Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dotar de coñecementos especificamente en Psicoloxía Social Aplicada aos Problemas Sociais, Comunitarios e Humanos. |
A1 A5 A6 A8 A9 A17 A18
|
B1 B3 B4 B6
|
C4 C6 C8
|
Avaliar programas, proxectos, servizos e políticas dirixidos ao desenvolvemento persoal, profesional e institucional. |
A9
|
B1 B2
|
C8
|
Organizar e apoiar programas de axuda a persoas ou colectivos excluídos ou en risco de exclusión. |
A5 A6 A8 A18
|
B2
|
C8
|
Coñecer e comprender os supostos básicos da Psicoloxía Social
|
A1 A5
|
|
C8
|
Distinguir a forma de concibir a realidade e a metodoloxía da Psicoloxía Social |
A5
|
B1 B2
|
C6
|
Diagnosticar as diferentes dimensións, áreas e ámbitos de intervención psicopedagóxica. |
A5 A6
|
B1
|
C6
|
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación aplicados aos diferentes campos e aspectos da intervención educativa. |
A9
|
B1 B2
|
C8
|
Desenvolver estratexias de busca e material de avaliación psicosocial |
|
B1 B3
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
A5 A8
|
B1
|
C4
|
Planificar accións, programas e servizos de intervención para a mellora das persoas, dos grupos e das organizacións. |
A9 A18
|
B1 B2 B6
|
C6 C8
|
Adquirir a capacidade creativa e criterios prácticos que permitan aplicar principios de intervención para solucionar problemas concretos, incorporando os coñecementos teóricos e os criterios éticos da disciplina |
A6 A9 A18
|
B1 B4
|
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas. |
|
B1 B3
|
C8
|
Capacidade de adaptación a situacións novas. |
A18
|
|
C4 C6 C8
|
Capacidade de resolución de problemas.
|
A5 A18
|
B1
|
C6
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica. |
A6 A9
|
B4
|
C4
|
Diagnosticar as diferentes dimensións, áreas e ámbitos de intervención psicopedagóxica. |
A5 A8
|
B1
|
C6
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B1 B2
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
A1 A6
|
|
C4 C6 C8
|
Sensibilización cara os problemas sociais e comunitarios desde a Psicoloxía Social |
A8
|
|
C6 C8
|
Deseñar e levar a cabo proxectos de investigación aplicados aos diferentes campos e aspectos da intervención educativa. |
A1 A9 A17 A18
|
B4
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCION |
1 Evolución histórica da Psicoloxía Comunitaria
2 Definicións actuais da Psicoloxía Comunitaria
3 Diferenzas con outros campos
4 O modelo ecolóxico
5 O modelo de acción social
6 Estratexia metodolóxica en Psicoloxía Comunitaria
7 Avaliación das necesidades
|
II- REDES SOCIAIS E APOIO SOCIAL
|
1 As redes sociais, perspectiva histórica
2 As estruturas sociais
3 Sociedades orgánicas e mecánicas
4 Definición de rede social
5 Características das redes sociais
6 O apoio social
|
III - EMPOWERMENT |
1 Definición de empowerment
2 Niveis de atribución de poder
3 Características das contornas que proporcionan empowerment
4 Estudo da atribución de poder nas organizacións
5 A investigación sobre o empowerment |
IV - PROBLEMAS DE SOCIALIZACIÓN EN NENOS E ADOLESCENTES |
1 Fontes de socialización
2 Factores de risco
3 Exclusión social
4 Malos tratos a menores
5 Violencia escolar
6 O menor maltratador
6.1 Demografía dos malos tratos aos pais
7 Delincuencia xuvenil
e modelos de resposta
8 Mozos Psicopáticos
9 Estilos educativos paternos
10 Violencia e Medios de Comunicación
|
V - VIOLENCIA DOMÉSTICA |
1 A violencia doméstica e o acoso
2 Datos estatísticos
3 Predición da violencia doméstica
4 O ciclo da violencia doméstica
5 Tratamento de agresores |
VI- DELINCUENCIA SEXUAL |
1 Concepto
2 Perfil do delicuente
3 Consecuencias
4 Tratamento |
VII - CONDUCTAS DE ADICCIÓN |
1 Definición
2 Adicción a substancias
3 Outras adiccións
4 Factores de risco
5 Variables psicolóxicas relacionadas coa adicción
6 Intervención comunitaria con adictos
7 Tratamento e prevención das recaídas
8 Adicción e enfermidade mental |
VIII - ENFERMiDADE MENTAL |
1 A enfermidade mental dentro da comunidade
2 Intervención sobre trastornos mentais no seo da comunidade
3 Factores predisponentes
4 Enfermidade mental e apoio social
5 Factores protectores para a enfermidade mental |
X - OS MOVIMENTOS SOCIAIS |
1 Movemento social e comunidade
2 Organización social
3 Empowerment e movementos sociais
4 Os novos movementos sociais
5 Tipos de acción social
6 Exemplos de movementos sociais |
IX - MARXINACIÓN, EXCLUSIÓN SOCIAL E DELINCUENCIA |
1 A exclusión social na sociedade actual
2 Novas formas de exclusión social
3 A pobreza na sociedade occidental
4 O illamento social
5 Factores económicos
6 Tipos de delincuencia
7 Intervención sobre a delincuencia na comunidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A8 A9 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C8 |
4 |
48 |
52 |
Presentación oral |
B1 B6 |
8 |
16 |
24 |
Simulación |
A5 A17 B3 B6 C4 |
8 |
0 |
8 |
Proba de resposta breve |
A1 |
1 |
41 |
42 |
Sesión maxistral |
A1 A5 |
21 |
0 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
O 20% da avaliación da materia farase a través dun traballo tutelado que consta de dous partes.
A primeira versará sobre o estudo sobre un problema social desde o punto de vista da psicoloxía comunitaria (valorarase que sexa local).
A segunda consistirá no desenvolvemento hipotético dun plan de intervención comunitaria.
Este formato pode substituírse por un traballo en grupo que consiste na participación nunha investigación, con recollida, análise, e redacción dun informe sobre os datos.
|
Presentación oral |
Ademais do informe por escrito, os traballos tutelados deberanse expoñer en clase de forma oral, podéndose utilizar os apoios técnicos dispoñibles.
Esta exposición supoñerá o 20% da nota da materia.
|
Simulación |
Prácticas durante as sesións interactivas sobre os procedementos propios da disciplina. Utilizando os contidos expostos nas sesións maxistrais, os alumnos elaborarán propostas sobre os casos expostos polo profesor. |
Proba de resposta breve |
No caso de que o alumno requira exame, o exame constará de catro supostos ou experimentos de Psicoloxía Comunitaria, e entre 3 e 4 preguntas para cada un deles. As preguntas estarán relacionadas, entre outros aspectos, con identificar os procesos psicosociais que reflicten estes supostos, indicar as implicacións destes procesos, indicar outros procesos relacionados ou propoñer exemplos prácticos. Deberanse elixir e desenvolver dous dos devanditos supostos.
|
Sesión maxistral |
Existirán clases presenciais que teñen un triplo obxectivo: por unha banda, o de sensibilizar e concienciar sobre os problemas sociais e acerca da importancia de posuír unha visión psicosocial comunitaria aplicada dos mesmos, por outro o de mostrar experiencias que se non se visionan é imposible que o alumno chegue a valorar a súa significación e importancia dentro da materia, e por último ofrecer resumos de contidos importantes dos temas que integran o programa. Comprenderán a exposición de exemplos e vivencias mediante medios audiovisuais e actividades de sensibilización e concienciación.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o desenvolvemento do traballo tutelado e proxectos os alumnos deben acudir ás titorías especificamente creadas para tal fin e recibirá atención e guía do profesor nos seguintes aspectos:
- Polo menos unha sesión para a elección do tema para desenvolver posteriormente e a orientación bibliográfica.
- Polo menos unha sesión para presentar un esquema de desenvolvemento do traballo.
Os traballos tutelados poden realizarse de maneira individual por norma xeral e os proxectos en grupo, que non poderá exceder de 4 persoas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
B1 B6 |
Ademais do informe por escrito, os traballos tutelados deberanse expoñer en clase de forma oral, podéndose utilizar os apoios técnicos dispoñibles.
Esta exposición supoñerá o 20% da nota da materia. |
20 |
Sesión maxistral |
A1 A5 |
Existirán clases presenciais que teñen un triplo obxectivo: por unha banda, o de sensibilizar e concienciar sobre os problemas sociais e acerca da importancia de posuír unha visión psicosocial comunitaria aplicada dos mesmos, por outro o de mostrar experiencias que se non se visionan é imposible que o alumno chegue a valorar a súa significación e importancia dentro da materia, e por último ofrecer resumos de contidos importantes dos temas que integran o programa. Comprenderán a exposición de exemplos e vivencias mediante medios audiovisuais e actividades de sensibilización e concienciación.
|
5 |
Proba de resposta breve |
A1 |
Se o alumno supera o resto das partes da materia, non será necesario que se presente ao exame. Neste caso, o 100% a avaliación da materia ser fará a través das outras metodoloxías, que aumentarán a súa ponderación na avaliación proporcionalmente.
O exame constará de catro supostos ou experimentos de Psicoloxía Social, e entre 3 e 4 preguntas para cada un deles. As preguntas estarán relacionadas, entre outros aspectos, con identificar os procesos psicosociais que reflicten estes supostos, indicar as implicacións destes procesos, indicar outros procesos relacionados ou propoñer exemplos prácticos. Deberanse elixir e desenvolver dous dos devanditos supostos.
|
50 |
Simulación |
A5 A17 B3 B6 C4 |
Prácticas durante as sesións interactivas sobre os procedementos propios da disciplina. Utilizando os contidos expostos nas sesións maxistrais, os alumnos elaborarán propostas sobre os casos expostos polo profesor.
|
5 |
Traballos tutelados |
A1 A5 A6 A8 A9 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B6 C4 C6 C8 |
O 20% dá avaliación da materia farase a través dun traballo tutelado que consta de dous partes.
A primeira versará sobre o estudo sobre un problema social desde o punto de vista da psicoloxía comunitaria (valorarase que sexa local).
A segunda consistirá no desenvolvemento hipotético dun plan de intervención comunitaria.
Este formato pode substituírse por un traballo en grupo que consiste na participación nunha investigación, con recollida, análise, e redacción dun informe sobre os datos.
|
20 |
|
Observacións avaliación |
Non haberá diferencias con respecto a evaluación do alumnado matriculado a tempo parcial ou con dispensa académica.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
JAVALOY, F. (2001). Comportamiento Colectivo y Movimientos Sociales. Madrid: McGraw Hill
MAYA JARIEGO, I., GARCÍA RAMÍREZM m. SANTOLAYA SORIANO, F.J. (2007). Estrategias de intervención psicosocial : casos prácticos. Madrid: Pirámide
MUSITU, G. et al (1994). Intervención Comunitaria. Valencia : Set i Set Edic
MUSITU, G. ; BERJANO, E. ; GRACIA, E. & BUENO, J.R. (1993). Intervención Psicosocial. Programas y Experiencias. Madrid : Editorial Popular
MUSITU, G, (2004). Introducción a la Psicología Comunitaria. Barcelona: UOC
SANCHEZ VIDAL, A. (2007). Manual de Psicología Comunitaria: un enfoque integrado. Madrid: Pirámide
COSTA, M. & LÓPEZ, E. (1991). Manual para el Educador Social. Madrid: Ministerio de Asuntos Sociales
SANCHEZ, A. (1996). Psicología Comunitaria. Barcelona: Ediciones de la Universidad de Barcelona
FERNANDEZ SEDANO, I., MORALES, J.F., MOLERO, F. (2011). Psicología de la intervención comunitaria . Bilbao: Descleé de Brouwer
CLEMENTE, M. (1996). Psicología Social Aplicada. Madrid: Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|