A3
A8
A9
A22
B4
B5
C6
C7
Avaliación cualitativa e cuantitativa de datos e resultados, así como representación e interpretación matemática de resultados obtidos experimentalmente. A8
A9
A10
A27
B10
B15
C3
Redactar e interpretar documentación técnica e publicacións náuticas. A10
B6
C3
Adoptar as medidas axeitadas en casos de emerxencias. A17
B7
C3
Cargar, manipular e estibar do xeito axeitado as diferentes mercadorías transportables nun buque. A22
B1
B7
C3
Manter a navegabilidade do buque. A24
B5
C6
Controlar o cumprimento das prescricións lexislativas. A27
B10
B11
C3
Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos. A32
B10
C6

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Modelos , Métodos e Problemas de Teoría del Buque.
Estática do Buque.
Dinámica do Buque.
Hidrodinámica, resistencia e propulsión.
Sistemas de coordenadas Tipos dos Sistemas de Coordenadas de Referencia.
Sistemas de referencia fixos e inerciales, e sistemas lixados o buque.
Transformación das coordenadas.
Posición e orientación no espacio, do buque.
Modos do movemento e graos da libertade no buque.
Ecuación do plan da flotación: calado, escora y trimado.
Ángulo de Euler: balance, cabeceo y guiñada.
Xeometría do flotador / Estática do buque Forza e momento resultante dun sistema de forzas: peso, empuxe.
Condicións de equilibrio do flotador.
Estabilidade do equilibrio: traballo, enerxía potencial.
Momentos e parámetros característicos das
carenas rectas e das carenas inclinadas.
Esforzos da vixa-casco - Esforzos que afectan o buque.
- Esforzos lonxitudinales nol buque, caso de augas tranquilas.
- Teoría da flexión.
- Momento flector máximo admisible.
- Curvas de: pesos, empuxes e de Bonjean.
- Curva de empuxes, caso de aguas tranquilas e, entre ondas.
- Curvas de esforzos cortantes e de momentos flectores

Cálculo do desprazamento, calados, asento, escora Cálculo do desprazamiento para unha flotación arbitraria.
Correcciones o calado.
Efectos da variación na densidade.
Estudio do efecto da variación elemental dos parámetros dunha flotación inclinada.
Estabilidade estática transversal Cálculo e trazado da curva de momentos e brazos de adrizamento.
Estudio das súas características.
Aproximación Metacéntrica.
Efectos da carga/descarga e traslación de pesos na estabilidade estática transversal.
Cálculo do brazo do par de adrizamiento para un buque de costados verticaíes.
Escora permanente e inestabilidad del equilibrio.
Efecto das superficies libres na estabilidade.
Efecto dos pesos móviles, suspendidos e do desprazamento da carga na estabilidade.
Estabilidade dinámica transversal Concepto da estabilidade dinámica.
Cálculo do valor mediante a Fórmula de Moseley.
Cálculo práctico da curva de brazos adrizantes dinámicos.
Efecto dinámico dun par escorante.
Concepto e cálculo do ángulo de equilibrio dinámico.
Importancia da estabilidade dinámica.
Ángulos críticos, estático e dinámico.
Cálculo do ángulo crítico para a estabilidade dinámica.
Determinación do brazo escorante para anular a estabilidade.
Momento da restauración tridimensional Cálculo do momento e do brazo do adrizamento para inclinacións tridimensionales.
Altura Metacéntrica Xeneralizada.
Cargamento de grans. Carga a granel. Precauciones xenerales recomendadas por a OMI.
Condicións que han de cumplir os buques para o transporte de gran. Tablas de capacidade e pesos para diversos factores de estiba. Cálculos relativos a estabilidade e calados neste tipo de buques. Valor máximo admisible da escora, no corrimento do gran. Determinación da altura metacéntrica correxida.
Modelo dos documentos empleados neste tipo de transporte.
Varada Concepto e tipos da varada.
Efectos da varada na estabilidade estática transversal, escora e calados.
Cálculo da reacción sobre o fondo según a posición do punto da varada.
Descenso na marea para anular a estabilidade.
Operaciones a facer para quedar libres na varada.
Aplicación da teoría da varada na entrada dun buque a dique seco.
Entrada a dique seco, con ou sin avería.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión do Primeiro Oficial da Mariña Mercante, sen limitación do arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante hasta un máximo de 3000 GT



Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas da competencia aplicables a Capitanes e Primeiros Oficiaís de Puente dos buques de arqueo bruto igual ou maior a 500 GT


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A3 A17 B1 B2 B4 29 0 29
Solución de problemas A8 A9 A22 B5 B6 B7 C7 15 22.5 37.5
Estudo de casos A10 A24 B11 C3 6 10.5 16.5
Proba obxectiva A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 3 40 43
Traballos tutelados A27 A32 B10 B15 C6 6 10.5 16.5
 
Atención personalizada 7.5 0 7.5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición na clase dos contidos teóricos da materia.
Solución de problemas Planteamento e resolución das cuestións xunto os problemas relacionados cos contidos rersoltos nas clases teóricas
Estudo de casos Planteamento e análisis dos accidentes por fallo na estabilidade, a partir da información correspondente os casos reales facilitados por o profesor, e que o alumno deberá analizar, elaborar unha memoria que deberá entregar o profesor e preparar unha defensa que deberá facer na aula.
Proba obxectiva Proba da evaluación tanto teórica como práctica para evaluar os coñecementos adquiridos durante o curso.
Traballos tutelados Se farán traballos relacionados con algún dos apartados dos temas do programa partindo da información básica facilitada por o profesor e que o alumno deberá ampliar y/o elaborar de acordo os requisitos especificados na clase, preparando para elo un resumen comentando a información de partida suministrada por o profesor, o traballo personal feito e incluíndo a referencia das fontes consultadas personalmente por o alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba obxectiva
Estudo de casos
Solución de problemas
Traballos tutelados
Descrición
Para a súa realización e importante consultar co profesor os avances que se vaían facendo progresivamente para dotar as orientacións necesarias en cada caso e para asegurar a calidade dos traballos de acordo os criterios que se indicarán. O seguimento se fará preferentemente de xeito individualizado.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A3 A17 A22 A24 A27 A32 B2 B6 B7 B11 B15 C3 C7 Avaliación ordinaria dos coñecementos adquiridos o longo do cuadrimestre sobre o estudio da teoría aplicada o buque.

Na avaliación ordinaria na primeira ou na segunda opción, necesita-se acadar cinco puntos sobre un total de dez, no sumatorio das dúas probas escritas: unha tipo test con vinte cuestións con catro respostas sendo só unha a boa. E a segunda parte de catro problemas. A primeira con un peso do 20 % e a segunda do 80 % da nota. Para a primeira con un tempo máximo de 15 minutos e para a segunda de dúas horas, para a realización das mesmas.
100
 
Observacións avaliación

NOTA

Os criterios de avaliación recollidos no cadro A-II/1 do Código STCW e os recollidos no Sistema da Garantía da Calidade, teranse en conta no momento a deseñar e facer a avaliación.



Fontes de información
Bibliografía básica Olivella Puig,Joan (1996). Teoría del Buque:estabilidad,varada e inundación.. UPC
Bertram, Volker (2000). Practical Ship Hydrodynamics. Butterworth-Heinemann
Clark, I.C (2005). Ship Dynamics for Mariners. The Nautical Institute
Derrett,D. R., Barrass, C. B. (2006). Ship Stability for Masters and Mates. Butterworth-Heinemann.
Bonilla de la Corte, Antonio (1994). Teoría del Buque. .
Olivella Puig,Joan (1998). Teoria Del Buque: Ola Trocoidal,Movimientos y Esfuerzos. UPC
Clark, I.C. (2002). The management of merchant ship stability, trim& strength. The Nautical Institute

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Teoría do Buque I/631G01208

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías