Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Preparación dun Proxecto de Investigación Clínica Código 6538623031
Titulación
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Muñiz Garcia, Javier
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
Profesorado
Muñiz Garcia, Javier
Pereira Loureiro, Javier
Correo electrónico
javier.muniz.garcia@udc.es
javier.pereira@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
Descrición xeral A materia estrutúrase en dous bloques. No primeiro bloque o alumno debe adquirir as competencias necesarias para saber deseñar e desenvolver un proxecto de investigación dende o punto de vista metodolóxico no ámbito das ciencias da saúde. Cun contido principalmente práctico estudaranse os distintos aspectos da elaboración dunha proposta de investigación seleccionando o tipo de estudo máis adecuado segundo a pregunta de investigación exposta. No segundo bloque o alumno aprenderá a manexar ferramentas informáticas fundamentais para o desenvolvemento dun proxecto de investigación, como a presentación dunha proposta utilizando funcións avanzadas de Word, contornas colaborativas ou planificación utilizando software específico de xestión de proxectos.
Plan de continxencia Trátase duna materia on-line polo que non precisa dun plan de continxencia

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A1 Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta.
A2 Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados.
A3 Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria.
A4 Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación.
A5 Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde.
B1 Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria.
B2 Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita.
B3 Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora.
B4 Capacidade de análise e de síntese.
B5 Habilidade para manexar distintas fontes de información.
B6 Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar.
B7 Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e integrar dunha forma práctica os principais elementos metodolóxicos dun proxecto de investigación no ámbito das Ciencias da Saúde AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BM1
BM2
BM3
BM4
BM5
BM6
BM7
CM1
CM2
Coñecer ferramentas básicas de informática para desenvolver a investigación no ámbito das Ciencias da Saúde BM5
BM6
CM3
CM4
CM5
CM6
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
CONTENIDOS TEÓRICOS 1. Estructura general de un proyecto de investigación en Ciencias de la Salud. Interés y viabilidad.
2. La pregunta de investigación.
3. Diseño general de los estudios. Relación con el tipo de pregunta.
4. Sujetos del estudio.
5. Variables del estudio.
6. Plan de análisis, conducta del estudio y aspectos éticos.
7. Recogida de datos, calidad, sesgo y otros.
8. Herramientas para la preparación multicéntrica de una propuesta de investigación.
9. Herramientas para la planificación y gestión de un proyecto.
10. Formularios e instrumentos de captura de datos online.
11. Almacenamiento de datos.
CONTENIDOS PRÁCTICOS: 1. Creación de una presentación con audio.
2. Utilidades de una propuesta de investigación.
3. Elaboración de una pregunta de investigación.
4. Identificación de artículos de diferentes diseños.
5. Uso avanzado de Word en una propuesta de investigación.
6. Uso práctico de herramientas de apoyo al desarrollo de un proyecto de investigación.
7. Elaboración de una propuesta de investigación.
8. Discusión y defensa en línea de todas las propuestas de investigación elaboradas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 1 9 10
Debate virtual A2 C4 C6 C8 1 5 6
Traballos tutelados A4 B1 B5 B6 B7 C5 1 17 18
Análise de fontes documentais B2 B3 C1 C2 C3 C7 1 4 5
Presentación oral A2 A5 C4 C5 C6 C7 C8 2 20 22
Seminario C4 C5 C6 4 8 12
Prácticas a través de TIC B6 C1 C2 C7 10 60 70
 
Atención personalizada 7 0 7
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Aprendizaxe colaborativa Elaboración e discusión en grupo dunha proposta de investigación.
Debate virtual Envío por medios telemáticos das tarefas individuais (identificación de artigos e elaboración dunha pregunta de investigación) e discusión co profesor do curso
Traballos tutelados Tutela dos progresos do traballo de grupo (elaboración da proposta de investigación). Esta tutorización deberase realizar a través de medios telemáticos
Análise de fontes documentais Identificación de artigos científicos e asignación a un ou outro tipo de deseño
Presentación oral Defensa pública e discusión con resto de alumnos da proposta de investigación elaborada.
Seminario Sesión inicial para abordar os aspectos xerais de estrutura e contidos dunha proposta de investigación
Prácticas a través de TIC A través da plataforma Moodle os alumnos deberán realizar as prácticas propostas e entregalas a través da plataforma nos prazos indicados

Atención personalizada
Metodoloxías
Aprendizaxe colaborativa
Prácticas a través de TIC
Traballos tutelados
Debate virtual
Descrición
Cada alumno, de forma personalizada ou en grupo, poderá realizar tutorias virtuais a través dos medios telemáticos dispoñibles no curso para resolver dúbidas

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Aprendizaxe colaborativa A1 A3 A5 B4 Valoración do documento coa proposta conxunta (traballo de grupo) 50
Presentación oral A2 A5 C4 C5 C6 C7 C8 Defensa da proposta elaborada en grupo. Esta valoración poderá asignarse individualmente a cada membro do grupo 20
Prácticas a través de TIC B6 C1 C2 C7 Valoración das prácticas entregadas a través da plataforma de teleformación Moodle, incluindo as preguntas nos foros a os traballos dos outros grupos.e 25
Traballos tutelados A4 B1 B5 B6 B7 C5 Valoración dos traballos individuais 5
 
Observacións avaliación
<p>Para superar a materia precísase aprobar ambolos dous bloques nos que se estructuran os contidos.&nbsp;&nbsp;</p><p> As cualificacións baséanse principalmente no traballo do grupo e os comentarios (Aprendizaxe colaborativa + Traballos tutelados +presentación oral).&nbsp; As tarefas individuais do primeiro bloque serven para modular, polo xeral cara arriba, as puntuacións.&nbsp;</p><div>As tarefas do segundo bloque modifican a cualificación final<b> ata en 2 puntos +/- en función da súa avaliación.</b></div>

Fontes de información
Bibliografía básica Microsoft (2020). Aprendizaje de Microsoft 365. Web de Microsoft training
Hulley, Stephen B. (2014). Diseño de las investigaciones clínicas, 4ª edición. . Barcelona: Wolters Kluwer
Redcap consortium (2020). Plataforma Redcap: tutoriales. Web oficial de la plataforma Redcap

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Preparación dun Proxecto de Investigación I: Busca de Información/653862201
Investigación Clínica I/653862232

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;div&gt;&lt;p&gt;Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir cos obxectivos estratéxicos 1 e 2 do &quot;III Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2018-2020)&quot; os traballos documentais que se realicen nesta materia:&lt;/p&gt;&lt;p&gt;a.- So se solicitaran en formato virtual.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;RECOMENDACIÓNS POSIBLE PLAXIO TRABALLOS&lt;/p&gt;&lt;p&gt;Caso de detectar fraude, copia ou plaxio na redacción do traballo da materia, implicará un suspenso na oportunidade de avaliación afectada (0,0) e remisión directa á oportunidade seguinte. Dita actitude comunicarase á Comisión Académica e ao resto de profesores do título. En caso de que se reitere a irregularidade nunha 2ª avaliación, a Comisión poderá solicitar ao Reitor a expulsión temporal ou perpetua do/a alumno/a do título cursado.&lt;/p&gt;&lt;/div&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías