Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Identificar as claves dos procesos de innovación nas institucións |
AP2 AP6 AP8 AP10 AP11
|
BM2 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Recoñecer elementos asociados ás "boas prácticas" nos distintos ámbitos de xestión |
AP6 AP8 AP11
|
BM2 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer procesos de funcionamento de redes comunitarias de aprendizaxe e innovación |
AP2 AP10 AP11
|
BM2 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15 BM16
|
CM4 CM6 CM7 CM8
|
Integrar a racionalidade ética na acción social profesional |
AP2 AP6 AP10
|
BM2 BM5 BM7 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM4 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Xestión participativa de organizacións inclusivas: dimensión ética |
1.1. Ética aplicada ao ámbito socioeducativo
1.2. Calidade ética das organizacións: tomar decisións prudentes e moralmente xustas |
2. Perspectiva de xénero e innovación |
2.1. O deseño da innovación como proceso de mellora.
2.2. Relacións de xénero e (des)igualdade nas organizacións.
|
3. Dimensións e ámbitos de xestión |
3.1 Xestión e innovación en servizos sociais.
3.2. Xestión e innovación no eido do envellecemento e a solidariedade interxeneracional.
3.3. Xestión e innovación na educación ambiental. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B5 B7 B13 B14 B16 C4 C6 C7 C8 |
0 |
30 |
30 |
Discusión dirixida |
A2 A10 B2 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C4 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Estudo de casos |
A2 A3 A6 A8 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C4 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Seminario |
A2 A10 A11 B2 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C4 C6 C7 C8 |
10 |
0 |
10 |
Portafolios do alumno |
A2 A6 A8 A10 A11 B2 B5 B7 B12 B13 B14 B15 C4 C6 C8 |
1.5 |
49 |
50.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Discusión dirixida |
En base a lecturas previas de carácter obrigatorio, a través das que recoller diferentes argumentacións sobre unha temática. Favorecerase o debate e contraste de opinións fundamentadas, coa finalidade de que o alumnado constrúa unha visión crítica das diferentes formas de interpretar a realidade socioeducativa. |
Estudo de casos |
Consiste na procura e/ou achegamento dunha serie de casos ou experiencias socioeducativas para o seu estudo, análise e discusión á luz dos referentes teóricos da materia. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todas as persoas participantes no seminario. |
Portafolios do alumno |
Dossier ordenado por seccións, debidamente identificadas e paxinadas, no que se recollen os rexistros e/ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumnado, debidamente apoiados en fontes bibliográficas. Incluiranse aquelas prácticas indicadas polas docentes, referentes aos seminarios. Ademais das prácticas incluirase unha introdución ou contextualización da materia e un apartado de conclusións, no que reflexionar sobre as aprendizaxes desenvolvidas no conxunto da materia, procurando establecer sinerxías entre os contidos traballados.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Discusión dirixida |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A2 A10 A11 B2 B5 B7 B12 B13 B14 B15 B16 C4 C6 C7 C8 |
Valorarase a participación nas sesións presenciais, especificamente no que se refire a:
- Comprensión dos contidos abordados.
- Apoio na documentación traballada.
- Calidade das argumentacións (coherencia lóxica, capacidade explicativa...).
- Creatividade das achegas.
- Capacidade de establecer conexións coa experiencia (exemplificación).
- Problematización e cuestionamento.
- Claridade e corrección lingüística. |
30 |
Portafolios do alumno |
A2 A6 A8 A10 A11 B2 B5 B7 B12 B13 B14 B15 C4 C6 C8 |
Implica un estudo amplo e profundo das cuestións clave abordadas na materia, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. Valoraranse as capacidades de razoamento (argumentación, sinerxías...), síntese, creatividade e orixinalidade, espírito crítico, precisión conceptual e calidade da redacción, empregando unha linguaxe propia do contexto disciplinar. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Na segunda oportunidade avalíanse as mesmas tarefas que na primeira: seminario e cartafol. A
cualificación do seminario non é recuperable para
a segunda oportunidade de avaliación. Gardarase a nota acadada na
primeira oportunidade, derivada da participación no proceso de
desenvolvemento da materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
CORTINA, Adela (1999). La empresa ante la crisis del estado de bienestar una perspectiva ética. Madrid: Miraguano
DELANTY, gerard (2006). Community Comunidad, educación ambiental y ciudadanía . Barcelona: Grao
VILAR, Jesús (2013). Cuestiones éticas en la educación social: del compromiso político a la responsabilidad en la práctica profesional. Barcelona: UOC
MOGENSEN, Finn; MAYER, Michela; BREITING, Soren; VARGA, Attila (2009). Educacion para el desarrollo sostenible. Tendencias, divergencias y criterios de calidad. Barcelona: Grao
CAMPS, Victoria (2010). El declive de la ciudadanía: la construcción de una ética pública. Boadilla del Monte (Madrid): PPC
HONNETH, Axel (2014). El derecho de la libertad. Esbozo de una eticidad democrática.. Madrid: Katz
PULEO, Alicia (Ed.) (2008). El reto de la igualdad de género. Madrid:Biblioteca Nueva
CORTINA, Adela (2001). Ética aplicada y democracia radical. Madrid: Tecnos
PELEGRI, Xavier (2013). Ética de las organizaciones de servicios sociales . Cuadernos de Trabajo Social, 26 (1), 139-148.
Román, Begoña (2016). Ética de los servicios sociales. Barcelona: Herder
IDARETA, Francisco e BALLESTERO, Alberto (2013). Ética, paternalismo y burocracia en trabajo social.. Portularia, 13(1), 27-35.
VÁZQUEZ RECIO, Rosa (2013). La dirección de Centros: Gestión, ética y política. Madrid: Morata
SÁNCHEZ MARTÍNEZ, Mariano (Dir.) (2007). La evaluación de los programas intergeneracionales. Madrid: IMSERSO
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Teresa; DÍAZ-VEIGA, Pura; RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ, Pilar; SANCHO CASTIELLO, Mayte (2015). Modelo de atención centrada en la persona. Cuadernos prácticos. Donostia: Departamento de Empleo y Políticas Sociales del Gobierno Vasco y Matia Fundazioa
SÁNCHEZ MARTÍNEZ, Mariano; KAPLAN, Matthew e SÁEZ CARRERAS, Juan (2010). Programas intergeneracionales. Guía introductoria. Madrid: IMSERSO
CORTINA, Adela (2015). Razón instrumental, razón moral. . Eidon, 43, 4-15.
DÍAZ-GIBSON, J. y CIVÍS, M (2011). Redes socioeducativas promotoras de Capital Social en la comunidad: un marco teórico de referencia. . Cultura y Educación, 23 (3), 415-429. |
Revistas - Educación Social. Revista de Intervención Socioeducativa.
- Documentación Social.
- Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria.
- Revista Galega de Educación.
- ambientalMENTE sustentable.
- RES, Revista de Educación Social.
- Revista Enlace.
- Educational Gerontology Journal.
|
Bibliografía complementaria
|
BERMEJO, Lourdes (Ed.) (2010). Envejecimiento activo y actividades socioeducativas con personas mayores: Guía de buenas prácticas . Madrid: Médica Panamericana
CORTINA, Adela (1994). Ética de la emprsa. Madrid: Trotta
FISCHER, Thomas (ed.) (2008). Intergenerational Learning in Europe. Policies, Programmes & Practical Guidance. University of Erlangen-Nuremberg
CAUSAPIÉ LOPESINO, Purificación (Coord.) (2011). Libro Blanco del Envejecimiento Activo. Madrid: IMSERSO
FANTOVA, Fernando (2005). Manual para la gestión de la intervención social. Madrid: Editorial CCS
HATTON-YEO, Alan (2007). Programas intergeneracionales, solidaridad intergeneracional y cohesión social. En Mariano Sánchez Martínez (Dir.) Programas intergeneracionales. Hacia una sociedad para todas las edades (p. 123-140). Barcelona: La Caixa
FERNÁNDEZ, Tomás e ARES, Antonio (coords.) (2002). Servicios sociales: dirección, gestión y planificación. Madrid: Alianza Editorial
PASCUAL BARRIO, M. Belén e GOMILA GRAU, M. Antònia (2013). Treball comunitari intergeneracional: l’experiència de dos projectes socioeducatius intergeneracionals a Palma. Anuari de L’Envelliment, Illes Balears 2013, pp. 84-102 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|