Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer como se opera cos principais equipos de Navegación.
Coñecer como se opera cos principais equipos de Comunicacións no Puente.
Saber interpretar os datos relevantes dun sistema de comunicacións.
Coñecer as técnicas de transmisión e sistemas de axuda marítimos.
Coñecer os tipos de canles máis habituais no ámbito marítimo.
Saber interpretar un esquema de bloques de sistemas radio.
Optimización das instalacións dun sistema de comunicacións e de radioayuda á navegación.
Manexar os sistemas telemáticos navais comúns.
Diagnosticar, detectar e reparar as avarías dos equipos de navegación e comunicacións do puente. |
A1 A16 A62 A63 A67 A70
|
B2 B4 B8 B9
|
C3 C9 C10 C11 C12 C13
|
Supervisar o funcionamiento dos sistemas eléctricos, elctrónicos e de control
Facer funcionar os ordenadores e as redes informáticas a bordo dos buques |
A1 A16 A62 A63 A67 A70
|
B2 B4 B8 B9
|
C3 C9 C10 C11 C12 C13
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Fundamentos dos sistemas de radiocomunicacións
|
. Xeneralidades: Espectro radioeléctrico, ondas de radio.
. Técnicas de modulación.
. Modos de transmisión. Modelo de transmisor receptor.
. Fontes de enerxía.
. Sistemas satelitales (fundamentos).
. Propagación.
. Antenas. |
Tema 2: Sistemas de radiocomunicacións Mariñas
|
. Bandas e canles nas radiocomunicacións mariñas.
. Introdución ós sistemas de Socorro, urxencia e seguridade (punto de vista funcional)
. Sistemas non GMDSS, sistemas GMDSS.
. DSC.
. Radiotelex.
. NAVTEX.
. Sistemas satelitales: Inmarsat, Inmarsat B, M, mini-M Inmarsat-C EGC Inmarsat Fleet TV. Equipos e Bandas de radioaficionado.
|
Tema 3: Sistemas de Axuda á navegación
|
. Radar, Arpa.
. Radiobalizas e Trasponders.
. Sistemas de Navegación por Satélite: GPS, Glonass, Galileo. AIS.
. Sensores: Ecosondas. Giroscópicas. Compás satelital. ECDIS.
|
Tema 4: Regulamentación e normativa. |
.
|
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, columna 2 (recoñecementos, comprensión e suficiencia) do cadro A-III/6 |
. Funcionamento de todos os sistemas de a bordo para as comunicacións internas.
. Coñecemento dos principios e dos procedementos de mantemento do equipo de navegación e dos sistemas de comunicacións internas e externas.
. Coñecementos teóricos: funcionamento do equipo eléctrico e electrónico en zonas inflamables.
.Coñecementos prácticos: executar sen riscos os procedementos de mantemento e reparación. Detección de fallos de funcionamento das máquinas, localización de fallos e medidas para previr as avarías. |
Segundo o STCW incluídas as Emendas de Manila de 2010, en función de instalacións eléctricas,electrónicas e de control a nivel operacional, do cadro A-III/6 engádese:
Un tema de alarmas e sistemas de vixilancia(regulación e control)
Un tema de tecnoloxía dos materiais electrónicos (Ciencia e Enxeñería de materiais)
Un tema de riscos eléctricos no mantemento (Mantemento eléctrico do buque) |
• Sistemas hidraúlicos e elctroneumáticos ( Equipos auxiliares do buque) |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Máquinas da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Xefes de máquinas e Primeiros Oficiais de máquinas de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A1 A16 A62 A63 A67 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
2 |
13 |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A1 A16 A62 A63 A67 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
14 |
24.5 |
38.5 |
Lecturas |
A1 A16 A62 A63 A67 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
0 |
6 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A16 A62 A63 A67 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
32 |
56 |
88 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento,etc.
A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de resposta breve, e/ou de desenvolvemento. Tamén se pode construir con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Prácticas de laboratorio |
Realización de exercicios de carácter práctico relacionados cos conceptos teóricos explicados nas sesións maxistrais.
As prácticas non computarán na avaliación da materia, pero a súa realización, e polo menos un 80%, é condición necesaria para a superación da materia. |
Lecturas |
Documentaicón facilitada os alumnos onde se profundiza sobre os contidos a desenrolar na materia. |
Sesión maxistral |
Exposición oral da materia complementada co uso de presentacións audivisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ós estudiantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Dentro desta dinámica a intervención dos alumnos estará aberta para a realización de preguntas ou comentarios, que poderían dar lugar a debates abertos.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O seguimento das prácticas realizarase de forma continua na aula, con todo, se se vise necesario, estableceranse tutorías adicionais de caracter individual ou en grupo moi reducido para o seu seguimento e a resolución das dúbidas que sobre elas, ou sobre os aspectos teóricos que as alcanzan, teñan os alumnos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A1 A16 A62 A63 A67 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 |
A materia divídese en dous bloques que se avaliarán de forma independente.
En cada unha das partes realizarase polo menos un exame parcial para aqueles alumnos cunha asistencia de polo menos un 80% das clases. A superación dos examenes parciais permitirá librar materia para o exame final, o cal tamén se dividirá en dous bloques.
A nota da materia será a media aritmética das notas dos dous bloques, sendo a nota mínima necesaria para compensar unha parte coa outra de 4,5.
En caso de obter unha nota inferior a 4,5 nunha das partes, a nota da asignaura será a menor das obtidas en ambas as partes.
Con esta metodoloxíase evaluaranse as competencias A1 A16 A62 A70 B2 B4 B8 B9 C3 C9 C10 C11 C12 C13 . |
100 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia non se lle exixirá unha
asistencia mínima para poder presentarse os exames parciais, sen embargo, deberán
acordarse co docente unha serie de titorías (presenciais ou non presenciais) o
longo do curso para acreditar o seguimento da materia. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-III/6 do código STCW, e recollido no sistema de Calidade, terase en conta á hora de diseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MANUAL DE COMUNICACIONES MARÍTIMAS - F. Louzán, I. Baniela (2009). INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 1: RADAR AND AIS - The Nautical Institute INTEGRATED BRIDGE SYSTEMS VOL 2: ECDIS AND POSITIONING - The Nautical Institute RADAR
NAVIGATION AND MANEUVERING BOARD MANUAL – National Imagery And Mapping
Agency
(http://msi.nga.mil/NGAPortal/MSI.portal?_nfpb=true&_pageLabel=msi_portal_page_62&pubCode=0008)
RADAR AND ARPA MANUAL – A. G. Bole & W.O. Dineley BRIDGE TEAM MANAGEMENT. A PRACTICAL GUIDE – Capt. A.J. Swift – The Nautical Institute THE ELECTRONIC CHART DISPLAY AND INFORMATION SYSTEM (ECDIS): AN OPERATIONAL HANDBOOK - Adam Weintrit CONVENIO INTERNACIONAL PARA LA SEGURIDAD DE LA VIDA HUMANAEN EL MAR (SOLAS) |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|