Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A2 |
CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo). |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A10 |
CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A13 |
CE13 - Xestión dunha compañía a partir da planificación e control, utilizando conceptos, métodos e ferramentas. |
A14 |
CE14 - Xestionar as operacións da empresa. |
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A22 |
CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a pensar en términos económicos |
|
B1 B2 B3 B7 B11
|
|
Coñecer os principais conceptos e relacions económicas necesarios para analizar a economía mundial e española |
A2 A7 A9 A10 A11 A12 A13 A19 A21
|
|
|
Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contenido |
A1
|
B9 B10 B11 B12 B13 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo |
|
B4 B5 B6 B7 B8
|
|
Capacidad para reflexionar sobre os problemas económicos mais relevantes |
A3 A5 A14 A15 A16 A17 A18 A22
|
B1 B2 B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. A medición da economía |
1. As bases da actividade económica. Agregados macroeconómicos. Contabilidade Nacional de España (SEC-2010)
2. As contas exteriores: Balanza de Pagos (Balanza de pagos de España)
3. Indicadores socio-económicos de crecemento y desenvolvemento. Estadísticas do INE, BdE, BM, OECD, FMI, UNCTAD, OMC, PNUD, EUROSTAT. |
II. Economía mundial. |
4. Análise da economía mundial. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización.
5. Comercio internacional, Sistema financeiro internacional. Integración económica. A Unión Europea.
|
III. Economía española |
6. Análise da economía española. Crecemento económico, desenvolvemento e globalización.
7. Especialización produtiva e mercado de trabajo. Rasgos estructurais da economía española.
8. Especialización comercial e inserción de España na UE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A3 |
2 |
0 |
2 |
Sesión maxistral |
A2 A3 A7 |
15 |
30 |
45 |
Presentación oral |
A12 C1 |
4 |
12 |
16 |
Análise de fontes documentais |
A5 A7 A9 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 A13 B9 |
2 |
6 |
8 |
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
2 |
32 |
34 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura explicando ao alumno o programa, os instrumentos da análise básicas para la medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán durante o curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para superar a evaluación contínua.
|
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudante toda a información organizada en relación aos coñementos fundamentais corespondintes aos distintos temas. |
Presentación oral |
O alumno deberá presentar oralmente o traballo de curso correspondinte. |
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nas principais bases de datos con información económica sobre a economía española e mundial. |
Aprendizaxe colaborativa |
Un dos obxetivos da asignatura é o aprendizaxe do traballo en equipo. E por esto que o traballo asignado será en grupo, asi como as diversas actividades a desenvolver ao longo do curso. |
Obradoiro |
Interpretar textos económicos e noticias de actualidade, debates dirixidos, tratamiento de información socio-económica internacional, participación de conferencias, seminarios relacionados coa materia, probas de autoevaluación e outros traballos que estime o profesor. No caso do doble grao Empresariais+turismo e Empresariais+Arq Técnica farase especial atención os sectores turismo e construcción. |
Traballos tutelados |
Traballos tutelados relacionados con algún tema do programa. Selección do tema, documentación, estructura xeral, revisión dos datos utilizados, sesions periódicas co profesor, preparación da presentación... |
Proba mixta |
Proba escrita sobre os coñecementos teóricos así como prácticos adquiridos en relación a economía mundial e española |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autónomo do alumno a través do seguimento e supervisión das distintas actividades previstas (búsqueda de datos económicos, fontes bibliográficas, resolución de problemas, exposición de traballos)
A titoría personalizada acordarase entre o alumno e o profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A3 A9 A12 B6 B8 C3 C4 C6 C7 |
Actividades en clase, participación, interés pola asignatura |
20 |
Proba mixta |
A9 A12 C1 C3 |
Unha proba escrita sobre os coñecementos adquiridos ao longo do curso. Esta proba final podrá ser sustituida por duas probas eliminatorias.
NOTA: a nota mínima exixida na proba escrita será de 4/10 para poder sumarse a calificación da evaluación contínua. |
40 |
Presentación oral |
A12 C1 |
Exposición oral dun traballo de curso. Se valorará unha boa adecuación do tema exposto en relación a materia do curso, o grao de dificultade, o nivel de coñecementos e a habilidade na comunicación oral |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A3 B7 |
Discusión dirixida, lecturas, solución de problemas, probas de autoevaluación e participación activa na asignatura |
20 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura está estructurada para facilitar que o alumno leve aa materia ao día, dado o carácter actual da economía mundial e española. O examen final de coñecementos representa o 40% da calificación total que sumarase as calificacions obtidas na evaluación contínua: 40% correspondente aos traballos e un 20% restante a las actividades organizadas na actividade "Obradoiro". Lémbrase que a evaluación continua é fundamental para superar a asignatura. Será imprescindible unha calificación mínima de 4/10 no examen escrito de coñecementos para sumar á calificación de evaluación continua. A segunda oportunidade será evaluada co 40% da proba escrita de coñecementos máis a posibilidade de recuperar o 20% da evaluación correspondente á metodoloxía "Obradoiro".
Cualificación de non presentado: Corresponde ao alumnado cando só participe de actividades de avaliación que teñan una ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final. Condicións de realización da avaliación final: Está prohibido acceder á aula de exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. O alumno terá que acreditarsee personalmente según a normativa vixente. *Dado que esta materia impártese en duas titulacións e máis en cursos distintos, o profesor adaptará a evaluación aos seus grupos sempre informando debidamente ao alumnado. Convocatoria adiantada: No caso de que o alumno solicitase a convocatoria adiantada, no Doble Grao Empresariais-Turismo, éste será avaliado tal como indica la GADU da asignatura xa que é una materia do primeiro cuadrimestre. No caso de Grao en Empresariais a evaluación será 40% un traballo individual e o restante 60% a proba escrita de coñecementos. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Poderá facer o traballo de xeito individual. A titoría personalizada es as tarefas de evaluación continua serrán dacordo entre o profesor e o alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica recomendada. El profesor podrá incluir bibliografía complementaria si así o decide. Se recomienda utilizar las últimas ediciones de la bibliografía básica - Alonso, J.A. (2017); Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales, Thomson-Civitas, Madrid.
- Garcia Delgado, J.L. y R. Myro (dirs.) (2017) Lecciones de economía española, Thomson-Civitas, Madrid.
- Viñas, Perez Ortiz y Sanchez Díez (2013) Análisis del entorno económico internacional. Garceta Grupo editorial, Madrid.
- Banco de España (http://www.bde.es/) Banco Mundial (http://www.worldbank.org ) Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/ ) FMI (http://www.imf.org) INE (http://www.ine.es) Ministerio de Economía y Hacienda (http://www.meh.es) Ministerio de Industria, Comercio, y Turismo (www.micyt.es ) OCDE (http://www.oecd.org ) OMC (http://www.wto.org ) PNUD (http://www.undp.org/ ) UNCTAD (http://www.unctad.org )
|
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografia complementaria: Informes y lecturas escogidas y de acceso en moodle. | |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Estatística I/650G01009 | Macroeconomía/650G01015 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|