Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Elaborar proxectos de intervención no proceso de ensino-aprendizaxe baseados en competencias |
AP3 AP4 AP5 AP9 AP18 AP19 AP20 AP21 AP22 AP24 AP25 AP26 AP27 AP28 AP32 AP34 AP35
|
|
CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Mellorar a praxe educativa a partir do dominio das habilidades/competencias docentes |
AP4 AP5 AP15 AP17 AP18 AP19 AP22 AP23 AP24 AP25 AP26 AP27 AP30 AP32 AP33 AP34 AP35
|
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Conceptualización de competencia. |
¿qué son as competencias?, ¿un cambio de modelo educativo?, ¿un novo enfoque metodolóxico? |
Currículo e competencias |
Análise crítica da formulación lexislativa sobre competencias. |
Deseño de propostas educativas disciplinares e interdisciplinares
para o desenvolvemento das competencias. Do currículo oficial á programación de aula.
|
Achega e eleboración desde a materia de Educación Física.
Achega e eleboración desde outras materias de forma integrada/interdisciplinar coa Educación Física.
O proceso de concrección curricular tomando as competencias como referencia. |
Competencias e calidad educativa. |
Ensinar por competencias ou ensinar competencias?
Profesor/a competente ou alumnos/as competentes? |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A4 A9 A18 A20 A21 A22 A24 A25 A27 A28 A30 A32 A34 A35 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
13 |
19 |
Proba de resposta breve |
A4 A5 A15 A18 A19 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A28 A33 A34 A35 C1 C3 C4 C6 |
8 |
15 |
23 |
Traballos tutelados |
A4 A17 A18 A19 A20 A21 A25 A27 A28 A32 A33 A35 C1 C3 C8 |
9 |
34 |
43 |
Sesión maxistral |
A5 A9 A15 A17 A18 A19 A24 A25 A28 A30 |
4 |
13 |
17 |
Presentación oral |
A35 A34 A33 A32 A30 A28 A27 A26 A25 A24 A22 A21 A19 A18 A15 A5 A4 C1 C3 C6 |
6 |
8 |
14 |
Análise de fontes documentais |
A9 A15 A17 A18 A21 A23 A28 C2 |
5 |
25 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos en pequeno grupo sobre a aplicación do ensino baseado en competencias ao deseño e posterior exposición dun proxecto de intervención interdisciplinar/integrado baseado na Educación Física. |
Proba de resposta breve |
Proba obxectiva dirixida a provocar o recordo dunha aprendizaxe presentada. Preséntase un enunciado en forma de pregunta para responder cunha frase específica, palabra, cifra ou símbolo. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Sesión maxistral |
Sesións teórico-prácticas de procura de información sobre ensino baseado en competencias, achega de información por parte dos profesores, discusión e elaboración en pequeno grupo de propostas de intervención práctica. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Análise de fontes documentais |
Análise e discusión de documentos, tanto de bibliografía de consulta como de consulta on-line, necesarios para o desenvolvemento da materia e a elaboración das propostas prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba de resposta breve |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención personalizada realizarase a través das seguintes canles, tendo o alumnado a posibilidade de seleccionar cales deles quere empregar, en función das súas necesidades e posibilidades de comunicación: titorías en directo a través da área de traballo “Teams” da UDC, mediante videoconferencia, conexión de audio ou chat; a través do correo electrónico institucional; a través dos chats e foros dispoñibles en Moodle. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta breve |
A4 A5 A15 A18 A19 A21 A22 A24 A25 A26 A27 A28 A33 A34 A35 C1 C3 C4 C6 |
A lo largo del curso se irán planteando a los alumnos diversas pruebas o trabajos breves de aula para comprobar el seguimiento de los contenidos de la materia. Las pruebas se podrán hacer individualmente o en pequeños grupos. El resultado de este apartado de la evaluación es la media de las cualificaciones obtenidas en las pruebas realizadas durante lo curso. |
40 |
Traballos tutelados |
A4 A17 A18 A19 A20 A21 A25 A27 A28 A32 A33 A35 C1 C3 C8 |
Realizarase un traballo de aplicación dos contidos desenvolvidos en clase. Nel deberá programarse e xustificarse unha proposta docente na que se desenvolvan aspectos concretos do currículo de Educación Física, segundo os principios vistos en clase. O traballo realizarase preferentemente de forma grupal.
O preofesorado especificará con antelación os requisitos formais de presentación dos traballos. O cumprimento dos devanditos requisitos é imprescindible para que os traballos sexan aceptados.
Poderase solicitar aos grupos a realización dunha presentación oral do traballo, que computará de forma integrada dentro deste ítem de avaliación.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
Primeira oportunidade: Para acceder á avaliación descrita anteriormente, será obrigatoria a participación no 80% das horas presenciais da materia. É necesario superar unha puntuación mínima nos distintos apartados da avaliación para que fagan media entre eles. Segunda oportunidade: Ao alumnado que participou nun80% das horas presenciais na primeira oportunidade, conservaránselle as cualificacións que alcanzasen a puntuación mínima sinalada polo profesorado. Terá que repetir as partes da avaliación nas que non alcanzase ese mínimo. Poderase solicitar ao alumnado que realice as probas de forma individual.
O alumnado que non participe no 80% das horas presenciais da materia (xa sexan alumnado a tempo parcial, con dispensa académica de exención de asistencia ou por outros motivos), ten á súa disposición un modelo de avaliación alternativo, que será o mesmo para ambas oportunidades: traballo tutelado (100%) ou exame (100%), entregado na data marcada oficialmente pola Universidade da Coruña e no que se deberá demostrar o dominio dos contidos da materia. O profesorado da materia poderá solicitar a realización dunha presentación oral do traballo, que computará de forma integrada dentro deste ítem de avaliación. En ambas oportunidades a realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación implicará directamente a cualificación de suspenso '0' na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida no resto das actividades de avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Esta bibliografía é orientativa e poderá ser ampliada polo profesorado ao comezo da materia. Arias, A., Arias, D., Navaza, M. V. y Rial, M. D. (2009). O traballo por proxectos en infantil, primaria e secundaria. Retrieved from http://www.edu.xunta.es/ftpserver/portal/DXC/9002463-Proxectos_Web.pdf Blázquez Sánchez, D. (2016). Métodos de enseñanza en Educación física. Enfoques innovadores para la enseñanza de competencias. Barcelona: INDE. Blázquez Sánchez, D. (2017). Cómo evaluar bien Educación Física. El enfoque de la evaluación formativa. Barcelona: INDE. Blázquez Sánchez, D. y Sabastiani, E. M. (2009). Enseñar por competencias en Educación Física. Barcelona: INDE. Contreras Jordán, O. y Gutiérrez Díaz del Campo, D. (2017). El Aprendizaje basado en Proyectos en Educación Física. Barcelona: INDE. Doherty, J. y Brennan, P. (2014). Physical Education 5-11: A guide for teachers. New York: Routledge. Fernández García, E. (2009). Materiales para la didáctica de la educación física. Barcelona: INDE. Kirk, D. (2006). The ‘obesity crisis’ and school physical education. Sport, Education and Society, 11(2), 121-133. Kirk, D. (2010). Physical Education futures. London: Routledge. Kirk, D. y Kinchin, G. (2003). Situated learning as a theoretical framework for sport education. European Physical Education Review, 9(3), 221–235. Kirk, D., Macdonald, D. y O'Sullivan, M. (2006). Handbook of physical education. Londres: Sage. Laker, A. (2003). The future of physical education. Building a new pedagogy. Nueva York: Routledge. Lavin, J. (2008). Creative approaches to Physical Education. Helping children to achieve their true potential. New York: Routledge. Learreta, B., Sierra, M. A. y Ruano, K. (2006). Didáctica de la expresión corporal: talleres monográficos. Barcelona: INDE. López, P. A. (2000). Ejercicios desaconsejados en la actividad física. Barcelona: INDE. López, P. A. (2002). Mitos y falsas creencias en la práctica deportiva. Barcelona: INDE. López, S. (2018). Esencia: diseño de espacios educativos: aprendizaje y creatividad. Ediciones Khaf. López Pastor, V. M. (Coord.) (2006). La evaluación en Educación Física: revisión de los modelos tradicionales y planteamiento de una alternativa: la evaluación formativa y compartida. Miño y Dávila. López Pastor, V. M. (Coord.) (2016). Programar por dominios de acción motriz en Educación Física. Miño y Dávila. López Pastor, V. M., Pedraza González, M.A, Ruano Herranz, C. y Sáez Laguna, J. (Coords.) (2017). Educación Física y Dominios de Acción Motriz: unidades didácticas. Miño y Dávila. Lleixà Arribas, T. y Sebastiani Obrador, E. M. (2016). Competencias clave y Educación Física. ¿Cómo y para qué tenerlas en cuenta en la programación? Barcelona: INDE. McLennan, N. y Thompson, J. (2015). Educación física de calidad (EFC). Guía para los responsables políticos. París: UNESCO. O'Sullivan, M. y MacPhail, A. (2010). Young people's voices in physical education and youth sport. Nueva York: Routledge. Pérez Pueyo, A. y López Pastor, V. M. (2010). La evaluación en las unidades didácticas de educación física: base legal, análisis de tópicos y ejemplificación. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(33), 109-120. Ruíz Pérez, L. M. y Graupera, J. L. (2011). Práctica, aprendizaje y educación física: un viejo tema con nuevas variaciones. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 7-16. Sánchez Bañuelos, F. (2002a). Didáctica de la Educación Física. Madrid: Pearson Educación. Seners, P. (2001). La lección de educación física. Barcelona: INDE. Velázquez Buendía, R. (2011). El modelo comprensivo de la enseñanza deportiva. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(37), 7-19. VVAA. (2011a). El diseño de contextos de enseñanza-aprendizaje para el desarrollo de la motricidad. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 27-35. VVAA. (2011b). Lo que los deportes enseñan cuando se aprenden los deportes. Tándem. Didáctica de la Educación Física, -(36), 17-26. Wheaton, B. (2004). Understanding lifestyle sport. Consumption, identity and difference. Nueva York: Routledge. Whitehead, M. (2010). Physical literacy. Throughout the lifecourse. Nueva York: Routledge. Wright, J. y Macdonald, D. (2010). Young people, physical activity and the everyday. Nueva York: Routledge. Zimmerman, F. J. y Bell, J. F. (2010). Associations of television content type and obesity in children. American Journal of Public Health, 100(2), 334-340. |
Bibliografía complementaria
|
|
Outras fontes bibliográficas complementarias: Blázquez, D. (director y editor) (2018). Metodos de enseñanza en educación física. Enfoques innovadores para la enseñanza por competencias. Barcelona. Inde. Cano, E. (2005). Cómo mejorar las competencias de los docentes. Barcelona. Graó. Carreiroda Costa, F. (1995): O suceso pedagógico em educaâo física. Ediçôes FMH. Lisboa. Casamayor, G. (coord..) (2007). Los trucos del formador: arte, oficio y experiencia. Barcelona. Graó. Castejón,F. J. (1996): Evaluación de programas en Educación Física. Gymnos. Madrid. Contreras, O. (1998): Didáctica de la E. Física: un enfoque constructivista. INDE. Barcelona. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización e marco legal da educación física e do deporte en idade escolar/652603311 | Proxectos de innovación e investigación educativa en educación física/652603E1I3 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de Mestrado/652603307 |
|
|