Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
CE15 - Xestionar os recursos financeiros. |
A17 |
CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial. |
A24 |
CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado. |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía. |
B6 |
CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas. |
B7 |
CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias. |
B8 |
CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable. |
B9 |
CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida. |
B10 |
CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas. |
B11 |
CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados. |
B12 |
CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros. |
B13 |
CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse. |
B14 |
CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender as bases do funcionamento dos mercados de bonos, accións e divisas
|
A15 A17 A24
|
B1 B5 B6 B8 B9
|
C1 C2
|
Identificar las características de los activos que se negocian en los mercados financieros: bonos, acciones y divisas
|
A15 A17 A24
|
B3 B6 B9 B11
|
C1 C2 C6
|
Entender e identificar os principais factores que inflúen no prezo dos distintos activos financeiros: tipos de interese, tipos de cambio e cotizacións bolsistas |
A15 A17 A24
|
B7 B12
|
C1 C2 C3
|
Identificar, analizar e xestionar os distintos tipos de risco financeiro aos que están expostos empresas e investidores |
A15 A17 A24
|
B2 B7 B8 B9 B10 B13
|
C1 C2 C5 C7
|
Analizar e interpretar as informacións e datos relacionados coa realidade os mercados financeiros |
A15 A17 A24
|
B3 B4 B8 B13
|
C1 C2
|
Manexar fontes documentais en ingles |
|
B7
|
C2
|
Amosar interese polas cuestións relacionads con campo de estudo das Finanzas Internacionais
|
|
B10 B12 B13
|
C4
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
B7 B10 B14
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro. |
|
B14
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. O MERCADO DE DIVISAS E OS TIPOS DE CAMBIO |
1.1. Introdución
1.2. Estrutura xeral e operativa dos mercados de divisas
1.3. Teorías explicativas do tipo de cambio
1.4. Casos prácticos
|
TEMA 2. O MERCADO DE DEBEDA E OS TIPOS DE INTERESE |
2.1. Introdución
2.2. Caracterización e funcionamento do mercado de débeda
2.3. Factores determinantes dos tipos de interese
2.4. Casos prácticos |
TEMA 3. O MERCADO DE ACCIONS |
3.1. Introdución
3.2. Caracterización e funcionamento do mercado de accións
3.3. Factores determinantes da evolucion dos mercados bolsistas
3.4. Casos prácticos |
TEMA 4. XESTIÓN E COBERTURA DE RISCOS FINANCEIROS |
4.1. Introdución
4.2. Xestión e cobertura do risco de cambio
4.3. Xestión e cobertura do risco de interese
4.4. Xestión e cobertura do risco de crédito |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 A17 A24 B1 B2 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A24 B2 B3 B4 B6 B7 B10 B13 C1 C2 C3 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A15 A24 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C5 C6 |
8 |
12 |
20 |
Lecturas |
A17 A24 B1 B3 B5 B6 B7 B9 B10 B11 C2 C4 |
0 |
6 |
6 |
Discusión dirixida |
B2 B4 B14 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A15 A24 B1 B2 B7 B10 B13 C1 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos traballados na aula |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informarase previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Discusión dirixida |
Participación activa na discusión dos temas de actualidade propostos polo profesor e relacionados cos contidos do programa da materia |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada par a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Estudo de casos |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As horas establecidas como atención personalizada correspóndense coas tutorias programadas. Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do curso un calendario específico de titorías compatible coa súa dedicación |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A15 A24 B1 B2 B7 B10 B13 C1 |
Consistirá nunha única proba escrita que permita avaliar o nivel de coñecemento sobre os contidos do programa desenvolvidos na aula e tamén da súa aplicación.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
|
20 |
Estudo de casos |
A15 A24 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B10 B11 B12 B13 C5 C6 |
Formulación dunha actividade específica que requira traballo de ánalise e estudo aplicado, baseándose no desenvolvido ao longo do curso. Realizarase unha proba avaliable ao longo do curso. |
20 |
Solución de problemas |
A24 B2 B3 B4 B6 B7 B10 B13 C1 C2 C3 |
Resolución de problemas prácticos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse dúas probas avaliables ao longo do curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Nas actividades de carácter teórico que esixan un desenvolvemento por escrito, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, a linguaxe empregada, a capacidade de análise e o grao de síntese. Na parte práctica valorarase especialmente a capacidade de aplicar os conceptos e principios abordados na parte teórica para resolver casos e problemas prácticos. Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante o curso, podese alcanzar o 100 % da cualificación final (10 puntos). Para superar a materia requírese unha cualificación final mínima de cinco puntos (computada a suma da avaliación das diferentes metodoloxías). A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia, solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles estudantes que non participasen na avaliación continua de actividades realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 20 %. A avaliación da convocatoria de segunda oportunidade realizarase cos mesmos criterios, e o mesmo aplicárase no caso de convocatorias adiantadas, adaptándose ao calendario oficial establecido pola facultade. En todo caso, poderáse acadar o 100% da cualificación.
Para estudantes con dedicación a tempo parcial e dispensa de asistencia, agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete a probas obxectivas, para as restantes actividades avaliables acordarase, de ser necesario, ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
Está prohibido o acceso á sala de exames con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e / ou o almacenamento de información. O/a alumno/a deberá demostrar a súa personalidade, cando se lle requira, de acordo coa normativa vixente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DURAN, J.J. y GALLARDO, F. (2013). Finanzas Internacionales para la empresa. Madrid. Pirámide
ANDREU, J.M. (2000). Sobre los fundamentos del dinero y la banca. Madrid:Dykinson |
Ao longo do curso repartirase material adicional de lectura para algúns temas, referencias que servirán como complemento e ampliación do explicado en clase. Ao longo do curso animarase aos
estudantes á lectura da prensa económica e, en especial, ao seguimento das noticias e contecementos relacionados cos temas do programa. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|