Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar correctamente documentación científica e técnica relativa á Teoría de Control e as súas aplicaciones. |
A15 A17 A18
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6 C10 C13
|
Analizar o comportamento dos sistemas físicos dinámicos mediante modelos matemáticos. |
A15 A17 A18
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Identificar as estructuras de control, comprendendo as vantaxes e inconvenientes para cada aplicación particular. |
A17
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Coñecer e aplicar métodos empíricos para a sintonía de controladores, e a consecuente mellora na eficiencia dos sistemas. |
A15 A17
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Utilizar con soltura ferramientas TIC. |
|
B1 B2 B4 B10 B11
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Modelización e simulación de sistemas mediante software |
1.1. Fundamentos matemáticos
1.1.1. Ecuacións e sistemas de ecuacións diferenciais
1.1.2. Linearización
1.1.3. Transformadas de Laplace e Z
1.1.4. Convolución
1.2. Modelización de sistemas físicos
1.2.1. Sistemas mecánicos
1.2.2. Sistemas eléctricos
1.2.3. Sistemas electrónicos
1.2.4. Sistemas fluídicos
1.2.5. Sistemas térmicos
1.2.6. Sistemas híbridos
1.2.7. Sistemas con retardo de transporte
1.3. Analoxía entre sistemas
1.4. Simulación con software
1.5. Exercicios e simulación mediante software |
2.Estudio do comportamiento dos sistemas de control en lazo cerrado |
2.1 Sistemas lineares
2.2.1. Función de Transferencia
2.2.2. Representación mediante diagramas de bloques
2.2. Análise no dominio do tempo
2.2.1. Sinais de proba.
2.2.2. Réxime Permanente.
2.2.3. Réxime Transitorio.
2.3. Exercicios |
3. Determinación da estabilidade dos sistemas de control en lazo cerrado |
3.1. Definicións de Sistema Estable
3.2. Estabilidade Absoluta e Relativa
3.3. Criterios de Estabilidade
3.4 Exercicios |
5. Selección e axuste de controladores. |
5.1. Especificacións
5.2. Control Todo ou Nada, con e sen histérese
5.3. Control PID
5.4. Compensación por: avance, retardo ou avance-retardo
de fase
5.5. Axuste de PID's por métodos experimentais
5.6. Exercicios |
6. Automatización e Instrumentación Industrial |
6.1. Sistemas de control secuencial
6.2. PLC's
6.3.Sensores e Actuadores
|
7. Programación e aplicacións con PLC |
7.1. Linguaxe de Contactos
7.2. GRAFCET
7.3. Desenvolvemento de aplicacións
7.4. Exercicios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 A18 B2 B10 C6 |
30 |
45 |
75 |
Solución de problemas |
A15 A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C13 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B2 B4 C3 C6 |
10 |
7.5 |
17.5 |
Proba obxectiva |
A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Dado que esta materia presenta unha forte carga de contido matemático, óptase pola sesión maxistral como forma máis sinxela na que o profesor pode guíar aos alumnos neste tipo de razoamento.
Ainda así trátase de desenvolver técnicas de diálogo socrático(o profesor lanza continuamente cuestiones ao alumnado buscando a súa intervención) entre profesor e alumnado, para non caer na monotonía. |
Solución de problemas |
O longo das sesións maxistrais a exemplificación e a proposta de exercicios é unha parte principal da mesma. Trala proposta dase un tempo para a súa realización, e unha boa parte dos mesmos son resoltos na aula, unha vez que o alumnado traballou sobre os mesmos. |
Prácticas de laboratorio |
Este tipo de prácticas fanse mediante o uso de aplicacións informáticas. É unha aplicación das TIC a resolución dos problemas de control.
|
Proba obxectiva |
Un conxunto de 2 ou 3 probas son realizadas ao longo do curso(incluindo o exame final).
Basanse na resolución de problemas, que poden realizarse de forma manual e/ou ben mediante aplicacións informáticas.
O tempo é limitado, e cada proba consume unhas 2 horas, coma o número de probas pode ser de 2 ou 3 consideramolo tempo medio 5 horas, o total dedicado no curso a este tipo de proba. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Tanto na solución de problemas na aula como nas prácticas de laboratorio a metodoloxía supón a discusión de solucións e procedementos a emplear, entre o profesor e cada un dos alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A15 A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 C10 C13 |
Ao longo do curso propoñense unha serie de problemas que nalgúns casos, permiten acumular puntos a ter en conta na calificación final.
Esta bonificación non superará en todo caso o 20% da nota total da materia.
Competencias avaliadas:
A15 Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
20 |
Prácticas de laboratorio |
A15 B1 B2 B4 C3 C6 |
Supoñen a automatización da Solución de problemas.
Poden ser valoradas no momento da súa realización, ou ben dentro da proba obxectiva.
A súa aportación a cualificación final non sera maior do 30% da materia.
Competencias avaliadas
A15 Manexar correctamente a información procedente da instrumentación e sintonizar controladores, no ámbito da súa especialidade.
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
A18 Redacción e interpretación de documentación técnica.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
30 |
Proba obxectiva |
A17 A18 B1 B2 B4 B10 B11 C6 |
Xeralmente consiste nun exame no que se plantexan problemas do estilo dos resoltos na aula.
O alumno pode levar materiais de apoio ao exame, aínda que non os pode usar por un tempo indefinido.
Unha parte da proba pode realizarse no correspondente Laboratorio.
O conxunto de probas obxectivas permiten alcanzar o 100% da cualificación.
Competencias avaliadas:
A17 Modelizar situacións e resolver problemas con técnicas ou ferramentas físico-matemáticas.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B10 Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica.
B11 Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razoamento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Lóxicamente non se pode acadar o 150% da puntuación, os valores anteriores deben interpretarse do seguinte xeito: 1º) É posible acadar o 100% da puntuación mediante probas obxectivas, sempre e cando as prácticas que teñan carácter obrigatorio foran realizadas. 2º) É posible complementar a puntuación das probas obxectivas, mediante a resolución de problemas ou prácticas de laboratorio. 3º) Non é posible sobrepasar o 100% da puntuación, polo que ao facer uso dos puntos complementarios acadados, debe terse en conta que as probas obxectivas, xa non permitirán acadar o 100% da cualificación, senón unha parte igual a 10 menos os puntos acadados por prácticas ou resolución de problemas. 4º) É posible, alcanzar outros acordos particulares de avaliación entre profesor e alumnado, pero nese caso debe existir un contrato firmado por ambas partes. Os criterios de avaliación contemplados nos cadros A-III/1 y A/III-2 do Código STCW e as súas emendas relacionados con esta materia teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación, se é procedente. Para o alumnado con recoñecemento de
dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS
ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5)
(04/05/2017):
Os criterios de avaliación para este alumnado, son os mesmos que para o alumnado a tempo completo. As prácticas de carácter obligatorio poderán realizalas sen desplazarse ao centro mediante software que conte con licencia da UDC ou sexa de libre distribución.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
BARRIENTOS, Antonio, et al (1996). Control de sistemas continuos : problemas resueltos. Madrid.McGraw-Hill
BOLTON, William (2001). Ingeniería de Control. México.Alfaomega
OGATA, Katsuhiko (1998). Ingeniería de Control Moderna. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
Acedo Sánchez, José (2006). Instrumentación y Control Básico de Procesos. Madird: Díaz de Santos
Infante, J.A. y Rey, J.M. (). Introducción a Matlab. http://www.mat.ucm.es/~jair/matlab/notas.htm
KUO, Benjamin (1996). Sistemas de Control Automático. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
MORENO, Antonio (1999). Trabajando con MATLAB e la Control System ToolBox. Madrid. Ra-Ma |
|
Bibliografía complementaria
|
Piedrafita Moreno, Ramón (2003). Ingeniería de la Automatización Industrial. Madrid:Ra-Ma
CREUS SOLÉ, Antonio (1997). Instrumentación Industrial. Barcelona. Marcombo
Vargas, M. y Berenguel M. (2004). Introducción a MATLAB y su aplicación al análisis y control de sistemas. http://www.esi2.us.es/~fsalas/asignaturas/LCA3T04_05/Intro_matlab.pdf
OGATA, Katsuhiko (1999). Problemas de Ingeniería de Control utilizando MATLAB. Madrid. Prentice Hall
DISTEFANO, Joseph J.; STUBBERED, Allen R., e WILLIAMS, Ivan J. (1992). Retroalimentación y Sistemas de Control. Madrid.McGraw-Hill
CLAIR, David W. St. (1991). Sintonizado de Controladores y Comportamiento del Lazo de Control. Barcelona. Tiempo Real S.A.
PHILLIPS, Charles L., e NAGLE, H. Troy Jr. (1993). Sistemas de Control Digital. Análisis e Diseño. San Andrés del Besós. Gustavo Gili
LEWIS, Paul H., e YANG, Chang (1999). Sistemas de Control en Ingeniería. Madrid. Prentice Hall Iberia
OGATA, Katsuhiko (1996). Sistemas de Control en Tiempo Discreto. México. Prentice-Hall Hispanoamericana SA
D’AZZO, John J., HOUPIS, Constantine H. (1975). Sistemas Realimentados de Control. Madrid. Paraninfo
BERTALANFFY, Ludwig von (1976). Teoría General de los Sistemas. México. Fondo de Cultura
MAYR, Otto (1970). The Origins of Feedback Control. Massachusetts. MIT Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas 1/631G02151 | Física I/631G02153 | Informática/631G02154 | Matemáticas II/631G02156 | Física II/631G02158 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Matemáticas III/631G02260 |
|
Materias que continúan o temario |
Automatización de Instalacións Marítimas/631G02357 | Sistemas Electrónicos de Adquisición de Datos/631G02512 | Automatización e Control de Procesos/631G02314 | Automatización con PLCs e Instrumentación Industrial/631G02509 |
|
Observacións |
É moi importante ter asentados os conceptos elementais de Física e Matemáticas para poder seguila materia compresivamente. |
|