Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativa e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. |
AP23 AP28
|
|
CM2 CM3 CM4 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principais liñas de investigación en didáctica das LEs. |
. |
Análise e preparación de propostas e proxectos innovadores no ensino-aprendizaxe da LE. |
. |
Participación en discusións e foros relacionados coa especialidade. |
. |
Publicación de investigacións e conclusións. |
. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A23 C2 C3 |
7 |
3 |
10 |
Presentación oral |
C2 C3 C4 C6 |
2 |
10 |
12 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A23 A28 C7 C8 |
1 |
15 |
16 |
Proba obxectiva |
A28 C2 |
1 |
10 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
Presentación oral |
|
Descrición |
As presentacións e proxectos orais implican a posibilidade de que o alumnado reciba atención personalizada. Estes serán revisados polo profesor polo menos unha vez durante as horas de titoría e sempre que o alumno o considere oportuno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A28 C2 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A23 A28 C7 C8 |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
40 |
Presentación oral |
C2 C3 C4 C6 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
30 |
|
Observacións avaliación |
Alumnado asistente Para superar a materia na convocatoria ordinaria, o
alumnado deberá asistir ao 80% das sesións presenciais e será necesario que
superen cada un dos items de avaliación que se indican a continuación. Se non,
non se fará a media. 1. Presentación oral 30 2. Proxecto de investigación 40 3. Proba obxectiva
30 Alumnado con
dispensa académica Os estudantes cunha exención académica (exención de
asistencia) solicitada ao Decano de xeito oportuno poderán ser avaliados na
convocatoria ordinaria. Para iso, deberán aprobar cada un dos elementos de
avaliación que se indican a continuación. Se non, non se fará a media. 1. Presentación oral 30 2. Proxecto de investigación 40 3. Proba obxectiva 30
(esta proba é diferente) Outros casos Aqueles estudantes que non asistan ao 80% das sesións
presenciais ou non superen a materia na convocatoria ordinaria serán avaliados
na convocatoria extraordinaria de xullo polo mesmo método proposto para
estudantes con exención académica. Como consideración xeral, teranse especialmente en conta
as deficiencias ortográficas na puntuación e acentuación (se é o caso), así
como a escritura inconexa ou inadecuada, unha mala presentación, etc., tanto
nos exames como nos traballos. Todo isto suporá a redución de puntos na nota
obtida. No caso de detectar plaxio nas probas de avaliación, a
nota axustarase ao disposto no artigo
14.4. das Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos
estudos universitarios de grao e máster *. Nesta materia, se os profesores
detectan plaxio nalgunha das probas, significará un 0 na nota final. En caso de
reiteración, trasladarase á Comisión Académica para que tome as medidas
oportunas. * "Na realización de obras, o plaxio e o uso de material non orixinal,
incluído o obtido a través de internet sen indicación expresa da súa orixe e,
se é o caso, do permiso do seu autor, pódense considerar causa da cualificación
de suspenso na actividade. Todo isto sen prexuízo das responsabilidades
disciplinarias ás que podería haber lugar despois do correspondente
procedemento ".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bobadilla-Perez,
M., & Couto-Cantero, P. (2015). Development and implementation of plurilingual/bilingual projects
in pre-school and primary schools. INTED2015
Proceedings, 7448–7458. https://library.iated.org/view/BOBADILLAPEREZ2015DEV Casanova
Fuentes, A., & Couto Cantero, M. P. (2019). English language in the classroom: A text dramatization
experience in Galicia. DIGILEC: Revista
Internacional de Lenguas y Culturas, 5(0), 52–69. https://doi.org/10.17979/digilec.2018.5.0.4988 Couto-Cantero,
P., & Bobadilla-Pérez, M. (2017). Análisis, implementación y evaluación de
programas bilingües en Galicia y la Universidad de A Coruña. 57-66. In M. E. Gómez-Parra & R.
Johnstone (Eds.), Bilingual Education:
Educational Trends and Key Concepts. Educación Bilingüe: Tendencias Educativas y Conceptos Clave. (pp.
57–66). Catálogo de publicaciones del Ministerio de Educación, Cultura y
Deporte. https://bit.ly/3czIFKq Couto-Cantero,
P., & Bobadilla-Pérez, M. (2018). Ten Fundamentals for Novice CLIL Teachers. E-TEALS, 9(s1), 108–131. https://doi.org/10.2478/eteals-2018-0015 Ferrer,
Carolina, Algás, Pilar, y Martos, Juan M. (2007). “Valoramos el trabajo por
proyectos”. Aula de Innovación Educativa, 166, 71-75. Fried-Booth, D. L. (1997). Project work. (8th Ed.) Oxford: Oxford
University Press. Majó,
Fanny. (2010). “Por los proyectos interdisciplinares competenciales”, Aula de Innovación Educativa, 195, 7-11. Meganathan R. Project Work to
promote English Language Learning. (12/ 09/2010). Retrieved from http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/rama-meganathan/project-work-promote-english-language-learning Moss, D. (1998). Project-based
learning and assessment: A resource manual for teachers. Arlington, VA: The Arlington Education and Employment Program (REEP). Pozuelos
Estrada, Francisco J., y Rodríguez Miranda, Francisco de, 2008, “Trabajando por
proyectos en el aula. Aportaciones de una investigación colaborativa”, Investigación en la escuela, 66, 5-27. Stoller,
F. (2002). Project Work: A Means to
Promote Language and Content.
In Jack, C. Richards
& Willy, A. Renandya (Eds.) Methodology in Language
Teaching: an anthology
of Current Practice (pp.
107-120). Cambridge: Cambridge University Press. Stoller, F. (2006).
Establishing a theoretical
foundation for project-based learning in second and foreign
language contexts. In Beckett, G., H. & P. C. Miller (Eds.), Project-Based Second and Foreign Language
education: past, present, and future (pp. 19-40).
Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing. Thomas, J. W.
(2000). A review of research on
project-based learning.
Retrieved from http://www.ri.net/middletown/mef/linksresources/documents/researchreviewPBL_070226.pdf Trujillo Sáez, Fernando. (2012),
Enseñanza basada en proyectos: una propuesta eficaz para el aprendizaje y el
desarrollo de las competencias Básicas. Eufonía - Didáctica de la
Educación Musical, 55,
7-15. Wrigley, H. S. (1998). Knowledge in
action: The promise
of project-based learning. Focus on
Basics: Connecting Research and
Practice, 2(D). National Centre for
the Study of
Adult Learning and Literacy. Retrieved from: http://www.ncsall.net/index.html@id=384.html |
Bibliografía complementaria
|
|
Buck Institute of Education PBL Explained http://bie.org/objects/cat/videos Planning forms http://www.bie.org/objects/cat/planning_forms Project-Based Learning for
Adult English Language Learners Donna Moss,
Arlington (VA) Education and Employment Program (REEP) http://www.cal.org/caela/esl_resources/digests/ProjBase.html Project Work to promote
English Language Learning Submitted by Rama
Meganathan on 17 March, 2011 - 02:57 http://www.teachingenglish.org.uk/blogs/rama-meganathan/project-work-promote-english-language-learning E Pals Global Community http://www.epals.com
13 personal Projects Ideas
for English Language Students
Desde-el-libro-de-texto-al-trabajo-por-proyectos |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase enviar os traballos
telematicamente e, de non ser posible, non utilizar plásticos,
elixir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir
borradores.
Débese facer un uso sustentable
dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural.
Débese ter en conta a importancia
dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos
persoais e profesionais. |
|