Identifying Data 2021/22
Subject (*) Información Científica e Busca de Información en Ciencias da Saúde Code 653862301s
Study programme
Máster Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (semipresencial)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Coordinador
Sobrido Prieto, María
E-mail
maria.sobrido@udc.es
Lecturers
E-mail
Web http://campusvirtual.udc.es
General description
Contingency plan 1. MODIFICACIÓNS NOS CONTIDOS
Non se realizan cambios nos contidos da materia,

2. METODOLOXÍAS
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Mantéñense todalas metodoloxías docentes, ya que teñen todas carácter non presencial,

*Metodoloxías docentes que se modifican
Non se realizan cambios nas metodoloxías da materia,

3. MECANISMOS DE ATENCIÓN PERSONALIZADA AO ALUMNADO:
• Correo electrónico: para facer consultas e resolver dúbidas.
• Videoconferencia (Teams): para facer consultas, resolver dudas, e facer titorías grupales.
• Moodle: Se empregará como repositorio do material documental e para la entrega de actividades.

4. MODIFICACIÓNS NA AVALIACIÓN
Non se realizan cambios na avaliación da materia.

*Observaciones de evaluación: Las diferentes actividades de evaluación continuada se efectuaran de modo no presencial, mediante la plataforma Moodle y con soporte en directo mediante Teams

5. MODIFICACIONES DE LA BIBLIOGRAFÍA O WEBGRAFÍA
Los alumnos dispondrán de todos los materiales de trabajo da manera digitalizada en Moodle.

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Adquirir la capacidad para elegir y aplicar las metodologías de investigación más adecuadas a la investigación planteada
A2 Desarrollar la capacidad para el diseño experimental y el completo desarrollo de proyectos de investigación en el ámbito sanitario, desde la formulación de la hipótesis de investigación hasta la comunicación de los resultados
A3 Adquirir un sentido ético de la investigación sanitaria
A5 Adquirir el conocimiento de la realidad investigadora en un ámbito concreto de las ciencias de la salud
B1 Ser capaz de aplicar el método científico en la planificación y el desarrollo de la investigación sanitaria
B2 Tener fluidez y propiedad en la comunicación científica oral y escrita
B3 Adquirir el compromiso por la calidad del desarrollo de la actividad investigadora
B4 Desarrollar la capacidad de análisis y de síntesis
B5 Obtener la habilidad para manejar distintas fuentes de información
B6 Ser capaz de trabajar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar
B7 Desarrollar la capacidad de establecer una relación de empatía con los sujetos implicados en el desarrollo de la actividad investigadora
B8 CB6 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B9 CB7 Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con su área de estudio
B10 CB8 Que los estudiantes sean capaces de integrar conocimientos y enfrentarse a la complejidad de formular juicios a partir de una información que, siendo incompleta o limitada, incluya reflexiones sobre las responsabilidades sociales y éticas vinculadas a la aplicación de sus conocimientos y juicios
B11 CB9 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades
B12 CB10 Que los estudiantes posean las habillidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
C1 Expresarme correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma
C2 Dominar la expresión y la comprensión de forma oral y escrita de un idioma extranjero
C3 Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida
C7 Desarrollar la capacidad de trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas que contribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social
C8 Valorar la importancia que tiene la investigación , la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Identificar la estructura y tipología de los trabajos científicos en sus diferentes soportes y presentación e Valorar criticamente o coñecemento AR1
AR2
AR3
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR6
BR7
BR8
BR9
BR10
CR1
CR2
CR7
CR8
Identificar los sistemas de búsqueda y recuperación de la información científica en ciencias de la salud. AR1
AR2
AR3
AR5
BR1
BR2
BR3
BR4
BR5
BR10
BR11
BR12
CR1
CR2
CR3
CR7
CR8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA I. INTRODUCCIÓN. A INFORMACIÓN E FONTES DE INFORMACIÓN CIENTÍFICA 1.- Importancia da información científicca
2.- Clasificación dos documentos
TEMA II: A REVISTA CIENTÍFICA 1.-Funcionamiento dunha revista científica
2.- Tipoloxías de estudos
O artígo científico orixinal
O artígo de revisión; narrativa Vs Sistemática
TEMA III: A LITERATURA GRIS 1.-Funcionamento dos documentos
2.-Tipoloxías dos estudos
TEMA IV. CALIDADE E AVALIACIÓN DA INVESTIGACIÓN CIENTÍFICA 1.- Criterios para seleccionar adecuadamente onde publicar
TEMA V: ETICA NA PUBLICACIÓN CIENTÍFICA 1.- Condicionantes éticos na publicación científica

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A2 A3 B1 B3 B5 C8 12 24 36
ICT practicals A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C7 0 10 10
Supervised projects A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C7 9 20 29
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clase teórica, incentivando a participación activa do alumnado.
ICT practicals Elaboración de traballos de modo autónomo co fin de ver a aplicación práctica dos contidos expostos nas sesions maxistrais.
Supervised projects Realización de traballos prácticos sobre un tema da materia baixo a supervisión da profesora.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
O alumnado será atendido de forma individualizada para resolver dúbidas e orientar no estudio da materia.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A1 A2 A3 A5 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C2 C3 C7 Elaboracióin de traballos, fora da aula, ben de modo individual ou grupal 100
 
Assessment comments

OBSERVACIONS XERAIS DA MATERIA

  • Para poder aprobar esta asignatura é necesario
    realizar, tanto na convocatoria de xuño como na de xullo, o 100% dos
    traballos establecidos.
  • Na convocatoria de Xuño conservaráse a parte
    aprobada. En sucesivas convocatorias, o alumno terá que evaluarse da
    materia na súa globalidade.

A.      Calificación no presentado. Os
criterios de no presentado serán os establecidos en "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" de la UDC.


B.      Matrícula de honra: Poderán optar a
Matrícula de Honra os alumnos cuia media supere o 9,5. O profesor da materia
poderá considerar criterios adicionais en cualquera das accións formativas
programadas en la guía docente.

 OUTRAS
CONSIDERACIÓNS DE INTERES

a)     Convocatoria
adiantada:
Os criterios serán os establecidos nas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario", artigo 19.


b)    Dispensa
académica (para estudiantes na versión presencial):
Os
criterios serán os establecidos na “Norma que regula o réxime de dedicación
ao estudo e a permanencia e a progresión dos estudantes de grao e máster
universitario na Universidade da Coruña”.

FRAUDE E RESPONSABILIDADES
DISCIPLINARIAS

 Según o establecido na normativa da UDC "Na
realización de traballos, o plaxio e a utilización de material no oxiginal,
incluido aquel obtenido a través de internet, sin indicación expresa da súa
orixe e, se é o caso, o permiso do autor, podrá ser considerada causa de
calificación de suspenso na actividade. Todo eso sen perxuicio das responsabilidades
disciplinaria.


Sources of information
Basic

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Uso docente do inglés

: Será conveniente que o alumnado teña un coñecemento básico do inglés para o manexo do material bibliográfico e/ou a lectura de texto científicos e/ou  materia de clase. Recoméndase ao alumnado que posúa un grao de coñecemento de inglés correspondente ao nivel A2 de Usuario Básico, recollido no documento do Marco Común Europeo de Referencia sobre Coñecemento de Linguas (http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/cvc_mer.pdf).



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.