Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A9 Adquirir recursos para favorecer a integración educativa de estudantes con dificultades. |
A9
|
|
|
A8 Saber informar a outros profesionais especialistas para abordar a colaboración do centro e do mestre na atención ás necesidades educativas especiais que se propoñan. |
A8
|
|
|
A7 Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención. |
A7
|
|
|
A6 Coñecer a dimensión pedagóxica da interacción cos iguais e os adultos e saber promover a participación en actividades colectivas, o traballo cooperativo e o esforzo individual. |
A6
|
|
|
A10 Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo. |
A10
|
|
|
A13 Analizar e incorporar de forma crítica as cuestións máis relevantes da sociedade actual que afectan á educación familiar e escolar: impacto social e educativo das linguaxes audiovisuais e das pantallas; cambios nas relacións de xénero e interxeracionais; multiculturalidade e interculturalista; discriminación e inclusión social e desenvolvemento sustentable. |
A13
|
|
|
A17 Colaborar cos profesionais especializados para solucionar ditos trastornos. |
A17
|
|
|
A21 Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. |
A21
|
|
|
A32 Valorar a relación persoal con cada estudante e a súa familia como factor de calidade da educación. |
A32
|
|
|
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
B24 Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. |
|
B24
|
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil. |
A23
|
|
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. |
A4
|
|
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual |
A16
|
|
|
Coñecer experiencias internacionais e exemplos de prácticas de innovadoras en educación infantil |
A28
|
|
|
Aplicar un pensamento crítico, autocrítico, lóxico e creativo. |
|
B3
|
|
Habilidades sociais para exercer o liderado na aula. |
|
B23
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A atención á diversidade na escola: evolución e modelos. Clasificación do alumnado con aneae.
|
Evolución da Educación Especial
Modelos de atención á diversidade |
2. As diferenzas de capacidades na aula de Educación Infantil |
As diferenzas de habilidade motórica
As diferenzas de habilidade relacional e comunicativa
As diferenzas de capacidade cognitiva |
3. As diferenzas por factores sociais, ambientais e culturais na Educación Infantil
|
Resposta educativa ante a diferenza sociocultural
Inmigración e escola infantil |
4.Medidas curriculares de resposta á diversidade na escola infantil
|
As adaptacións do curriculum en Educación Infantil: formas e modelos
Os recursos educativos
|
5.Organización da resposta á diversidade na educación infantil. Departamento de Orientación, EOE, CFR, servizos externos... |
O apoio educativo á diversidade: modelos e organización
Organización. funcións e marco lexislativo do apoio á diversidade |
6. O papel da comunidade educativa no proceso de deseño, planificación e implementación de iniciativas que camiñen cara a inclusión social |
A implicación da familia
A participación de axentes e institucións sociais
A creación de equipos interdisciplinares para desenvolver a proposta de inclusión educativa |
7. Uso das TIC aplicadas ás atención á diversidade |
Aplicación: Storybird, Webquest, Caza de tesouro, Ferramentas de autor, Symbaloo, Rúbricas, Dianas, Apps... |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A6 A7 A13 A16 A23 A28 |
14 |
25 |
39 |
Estudo de casos |
A7 A9 A23 A28 B3 B24 C4 |
2 |
4 |
6 |
Lecturas |
A13 A16 A23 A28 B3 B24 C4 |
2 |
11.5 |
13.5 |
Discusión dirixida |
A17 A21 A32 B6 C2 |
1 |
0 |
1 |
Aprendizaxe colaborativa |
A8 A10 A17 A21 A32 B23 B24 C4 |
4 |
8 |
12 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 A13 A17 A21 A23 A28 B3 B6 C2 |
4 |
16 |
20 |
Portafolios do alumno |
A7 A8 A9 A13 A21 A23 A28 B3 C2 C4 |
4 |
14 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Realizarase ao inicio de cada unidade temática, ou cando através do seguimento do traballo de aula e individual, se perciba a necesidade de aclarar ou introducir conceptos esenciais ou novidosos |
Estudo de casos |
A través de casos reais ou supostos estudaranse especialmente os temas relacionados coas distintas discapacidades |
Lecturas |
Indicaranse na aula as que teñen caracter obrigatorio e as que teñen un caracter opcional |
Discusión dirixida |
Trátase de intercambiar razoamentos e elaborar un pensamento propio sobre algúns dos temas traballados |
Aprendizaxe colaborativa |
Procederemos en dous sentidos:
-En equipos terán que facer unha proposta de intervención na aula dende unha perspectiva inclusiva
-Terán que poñerse en contacto con persoas da comunidade educativa para coñecer cómo contribúen no desenvolvemento de prácticas educativas dende unha perspectiva colaborativa |
Investigación (Proxecto de investigación) |
En equipos de 3 ou 4 persoas terán que recoller unha experiencia educativa realizada en unha aula de Educación Infantil onde haxa alumnado con NEAE e terana que analizar dende o punto de vista da inclusividade do alumnado. A experiencia podera recoller nun centro, nunha publicación, etc. |
Portafolios do alumno |
O alumnado terá que realizar unha recolleita dos contidos elaborados na aula para a partir de aí, analizalos, interpretados e enriquecer as opinións propias coas achegas dos autores propostos na bibliografía aduxntada ou outros autores lidos polo alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Estas actividades desenvolveranse coa supervisión periódica do profesor ou profesora da materia. Nesta supervisión solventaranse as dudas que poidan presentarse e daranse indicacións sobre as diversas fases de elaboración.
O alumnado non asistente deberá establecer comunicación coa profesora para a preparación da materia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
A4 A13 A17 A21 A23 A28 B3 B6 C2 |
Recolleita dunha proposta educativa, análise, interpretación e adaptación ás caractarísticas dunha escola que camiña cara a inclusión. Daráselle especial importancia a valorar aspectos que fagan referencia á inclusión escolar, tanto dende o punto de vista dos obxectivos e contidos traballados, da metodoloxía, do proceso de avaliación e o uso de recursos do entorno próximo e distante do alumnado dende a perspectiva de promover o coñecemento, o respecto, a toma de decisións baseadas na substentabilidade. As propostas realizaranse na aula-net a través de diversas actividades en moodle. |
40 |
Portafolios do alumno |
A7 A8 A9 A13 A21 A23 A28 B3 C2 C4 |
Recollida da información, dos contidos e tarefas traballados na clase, para proceder á súa análise e interpretacación e contraste coas opinións dos autores e autoras:
Os criterios de avaliación do documento serán:
-Integración dos contidos abordados e das actividades realizadas na aula.
-Reflexión e opinión persoal
-Ampliación de coñecementos empregando as fontes documentais e investigación persoal.
-Aplicabilidade ao teu traballo como docente no ámbito da EI.
-Manexo das TIC para o alumnado con ANEAE.
- Examen opcional. 20%
|
60 |
|
Observacións avaliación |
<p>1. OPCIÓNS DE AVALIACIÓN:</p><p><b>Opción A.</b></p><p>Alumnado con dedicación completa: asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:</p><p> a) Elaboración e presentación dos traballos individuais e de pequeno grupo en moodle (40%).</p><p> b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (30%).</p><p> c) Portafolio dixital (30%).</p><p><b>Opción B.</b></p><p>Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a normativa.</p><p>Alumnado cunha asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:</p><p> a) Elaboración e presentación dos traballos e portafolio dixital (50%).</p><p> b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (50%). </p><p>2. OBSERVACIONS ADICIONAIS:</p><p>1- Para superar a materia é necesario obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación (traballos tutelados, portafolio dixital e proba de resposta múltiple).</p><p>2- O traballo tutelado presentarase antes da data do exame oficial (para presentarse ao exame é condición indispensable ter presentados e aprobados os traballos).</p><p>3- Se aconsella disponer de ordenador portátil ou tableta en todas as sesions aínda que se realizarán na aula multimedia.</p><p>4- As clases virtuais en Microsoft Teams e moodle.</p><p><em>Os traballos individuais ou grupales do alumnado deberán ser orixinais. Calquera traballo copiado suporá o suspenso da materia e a avaliación na convocatoria correspondente. </em><em> A efectos de avaliación, un mesmo traballo non pode ser utilizado para varias materias, excepto nas actividades programadas de forma coordinada.</em></p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González, D. (1993). Adaptaciones curriculares. Guía para su elaboración. Málaga: Aljibe.
Núñez, T. (2008). Educación Especial: normalizar ou volver patolóxicas as diferenzas.. Revista Galega do Ensino
Echeita, G. (2007). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea.
Moya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?...realiza su trabajo. . Archidona: Ediciones Aljibe.
Parrilla, Á. (2003). La Respuesta Educativa a la Diversidad. Bases Pedagógicas de la Educación Especial: Manual para la Formación Inicial del Profesorado. Madrid: Biblioteca Nueva
Acosta, V.M. (2004). Las prácticas educativas ante las dificultades del lenguaje. Una propuesta desde la acción. La colaboración entre logopedas, psicopedagogos, profesores y padres. Barcelona
Stainback, S. e Stainback, W. (2001). ulas inclusivas: un nuevo modo de enfocar y vivir el currículo . Madrid: Narcea. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). . |
Páxinas con imáxes para elaborar e encontrar material: http://uk.dk.com/static/cs/uk/11/clipart/index.htm http://iespana2.gograph.com/IntegrationSimpleSearch.cfm?cfid=17779 http://prescolaire.grandonde.com/clipart/activites/index.htm http://www.disabilityworld.org/09-10_01/spanish/indice.shtml http://especial.fcep.urv.es/ http://www.webespecial.com/webespecial.htm http://www.pntic.mec.es/ http://w3.cnice.mec.es/recursos2/atencion_diversidad/01_03_01.htm http://cidat.once.es/ http://needirectorio.cprcieza.net/ http://www.xtec.es/~jlagares/indexcastella.htm http://informaticaparaeducacionespecial.blogspot.com/2008_05_01_archive.html http://villaves56.blogspot.com/2008/07/vocaroo-para-trabajar-la-expresin-oral.html http://cprcaspe.educa.aragon.es/RECURSOS/compensat.htm http://www.polibea.com/libros/index.htm http://platea.pntic.mec.es/~fmaquina/rg.htm http://www.revistaeducacion.mec.es/enlaces3.htm http://www.ulpgc.es/index.php?asignatura=1354130013572&ver=pd_bibliografia&id_ Páxinas con sons grabados para elaborar material: http://www.findsouns.com/types.html http://iris.cinice.mecd.es/bancoimagenes/sonidos/directorio.php Outros materiais de apoio: REVISTAS Revista Educación Especial. Málaga: Aljibe. Revista Catalana d'Educació Especial i Atenció a la Diversitat. Vic:Departament Revista Galega da Educación Revista Galega do Ensino Cuadernos de Pedagogía Revista de Innovación Educativa Revista Quinesia Disability & Society Educational Psychology Emotional and Behavioural Difficulties European Journal of Special Needs Education High Ability Studies International Journal of Disability, Development and Education International Journal of Inclusive Education Journal of Intellectual & Developmental Disability Special Educational Needs Abstracts |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|