Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
-Coñecer o valor formativo e cultural das materias correspondentes á especialización.
-Coñecer os contidos que se cursan nas respectivas ensinanzas.
-Coñecer a historia e os desenvolvementos recentes das materias e as súas perspectivas para poder transmitir unha visión dinámica das mesmas.
-Coñecer os desenvolvimentos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes.
-Transformar os currículos en programas de actividades e de traballo.
-Adquirir criterios de selección e elaboración de materiais educativos.
-Fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e poña en valor as achegas das e dos estudantes.
-Integrar a formación en comunicación audiovisual e multimedia no proceso de ensino-aprendizaxe.
-Coñecer estratexias e procedimentos de evaliación e entender a evaliación como un procedimento de regulamentación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo.
-Coñecer e aplicar propostas docentes innovadoras no ámbito da especialización cursada.
-Analizar críticamente o desempeño da docencia, das boas prácticas e da orientación empregando indicadores de calidade.
-Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións.
-Identificar os problemas relativos ao ensino e aprendizaxe das materias da especialización e propor alternativas e solucións.
-Respetar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
-Acreditar un bon uso da expresión oral e escrita na práctica docente.
-Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións.
-Comprender o desenvolvemento da personalidade de estes estudantes e as posíbeis disfuncións que afectan á aprendizaxe.
-Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecimentos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
-Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes.
-Coñecer os procesos de interacción e comunicación na aula e no centro, abordar e resolver posíbeis problemas.
-Coñecer a evolución histórica do sistema educativo no noso país.
-Promover accións de educación emocional, en valores e formación cidadá.
-Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da Comunidad Autónoma.
-Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profisión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
-Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponíbel para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
-Asumir como profisional e cidadán/cidadá a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10 AP11 AP12 AP13 AP14 AP19
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6 BP8
|
CP1 CP3 CP4 CP6 CP7 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) A Historia como disciplina escolar: eixos estruturantes e as finalidades do ensino da Historia, a educación para a cidadanía, o coñecimento do feito relixioso/espiritual e os feitos sociais e económicos. |
-A función escolar do ensino-aprendizaxe da Historia e as Ciencias Sociais. Criterios de selección e elaboración de materiais educativos. |
2) Dificultades dos contidos históricos para os estudantes de Educación Secundaria. Selección dos contidos históricos. Xustificación. |
-A evaluación dos contidos históricos. Criterios e instrumentos de avaliación. Qué y para qué? |
3) Organización e secuenciación dos contidos /
Fontes, recursos e metodologías no ensino da Historia.
|
-Institucións: arquivos, hemerotecas, bibliotecas, museus. |
4) Estratexias de ensino-aprendizaxe e a súa relación cos distintos modelos didácticos. Diferentes tipos de actividades. Fontes, recursos e metodoloxías no ensino da Historia / Recursos didácticos e experiencias de aprendizaxe no ensino da Historia. |
-Cómo realizar unidades didácticas de Historia.
-Fontes: escritas, iconográficas, orais, outros recursos materiais. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
4 |
10 |
14 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
6 |
15 |
21 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B2 B5 |
12 |
13 |
25 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
1 |
2 |
3 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
B1 B3 B4 B5 C4 C6 |
21 |
10 |
31 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A10 A11 A12 A13 A14 B6 |
2 |
25 |
27 |
|
Atención personalizada |
|
12 |
0 |
12 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Actividades que se realizarán ao longo da materia onde se analizarán diferentes fontes documentais. Fundamentalmente artigos de investigación sobre Historia e a súa función social, Didáctica da Historia e as Ciencias Sociais desde unha perspectiva crítica. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma do alumnado, consistirá na formulación e desenvolvemento dunha investigación ou innovación propia do campo da Didáctica da Historia e das Ciencias Sociais. |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupo de forma colaborativa coa axuda do profesor orientada fundamentalmente ao desenvolvemento do traballo tutelado. |
Discusión dirixida |
Reflexión e discusión en grupo, coa axuda do profesor, orientada fundamentalmente á comprensión da materia e a súa natureza e potencialidades. |
Presentación oral |
Como resultado do traballo tutelado presentarase na aula os obxectivos e resultados principais do mesmo. |
Sesión maxistral |
Mediante as sesións maxistrais traballaranse os contidos que conforman o marco teórico-práctico a partir da exposición oral, guiada co uso de presentacións, de medios audiovisuais e coa introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a aprendizaxe e a construción do coñecemento. Realizarase unha exposición xeral introdutoria de cada un dos distintos temas de que consta o programa, indicando os aspectos que o alumnado debe ampliar co seu traballo persoal, coas oportunas orientacións bibliográficas. Tendo en conta que esta materia se vai impartir seguindo un modelo híbrido, existe a posibilidade de que estas sesións maxistrais sexan gravadas e postas a disposición do alumnado a través da Moodle da materia, dependendo do contexto sanitario provocado pola COVID-19. |
Actividades iniciais |
Metolodoxía centrada en familiarizar ao alumnado coa aprendizaxe e ensino da Historia e as Ciencias Sociais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Actividades iniciais |
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Os traballos de tarefas de aula terán un seguimento personalizado para garantir o cumprimento dos obxectivos e prazos así como para resolver dúbidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A12 A13 A14 B1 C1 C4 C7 |
Analizarase criticamente e reflexionarase sobre documentación repartida na aula. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A8 A9 A19 B3 B4 C3 C6 C8 |
A aprendizaxe de metodoloxías para a súa aplicación didáctica concretarase na elaboración dun estudo ou traballo acerca dalgunha das temáticas consideradas no espectro dos espazos culturais. O alumnado seleccionará un tema, formulará os obxectivos, realizará unha xustificación, desenvolverá a metodoloxía idónea, resolverá o tema e/ou proposta e obterá as conclusións pertinentes. |
40 |
Aprendizaxe colaborativa |
A1 A8 A11 A12 A14 B2 B5 |
Actividades que promovan o traballo en pequenos grupos: intercambio de información, discusións, postas en común, toma de decisións, comprensión do grupo como unha tarefa única. |
20 |
Discusión dirixida |
A12 A13 A14 A19 B8 C4 C7 |
Os textos e temas que se traballen na aula serán obxecto, puntualmente, de discusión dirixida na aula. facilitando a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de profesor/a. |
15 |
Presentación oral |
A19 B3 C1 C4 C6 C7 |
Os traballos de pequeno grupo serán obxecto de exposición na aula, xa que facilitan a adquisición das destrezas explicativas fundamentais para o desenvolvemento da profesión de mestres/as. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Na avaliación terase en conta a participación e dedicación á materia tanto na aula como nas actividades realizadas fóra da mesma. Aquel alumnado que non supere a avaliación contínua, a partir das metodoloxías presentes na materia, terá que superar unha proba obxectiva. A presentación oral será presencial, a non ser que o impida o contexto (neste caso optarase polo modo telemático, vía Teams). O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa
académica de exención de asistencia, que fai uso da devandita exención,
debe presentar os traballos individuais que se orienten ao resto do
alumnado, así como un traballo final. Nos traballos a realizar o plaxio e a
utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da
internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é ou caso, ou
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de cualificación de
suspenso na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente
procedemento. Igualmente, será imprescindíbel a corrección lingüística á hora de dar por superados os devanditos traballos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA -BURKE, P (1994): Formas de hacer historia, Alianza, Madrid. -CARRETERO, M ET ALII (1989): La enseñanza de las Ciencias Sociales.Madrid. Visor. -FERNÁNDEZ VALENCIA, A. (coor, 2001): Las mujeres en la enseñanza de las Ciencias Sociales. Madrid. Síntesis, -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (1995):Los caminos de la historia.Madrid. Síntesis. -HERNÁNDEZ SANDOICA, E. (2004):Tendencias historiográficas actuales. Escribir Hª de hoy. Madrid. Akal. -PLUCKROSE, (1993): Enseñanza y aprendizaje de la historia. Madrid. Morata. -UBIETO,A. (1988): El entorno, lo que nos rodea, como fuente histórica y materia de estudio.ICE de la Universidad de Zaragoza. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|