Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Historia da Arte de Galicia Código 652111333
Titulación
Mestre: Especialidade en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 2º cuadrimestre
Terceiro Optativa 3
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Estudio de las principales manifestaciones artísticas en Galicia desde la Prehistoria hasta la Edad Contemporánea.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

4. Modificacións na avaliación

*Observacións de avaliación:

5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Capacidade para comprender a complexidade dos procesos educativos en xeral e dos procesos de ensino-aprendizaxe en particular (fins e funcións da educación e do sistema educativo, teorías do desenvolvemento e da aprendizaxe, o contorno cultural e social e o ámbito institucional e organizativo da escola, o deseño e desenvolvemento do currículo, o rol docente...).
A2 Coñecemento dos contidos para ensinar, comprendendo a súa singularidade epistemolóxica e a especificidade da súa didáctica.
A5 Desenvolver estratexias que promovan a aprendizaxe autónoma e cooperativa do alumnado.
A7 Preparar, seleccionar, construír e empregar materiais didácticos, incorporando axeitadamente as TIC.
A25 Dominar as linguas oficiais da comunidade e mostrar unha correcta produción e comprensión lingüística.
A40 Ser quen de fomentar o interese polo medio natural, social e cultural e promover comportamentos respectuosos.
A41 Ser quen de promover a autoestima e valorar positivamente o esforzo persoal.
A46 Fomentar á iniciación no emprego das TIC.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo.
B9 Autonomía na aprendizaxe.
B10 Capacidade de análise e síntese.
B11 Capacidade de búsqueda e manexo de información.
B12 Capacidade de organización e planificación.
B14 Capacidade para detectar as súas propias necesidades de aprendizaxe ao longo da vida.
B15 Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica.
B17 Capacidade para presentar, defender e debater ideas utilizando argumentos sólidos.
B19 Comunicación oral e escrita na lingua materna.
B20 Coñecemento doutras culturas e doutros costumes.
B22 Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas.
B25 Utilización das TIC no ámbito de estudo e do contexto profesional.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Reconocer las características generales de la historia del arte en las principales obras del arte gallego, así como las características que le son propias A40
B1
B3
B10
B11
B12
B14
B17
B19
B20
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Reflexionar sobre los procesos de simbolización y analizar críticamente las ideas que han animado al arte gallego, poniéndolas en relación con el contexto sociocultural en el que surgen A1
A2
A25
A40
B1
B3
B4
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B20
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Realizar de forma autónoma una lectura comprensiva de textos sobre historia y teoría del arte, con todos los beneficios que ello implica (ampliación de vocabulario, desarrollo de la capacidad de conceptualización y sentido crítico, etc…), aprendiendo a valorar lo necesario de este hábito para comprender e interpretar el desarrollo del arte A1
A2
A5
A7
A25
A40
A41
B1
B3
B4
B9
B10
B11
B12
B17
B19
B20
B22
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Crear un ejercicio escrito, a partir de la lectura de diferentes documentos, desarrollando el pensamiento crítico y analítico del alumno, que le ayude a iniciarse en la realización de sus propias tareas de investigación y contextualización histórica A1
A2
A5
A7
A25
A40
A41
A46
B1
B3
B4
B5
B7
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B22
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Exponer y defender oralmente un trabajo de investigación realizado individualmente o en grupo A1
A2
A5
A7
A41
A46
B1
B2
B3
B4
B5
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
B22
B25
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Culturas pre y protohistóricas
I.1 Culturas megalítica y de la Edad del Bronce
I.2. Cultura castreña
II. Romanización
II.1. Arquitectura y urbanismo
II.2. Escultura y mosaico
III. Edad Media


III.1 Arte paleocristiano

III.2. Galicia en la Alta Edad Media
1. Arte visigodo
2. Arte asturiano
3. Arte mozárabe

III.3. Románico
III.4. Gótico
IV. Edad Moderna
IV.1. Renacimiento y Manierismo

IV.2. Barroco
V. Edad Contemporánea
V.1. Ilustración y siglo XIX

V.2. Arte del siglo XX

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 61 0 61
Lecturas 10 0 10
Proba obxectiva 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Clases teóricas, apoyadas en material audiovisual
Lecturas Lectura comprensiva de textos sobre historia, teoría y estética del arte
Proba obxectiva Examen final

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Descrición
El profesor de la asignatura orientará al alumno o al grupo en la elección del tema y en la elaboración del trabajo de investigación relacionado con el temario de la asignatura

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva Examen final 100
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica PENA, C. (1992). A Arte. Vigo. Galaxia
PULIDO NOVOA, A (Dir). (2004). Artistas Galegos. Arquitectos. Vigo. Nova Galicia Edicions
PULIDO NOVOA, A (Dir). (2004). Artistas Galegos. Escultores. Vigo. Nova Galicia Edicions
PULIDO NOVOA, A (Dir) (2004). Artistas Galegos. Pintores. . Vigo. Nova Galicia Edicions
VV.AA (1993 ). Galicia /Arte (8 vol.). A Coruña. Hércules
VV.AA (2004 ). Historia da Arte Galega. Vigo. A Nosa Terra
VÁZQUEZ VARELA, J.M. y otros (1982). Historia del Arte Gallego. Madrid. Alhambra

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural I/652111205
Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural II/652111308
Coñecemento do Medio Histórico de Galicia/652111334
Coñecemento do Medio Xeográfico de Galicia/652111335

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías