Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
A4 |
Ser capaz de lograr un adecuado nivel de comprensión da demanda do destinatario en cada situación ou contexto de aplicación. |
A6 |
Saber como especificar a demanda e os obxectivos do caso, e en función deles, recoller a información. |
A7 |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
A12 |
Adquirir un coñecemento teórico básico sobre o estado da arte nas diferentes áreas implicadas na psicoloxía aplicada. |
A13 |
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
A18 |
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
A19 |
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B3 |
Traballo en equipo. |
B5 |
Habilidades nas relacións interpersoais. |
B6 |
Razoamento crítico. |
B7 |
Compromiso ético. |
B8 |
Aprendizaxe autónoma. |
B9 |
Iniciativa e espírito emprendedor. |
B10 |
Motivación pola calidade. |
B11 |
Resolución de problemas. |
B12 |
Toma de decisións. |
B13 |
Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica. |
B14 |
Habilidades interpersoais. |
B18 |
Habilidade para traballar de forma autónoma. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber realizar un seguimento sobre un caso elixindo obxectivos pertinentes e realistas. |
AI6 AI7
|
BI5 BI11 BI12 BI14
|
|
Saber identificar os factores persoais, psico-sociais e/ou educativos que poden pór en risco a saúde das persoas. |
AI2 AI4 AI7
|
|
|
Coñecer e ser capaz de utilizar os diferentes modelos, teorías, métodos e técnicas de avaliación e intervención que son específicos dos distintos ámbitos da investigación en Psicoloxía Aplicada e desenvolver unha actitude crítica propia do espírito científico. |
AI13 AI18
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
BI1 BI2 BI3
|
|
Razoamento crítico. |
|
BI6 BI8 BI9 BI10
|
|
Compromiso ético. |
AI18 AI19
|
BI7
|
|
Motivación pola calidade. |
|
BI10 BI12 BI13 BI18
|
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
CM1 CM2 CM6 CM7
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
CM3 CM4 CM5
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AI18 AI19
|
|
CM7
|
Mostrar un compromiso ético e profesional con respecto ás responsabilidades cívicas, sociais e globais. |
AI12 AI13 AI18
|
|
|
Coñecer e axustarse ás obrigacións deontolóxicas da Psicoloxía Aplicada. |
AI19
|
BI6 BI7 BI10
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
AI12 AI19
|
BI10
|
CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Delimitación conceptual.
|
a. Surgimiento y desarrollo de la psicología clínica de la salud.
b. Definición y ámbito de la psicología clínica de la salud
c. Relación de la psicología clínica de la salud con otras áreas y disciplinas. |
2. Comportamiento, salud y enfermedad.
|
a. Evolución histórico de los conceptos de salud y enfermedad.
b. Estrés, conducta y enfermedad
c. Patrones y pautas de comportamiento relacionados con la salud.
|
3. Áreas de aplicación y niveles de intervención.
|
a. Promoción de la salud y prevención de la enfermedad
b. Facilitación y potenciación del diagnóstico y tratamiento
c. Evaluación y tratamiento de problemas específicos
d. Análisis y mejora del sistema y atención de la asistencia sanitaria
e. Niveles de intervención |
4. Adherencia al tratamiento.
|
a. Concepto de cumplimiento y adherencia terapéutica
b. Variables que inciden en la adherencia
c. Evaluación de la adherencia
d. Mejora de la adherencia al tratamiento |
5. Deontología. |
a. Códigos deontológicos en el campo de la Psicología Clínica de la salud.
b. Principios éticos del código deontológico del COP
c. Principios éticos del meta-código de la EFPA
d. Principios éticos del código de la APA
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A12 B7 C7 C8 |
16 |
25 |
41 |
Traballos tutelados |
A4 A6 A7 B18 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C5 C6 |
2 |
10 |
12 |
Aprendizaxe servizo |
A4 A6 A7 A18 B18 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C5 C6 |
2 |
10 |
12 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A18 A19 C4 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de delimitar o concepto de psicoloxía clínica e da saúde, os principais ámbitos de aplicación e as estratexias de actuación desta disciplina. |
Traballos tutelados |
Os alumnos deberán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado, é dicir esta actividade e a seguinte son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas adicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade |
Aprendizaxe servizo |
Os alumnos deberán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura que proporcione un servizo á comunidade. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado, é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. O número de horas adicado polo tanto a esta actividade será a suma do previsto para cada actividade |
Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba obxectiva para avaliar os coñecementos sobre os contidos do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Aprendizaxe servizo |
|
Descrición |
Estas actividades se plantexarán ao alumnado para ser realizadas en pequeño grupo. Polo tanto, requerirán do profesorado a implicación en actividades de titorización, coordinación e supervisión para fomentar a participación. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A4 A6 A7 B18 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B6 B5 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C5 C6 |
Os alumnos podrán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado; é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. A nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir un 40% da nota final. |
20 |
Sesión maxistral |
A2 A12 B7 C7 C8 |
Asistencia e participación en clases teóricas e prácticas |
10 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A18 A19 C4 |
O alumnado realizará unha proba obxectiva sobre os contidos do programa. |
50 |
Aprendizaxe servizo |
A4 A6 A7 A18 B18 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B2 B1 C1 C2 C3 C5 C6 |
Os alumnos podrán realizar un traballo en grupo relacionado cos contidos da asignatura que proporcione un servizo á comunidade. O alumno poderá escoller entre a actividade aprendizaxe-servizo ou o traballo tutelado; é dicir estas actividades son excluíntes, de tal xeito que o alumnado só realizará unha delas. A nota correspondente será a suma da asignada a cada actividade, é dicir un 40% da nota final. |
20 |
|
Observacións avaliación |
En aplicación da "Norma que regula o réximen de dedicación ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster universitario na
UDC" (aprobada en Consello de Goberno de 4 de mayo de 2017), os estudantes aos que se recoñeza a condición de estudantes a tempo parcial e a correspondente dispensa académica, quedarán eximidos da obligatoriedade de asistencia a clase; no obstante, estos alumnos deberán entregar os correspondentes traballos antes da data establecida para a realización do exame da asignatura. Para a Segunda Oportunidade o alumno será avaliado da/s prueba/s pendente/s ou non superadas, mantendo a porcentaxe establecida sobre a cualificación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Boll, T.J.; Bennett, S.; Perry, N. y Rozensky, R.H. (2002). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 1: Medical Disorders and Behavioral Applications. APA Buendía, J. (1999). Familia Y Psicología De La Salud. Pirámide. Failde, J.M. y Lameiras, M. (2000). La Psicología Clínica y de la Salud en el Siglo XXI. Posibilidades y retos. Ed. Dykinson. Fernández, C.; Amigo, I. y Pérez, M. (2003). Manual De Psicología de la salud. Pirámide. Friedman, S. H. (2011). The Oxford handbook of health psychology. Oxford University Press. Gutiérrez, R. (2003). Instrumentos de evaluación en Psicología de la salud. Alianza Editorial Ortigosa, J.M., Quiles, M.J. y Méndez, FX (2003). Manual de psicología de la salud, con niños, adolescentes y familia. Pirámide. Raczynski, J.M. y Leviton, L.C. (2004). Handbook of Clinical Health Psychology, Volume 2: Disorders of Behavior and Health. APA Simon, M.S. (1999). Manual De Psicología De La Salud. Fundamentos, Metodología Y Aplicaciones. Biblioteca Nueva. Vallejo, M.A. (2002). Psicología Clínica Y De La Salud. Avances 2001. Minerva ediciones, S.A. Vázquez, F., Otero, P, Blanco, V. y Torres, A. (2015). Terapia de solución de problemas para la depresión: una breve guía práctica en grupo. Alianza Editorial. Vázquez, F., Otero, P. y Blanco, V. (2019). Guía de intervención de la depresión. Síntesis. Vázquez, F., Otero, P., Torres, A. y Arrojo, M. (2016). Deja atrás la depresión y alcanza la felicidad. Pirámide. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión a doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. |
|