Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Permite o coñecemento de aspectos básicos da estrada desde o punto de vista
do proxecto, construción e conservación.
Permite adquirir os coñecementos básicos de explanacións.
Así mesmo permite adquirir os coñecementos fundamentais sobre os materiais habitualmente utilizados nas capas de firmes de estradas.
Dota ao alumno de nocións básicas do sistema de transporte aéreo e por estrada.
Permite coñecer a influencia do tráfico na explotación dunha estrada. |
A27 A28 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Conceptos básicos |
Definición de estrada. Tipos de estradas (nesta sección inclúense conceptos relativos ao vehículo autónomo e conectado). Estradas 2+1. Smart Roads. Elementos da estrada. Infraestrutura e superestrutura (introdúcense neste apartado os conceptos básicos sobre drenaxe e dotacións viarias). |
2. Enxeñería de tráfico |
Variables características do tráfico por estrada (intensidade, volume, densidade e velocidade). Estudos de tráfico. Capacidade e niveis de servizo en circulación continua (segundo HCM 6 TH Edition). |
3. Trazado de estradas |
Introdución (simplificacións, obxectivos, condicionantes e normativa). Parámetros básicos (velocidade e visibilidade). Trazado en planta (combinacións de aliñacións, aliñacións rectas, curvas circulares, curvas de transición, coordinación entre elementos do trazado en planta, transición do peralte). Trazado en alzado (inclinacións e lonxitude da rasante, rasantes uniformes e acordos parabólicos). Sección transversal. |
4. Explanacións |
Construción de explanacións. Capacidade de soporte das chairas. Estabilización. |
5. Firmes de estradas |
Constitución dos firmes. Ligantes e conglomerantes. Áridos. Capas granulares. Capas tratadas para bases e subbases. Tratamentos superficiais. Mesturas bituminosas. Pavimentos de formigón. Dimensionamiento de firmes segundo a norma 6.1-IC. Características superficiais. Conservación de firmes. |
6 y 7. Transporte |
Introdución. Transporte por estrada. Transporte aéreo. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B9 B13 B1 B2 C8 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Sesión maxistral |
A27 A28 A30 B8 B10 B11 B12 B14 B15 B3 B4 B5 B6 B7 B16 B17 B18 B19 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
31.75 |
31.75 |
63.5 |
Prácticas de laboratorio |
B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B2 B3 B7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Solución de problemas |
A28 A27 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B17 C1 C2 C3 C7 |
12 |
18 |
30 |
Traballos tutelados |
A27 A30 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B17 C2 C1 |
0 |
16 |
16 |
Presentación oral |
A27 A30 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B1 B2 B3 B4 B17 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Proba obxectiva |
B9 B10 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 C2 |
4 |
24 |
28 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Realízase unha sesión inicial para expor o programa do curso e a organización do mesmo, presentando a bibliografía básica, a forma de avaliación e resolvendo as dúbidas que poidan ter os estudantes antes de enfrontarse á materia. |
Sesión maxistral |
Sesións teóricas nas que se transmiten os contidos principais da materia. Durante estas sesións foméntase a participación dos alumnos mediante a xeración de cuestións curtas así como a proposta de exemplos prácticos. |
Prácticas de laboratorio |
Se a planificación da materia permíteo, realizarase unha visita ao Laboratorio de Camiños, onde os estudantes poderán ver algúns dos ensaios explicados de forma teórica na aula. |
Solución de problemas |
Durante o curso realízanse periodicamente sesións durante as que se expoñen exercicios que permiten afianzar os coñecementos teóricos explicados nas sesións maxistrais. Nestas sesións soluciónanse os exercicios expostos e resólvense as dúbidas xurdidas durante a súa realización. Estas sesións serven como base para o correcto desenvolvemento dunha serie de prácticas que o estudante deberá entregar para ser avaliadas. |
Traballos tutelados |
Presentación de diferentes exercicios relacionados cos diferentes temas da materia, que se exporán en clase e deberanse entregar aos profesores nas datas indicadas. |
Presentación oral |
Ao longo do curso poderase propor a realización de breves presentacións orais ( ex: sobre Smart Roads). Poderán ser presenciais ou gravadas en vídeo polo estudantado da materia. |
Proba obxectiva |
Realízase unha proba obxectiva final en cada oportunidade para comprobar os coñecementos adquiridos polos estudantes sobre a materia explicada nas sesións maxistrais e nas sesións de solución de problemas.
Así mesmo poderán realizarse probas obxectivas de avaliación continua dos diversos temas explicados en clase ou dos problemas explicados en clase, ao longo do curso, aviso previo/previo aviso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Exponse a atención personalizada para resolver as dúbidas individuais que calquera dos estudantes poida ter sobre os problemas resoltos ou calquera das cuestións teóricas expostas na materia. Por outra banda, a atención personalizada constitúe unha ferramenta para o apoio dos estudantes durante a realización dos traballos tutelados, presentacións orais, solución de problemas, etc que se expoñan durante o curso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A27 A30 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B1 B2 B3 B4 B17 C1 C2 C3 C6 C7 C8 |
Realización de breves presentacións orais. A temática específica definirase ao longo do curso. |
20 |
Proba obxectiva |
B9 B10 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B5 B7 C1 C2 |
Probas de avaliación de contidos teóricos e prácticos realizadas ao final da materia e/ou probas de avaliación continua realizadas ao longo do curso.
A proba obxectiva final terá un peso do 40% e será preciso obter unha cualificación mínima de 3.0 puntos na mesma para poder superar a materia.
As probas obxectivas de avaliación continua terán un peso do 10% e non será preciso obter unha cualificación mínima nas mesmas para poder superar a materia. |
50 |
Traballos tutelados |
A27 A30 B9 B10 B11 B12 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B17 C2 C1 |
Resolución dos traballos expostos aos estudantes ao longo do curso. Poderían exporse varios traballos tutelados. |
10 |
Solución de problemas |
A28 A27 B11 B15 B1 B2 B3 B4 B6 B7 B17 C1 C2 C3 C7 |
Resolución de boletíns de exercicios individualizados dos temas vistos na materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para determinar a cualificación final da materia avaliaranse os seguintes elementos, ponderados segundo os seus correspondentes pesos: - Solución de problemas (20%): exporase ao longo do curso a resolución dun máximo de 2 boletíns de exercicios (sobre tráfico, sobre trazado e/ou sobre firmes). Os enunciados se particularizarán para cada estudante. A resolución será individual. As entrega será vía Moodle na data e forma que se indicará ao longo do curso. - Traballos tutelados (10%): exporase ao longo do curso a resolución dun máximo de 3 traballos tutelados (sobre elementos da sección transversal, sobre nós viarios e/ou sobre perdas de trazado, dinámicas e de orientación). A resolución será individual. As entrega será vía Moodle na data e forma que se indicará ao longo do curso. - Presentación oral (20%): exponse a realización dun máximo de 2 breves presentacións orais (sobre algún aspecto das Smart Roads, sobre trazado e/ou sobre conservación de firmes). Poderán realizarse por parellas. A temática particular a escoller e se levarán a cabo de forma presencial ou en vídeo, indicarase ao longo do curso. É dicir, os detalles das presentacións orais iranse definindo ao longo do curso. Aqueles estudantes matriculados a tempo parcial ou que por razóns laborais e/ou de saúde non poidan realizar as presentacións orais de forma presencial (no caso de que fosen presenciais), realizaranas en vídeo. Será preciso xustificar adecuadamente que se está nalgunha das circunstancias anteriores. - Proba obxectiva (50%): avaliación dos contidos teóricos e/ou prácticos: - Proba obxectiva final (40%): realizarase na data fixada no calendario oficial e segundo a modalidade indicada na guía docente para a materia. Para superar a materia será necesario obter unha cualificación mínima de 3,0 puntos de 10 na citada proba. Se non se obtén esta cualificación mínima, os demais elementos de avaliación non serán tidos en conta.
- Probas obxectivas de avaliación continua (10%): exponse a realización dun máximo de 2 probas obxectivas de avaliación continua, aviso previo/previo aviso durante o curso da data, forma e materia.
Independentemente de que o estudante se presente á primeira oportunidade, á segunda ou a ambas, haberá unha única data de entrega e/ou realización das actividades incluídas dentro da "Solución de problemas", dentro dos "Traballos tutelados" e dentro da "Presentación oral". Así mesmo, independentemente da oportunidade ou oportunidades ás que se presente cada estudante, as probas obxectivas de avaliación continua terán unha única data de realización. A cualificación de cada unha delas gardarase ata a segunda oportunidade do curso e será tida en conta na cualificación final tanto na primeira como na segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Marcelino Conesa Lucerga y Alfredo García García (1987). Diseño geométrico de carreteras. Universidad Politécnica de Valencia
Transportation Research Board (). Highway Capacity Manual - 2010 y 6TH Edition. Transportation Research Board
Kraemer et al. (2004). Ingeniería de Carreteras. Volumen I. McGraw-Hill
Kraemer et al. (2004). Ingeniería de Carreteras. Volumen II. McGraw-Hill
Ministerio de Fomento (). Instrucción de Carreteras. Norma 3.1-IC. Trazado. BOE del 4 de marzo 2016
Ministerio de Fomento (2003). ORDEN FOM/3459/2003, de 28 de noviembre, por la que se aprueba la Norma 6.3-IC «REHABILITACIÓN DE FIRMES», de la Instrucción de Carreteras.. BOE nº 297 de 12/12/2003
Ministerio de Fomento (2003). ORDEN FOM/3460/2003, de 28 de noviembre, por la que se aprueba la Norma 6.1-IC «SECCIONES DE FIRME», de la Instrucción de Carreteras.. BOE nº 297 de 12/12/2003
Ministerio de Fomento (). Pliego de prescripciones técnicas generales para obras de carreteras y puentes, PG-3. Parte 3ª: Explanaciones, Parte 4ª: Drenaje y Parte 5ª: Firmes.
Juan de Oña et al. (2005). Problemas resueltos de caminos y aeropuertos. Trazado. Grupo editorial universitario
Juan de Oña et al. (2004). Problemas resueltos de drenaje, explanaciones y firmes. Grupo editorial universitario
Profesores de la asignatura / profesores da materia (). Transparencias de la asignatura / Transparencias da materia. |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo en enxeñaría civil I/632G02003 | Física aplicada I/632G02004 | Física aplicada II/632G02005 | Xeoloxía aplicada/632G02006 | Álxebra lineal I/632G02007 | Álxebra lineal II/632G02008 | Topografía e cartografía/632G02011 | Mecánica/632G02014 | Debuxo en enxeñaría civil II/632G02016 | Materiais de construción I/632G02009 | Materiais de construción II/632G02010 | Xeotecnia I/632G02019 | Xeotecnia II/632G02020 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|