Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Coñecer a terminoloxía propia do método científico. |
A14 |
Coñecer as técnicas e os instrumentos de avaliación e diagnóstico en logopedia. |
A18 |
Usar as técnicas e os instrumentos de exploración propios da profesión e rexistrar, sintetizar e interpretar os datos contribuídos e integralos no conxunto da información. |
A35 |
Redactar de forma apropiada informes e outros documentos profesionais. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Traballar en equipo e, no seu caso, de forma interdisciplinaria. |
B18 |
Resolver problemas. |
B19 |
Razoar de forma crítica. |
B20 |
Capacidade de análise e síntese. |
B21 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B22 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B24 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B26 |
Saber expresarse en público. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer y ser capaz de aplicar los conceptos básicos del escalamiento y sus métodos |
A8 A14
|
B2 B3
|
C8
|
Conocer y ser capaz de aplicar las principales técnicas de elaboración de escalas psicofísicas y psicológicas |
A14 A18 A35
|
B3 B4 B5 B11 B18 B19 B20 B26
|
C6
|
Conocer las fuentes bibliográficas más relevantes para poder realizar una posterior profundización de la materia |
A35
|
B21 B22 B24
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción a los métodos de escalamiento |
Aproximación histórica. Criterios de clasificación de los métodos de escalamiento. Clasificación de los métodos de escalamiento en función de: la existencia o no de un continuo físico relacionado, el tipo de respuesta requerida a los sujetos, el objeto a escalar, las dimensiones implicadas, y la incorporación o no del error.
|
2. Elaboración de escalas psicofísicas |
2.1. La psicofísica clásica
La psicofísica clásica. Las leyes de Weber y Fechner. Métodos para la obtención de umbrales (absoluto y diferencial) y estadísticos relacionados (intervalo de incertidumbre, punto de igualdad subjetiva, error constante): método de límites, método de ajuste o error promedio, método de estímulos constantes. Aplicaciones prácticas.
2.2. La psicofísica moderna
La ley de Stevens. Métodos para la obtención de datos: emparejamiento, estimación y producción de magnitudes, emparejamiento, estimación y producción de razones, emparejamiento, estimación y producción de intervalos. Aplicaciones prácticas |
3. Elaboración de escalas psicológicas |
3.1. El modelo de Thurstone
Introducción al modelo escalar de Thurstone. Supuestos básicos. La ley del juicio comparativo: supuestos, casos, procedimiento para la obtención de datos (método de comparación por pares aplicado a matrices completas y a matrices incompletas). La ley del juicio categórico: supuestos, restricciones, procedimientos para la obtención de datos (método de intervalos sucesivos, método de intervalos aparentemente iguales, método de ordenación por rangos). Aplicaciones prácticas.
3.2. Generalización de las técnicas de Thurstone
Conceptos básicos. Procedimiento para la construcción de una escala: preparación de los items, clasificación de los items (prueba de jueces), criterios de selección de los items (valor escalar, criterio de ambigüedad, criterio de irrelevancia), escala definitiva, fiabilidad y validez de la escala. Obtención de puntuaciones a partir de la escala. Aplicaciones prácticas.
3.3. La técnica de Likert
Fundamentos. Procedimiento para la construcción de una escala: preparación de los items, recogida de datos, asignación de puntuaciones a los items y a los sujetos, análisis y selección de los items según su homogeneidad y su poder discriminativo, escala definitiva, fiabilidad y validez de la escala. Obtención de puntuaciones a partir de la escala. Aplicaciones prácticas.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
0 |
40 |
40 |
Proba obxectiva |
|
0 |
50 |
50 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Conxunto de textos y documentación escrita para profundizar en la materia |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Atención individual (presencial ou por correo electrónico). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
|
Se evaluarán a través de la prueba objetiva. |
0 |
Proba obxectiva |
|
Examen con preguntas de opción múltiple y de completar |
100 |
|
Observacións avaliación |
La prueba objetiva teórico-práctica se realizará en la fecha que marque el centro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
García Cueto, E. (1993). Introducción a la psicometría. Madrid: Siglo XXI
Muñiz, J. (1990). Introducción a los métodos psicofísicos. Barcelona: PPU
Barbero, I. (1993). Métodos de elaboración de escalas. Madrid: U.N.E.D.
Blanco, M. J. (1996). Psicofísica. Madrid: Universitas
Underwood, B. J. (1973). Psicología experimental. México: Trillas
Arce, C. (1994). Técnicas de construcción de escalas psicológicas. Madrid: Síntesis |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución Aos Mét. de Investigación en Educación/652911106 | Investigación de Caso único/652911107 |
|
Observacións |
Bibliografía mínima para prepararar el examen de la asignatura:
Barbero, I. (1993). Métodos de elaboración de escalas. Madrid: UNED. Capítulos: I a VII, ambos inclusive. |
|