Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios. |
A3 |
CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas. |
A4 |
CE4 - Comprender a estrutura de linguas estranxeiras e desenvolver un vocabulario, Comprender, ler, falar e escribir nunha lingua estranxeira. |
A5 |
CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados. |
A6 |
CE6 - Comprender os principios da enxeñaría e vinculalos co coñecemento empresarial. |
A7 |
CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión. |
A8 |
CE8 - Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial. |
A9 |
CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios. |
A11 |
CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas. |
A12 |
CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais. |
A16 |
CE16 - Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A18 |
CE18 - Identificar as características dunha organización. |
A19 |
CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A20 |
CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información. |
A21 |
CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística. |
A23 |
CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
Comprender os principios da psicoloxía, identificar as implicacións para a organización empresarial.
Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
Identificar aspectos relacionados e comprender o seu impacto na organización empresarial.
Identificar as características dunha organización
Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante. |
A1 A4 A5 A6 A7 A8 A12 A20 A21 A23
|
|
|
Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas |
A3 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 A24
|
B8 B10 B11 B12 B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B14
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I. INTRODUCCIÓN Á DISCIPLINA SOCIOLÓXICA.
|
. |
TEMA 1: O COÑECEMENTO CIENTÍFICO DA SOCIEDADE
|
1.1. Fundamentos teóricos da socioloxía.
1.2. Categorías sociais e a "mirada sociolóxica".
1.3. O método en socioloxía: técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social. |
PARTE II. ANÁLISIS DO PROCESO DE INDUSTRIALIZACIÓN E AS CONSECUENCIAS SOCIAIS Y EMPRESARIAIS. |
. |
TEMA 2: A REVOLUCIÓN INDUSTRIAL E AS NOVAS FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO.
|
2.1. A empresa como organización racional.
2.2. Organización e racionalidade.
2.3. A Escola de Relacións Humanas. |
TEMA 3: APARICIÓN DA SOCIOLOXÍA INDUSTRIAL E DA EMPRESA. CARACTERÍSTICAS DA SOCIEDADE INDUSTRIAL. |
3.1. Orixe, aparición e interese da Socioloxía Industrial.
3.2. Principais autores e postulados.
3.3. Características das sociedades industriais. |
TEMA 4: A REVOLUCIÓN INDUSTRIAL COMO REVOLUCIÓN CIENTÍFICO-TÉCNICA. CARACTERÍSTICAS DA SOCIEDADE POSTINDUSTRIAL.
|
4.1. Teorías da converxencia.
4.2. Avances económicos e empresariais.
4.3. Efectos e características sociais. |
PARTE III. ORGANIZACIÓN E CULTURA EMPRESARIAL.
|
. |
TEMA 5: O ANÁLISIS DA EMPRESA COMO SISTEMA SOCIAL.
|
5.1. Organización formal (funcional e xerárquica).
5.2. Organización informal (grupos primarios e secundarios).
5.3. Burocracia industrial e sistema de roles. |
TEMA 6: TEORÍAS DA MOTIVACIÓN E DA SATISFACCIÓN NO TRABALLO. |
6.1. A humanización do traballo: poñendo en valor o factor humano.
6.2. Conceptos de motivación e de satisfacción laboral.
6.3. Principais teorías e incentivos para aumentar a motivación na empresa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A11 A12 A16 A17 A18 A19 C2 |
25 |
4 |
29 |
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C5 C6 C7 C8 |
24 |
36 |
60 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C4 |
4 |
10 |
14 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 |
20 |
20 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións de clases maxistrais nas que se explican os contidos teóricos da materia. |
Obradoiro |
Sesións eminentemente prácticas onde os estudantes, de forma individual e en grupo, poñen en práctica os coñecementos adquiridos a través da realización de actividades e traballos. |
Presentación oral |
Exposición oral dalgúns dos traballos realizados polos estudantes de maneira individual ou grupal. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela do profesor e baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Presentación oral |
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizarase un seguimento continuo dos estudantes a través de tutorías e atención personalizada como complemento das actividades a realizar na aula.
Ademáis das tutorías en horario oficial, establecerase unha hora á semana de tutoría para necesidades de repaso da materia impartida durante a semana, revisión de traballos, aclaración de dudas, etc.
Recoméndase ao alumnado facer uso das mesmas para a consulta e seguimento das actividades e traballos que deben realizar de cara a alcanzar o maior aproveitamento e aprendizaxe na materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A20 A21 A23 A24 B1 B2 B3 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C5 C6 C7 C8 |
Exercicios, prácticas individuais ou en grupo realizadas na aula nas que se aplicarán os coñecementos adquiridos na asignatura. |
50 |
Presentación oral |
B4 B5 B10 B14 C1 C4 |
Exposición oral de traballos realizados de modo individual ou en grupo. |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A11 A16 A17 A18 A19 A23 B3 B5 B6 B7 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma, baixo a tutela da profesora e basada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. |
30 |
|
Observacións avaliación |
De acordo coas recomendacións feitas debido á crise de saúde provocada polo Covid-19, o sistema de avaliación da materia basearase ao 100% na avaliación continua. De maneira que os estudantes serán calificados en base aos seguintes criterios de avaliación: 1) realización e entrega de exercicios e prácticas levadas a cabo nos talleres (50% da calificación); b) exposición oral dalgunhas das actividades realizadas (20% da calificación); c) elaboración dun traballo final sobre parte dos contidos teóricos da materia (30% da calificación). Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: os criterios de avaliación son os mesmos para todas as oportunidades de avaliación, polo que os estudantes terán a oportunidade de aprobar e acceder ao 100% da nota do curso en cada unha das oportunidades de avaliación. Calificación de non presentado: Corresponde ao alumno cando só participa en actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20% na nota final, independentemente da nota obtida. Estudantes con recoñecemento de dedicación parcial e exención de asistencia á exención de asistencia: o alumno deberá comunicarlle esta circunstancia á profesora ao comezo do curso para establecer un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación. Sistema antiplaxio: a profesora resérvase o dereito de non avaliar os traballos que presenten plaxio no seu contido (todas as actividades presentadas no marco da materia someteránse ao programa antiplaxio Turnitin).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA: Bell, D. (1984). Las ciencias sociales tras la Segunda Guerra Mundial. Madrid: Ed. Alianza Universidad. Bosch, J. LL. y Torrente, D. (2000). Sociología del trabajo. Barcelona: Ediciones de la Universidad de Barcelona. Duverger, M. (1962). Métodos de las ciencias sociales. Barcelona: Ed. Ariel. Elías, J. y Mascaray, J. (1998). Más allá de la comunicación interna. Barcelona: Gestión 2000. Giner, S. (1979). Sociología. Barcelona: Ed. Península. Goodale, J. G. (2008). La entrevista. Técnicas y aplicaciones para la empresa. Madrid: Pirámide. Guiddens, A. (2001). Sociología. Madrid: Ed. Alianza. Lucas Marín, A. (1984). Sociología de la empresa. Madrid: Ed. Ibérica. -(2002). Sociología de las organizaciones. Madrid: McGraw-Hill. Macionis, J. y Plummer, K. (2010). Sociología. Madrid: Prentice Hall. Moreno, L. P. (2012). Dirección y gestión de recursos humanos. Madrid: Ediciones Díaz de Santos. Osterman, P. (Comp.) (1988). Los mercados internos de trabajo. Madrid: Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Rocher, G. (1980). Introducción a la Sociología General. Barcelona: Ed. Herder. Sarries Sanz, L. (1999). Sociología industrial. Zaragoza: Mira Editores. Sayer, A. y Walker, R. (1992). La nueva economía social. Reelaboración de la división del trabajo. Madrid: Ministerio de Trabajo y Seguridad Social. Solow, R. M. (1992). El mercado de trabajo como institución social. Madrid: Alianza Editorial. Vatin, F. (2004). Trabajo, ciencia y sociedad. Ensayos de Sociología y epistemología del trabajo. Buenos Aires: Lumen. Watson, T. (1995). Trabajo y Sociedad. Manual introductorio a la Sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Barcelona: Hacer Editorial.
|
Bibliografía complementaria
|
|
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA: Blanco, J. M. G. (1986). Industrialización, capitalismo y racionalidad en Max Weber. Reis, (35), 81-87. Finkel, L. (1994). La organización social del trabajo. Madrid: Pirámide. García Madaria, J. M. (1985). Teoría de la organización y
sociedad contemporánea. Barcelona: Ariel Ciencia Política. Garmendia, J. A. (Ed.) (1987). Sociología industrial y de
la empresa. Madrid: Ed. Apilar. Köhler, H. D. y Artiles, A. M. (2007). Manual de la
Sociología del trabajo y de las relaciones laborales. Madrid: Delta Publicaciones. Mickler, O. (2000). La racionalización post-taylorista y las investigaciones de trabajo en la sociología alemana del trabajo desde la mitad de la década de los noventa. Reis, 245-260. Rifkin, J. (1996). El fin del trabajo. Nuevas tecnologías
contra puestos de trabajo: El nacimiento de una nueva era. Barcelona: Ed.
Paidós. -(2011). La tercera revolución industrial. Cómo el poder
lateral está transformando la energía, la economía y el mundo. Barcelona: Ed. Paidós. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. Aconséllase ao alumnado realizar as lecturas complementarias que a profesora facilite e recomende ao longo do cuadrimestre, de cara a obter
un máximo aproveitamento da materia. 2. A entrega dos traballos documentais que se
realicen nesta materia: a. solicitarase en formato virtual e/ou soporte
informático; b. realizarase a través do Campus Virtual, en formato dixital sen
necesidade de imprimilos. 3. Débese ter en conta a importancia dos
principios éticos relacionados cos valores de sostenibilidade nos
comportamentos persoais e profesionais. 4. Traballaráse para identificar e modificar
prexuízos e actitudes sexistas e
fomentar valores de respecto e igualdade. 5. Facilitarase a plena integración do alumnado
que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten
dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|