Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Historia das relacións laborais. |
A1
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
|
A14
|
|
|
|
A20
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados |
A27
|
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
A30
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacidade de xestión da información. |
|
B4
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
B9
|
|
Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. OS CONVENIOS COLECTIVOS |
TEMA 1: O DEREITO DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA, LABORAL E NON LABORAL.
TEMA 2: As UNIDADES DE NEGOCIACIÓN COLECTIVA.
TEMA 3: A LEGITIMACIÓN PARA NEGOCIAR CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS.
TEMA 4: O PROCEDEMENTO PARA A NEGOCIACIÓN DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS
TEMA 5: A PUBLICIDADE DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS.
TEMA 6: A DENUNCIA DOS CONVENIOS COLECTIVOS ESTATUTARIOS
TEMA 7: A EFICACIA DO CONVENIO COLECTIVO
TEMA 8: Os CONVENIOS COLECTIVOS EXTRAESTATUTARIOS |
II. OS CONFLICTOS COLECTIVOS |
TEMA 9: Os MEDIOS EXTRAJUDICIALES DE SOLUCIÓN DOS CONFLITOS COLECTIVOS DE TRABALLO
TEMA 10: O DEREITO DE FOLGA.
TEMA 11: A EFICACIA XURÍDICA DA FOLGA.
TEMA 12: OS SERVIZOS ESENCIAIS DA COMUNIDADE.
TEMA 13: O DEREITO DE PECHE PATRONAL. |
III. A NEGOCIACIÓN COLECTIVA NA UNIÓN EUROPEA |
TEMA 14: O DIÁLOGO SOCIAL EUROPEO.
TEMA 15: A NEGOCIACIÓN COLECTIVA NAS ADMINISTRACIÓNS DA UNIÓN EUROPEA. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A13 A31 A33 A35 |
32 |
45 |
77 |
Seminario |
A20 A27 A30 B4 B5 B9 B12 B13 C1 |
32 |
22.5 |
54.5 |
Proba obxectiva |
A1 A13 A14 A31 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
16.5 |
0 |
16.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral en inglés e castelán, complementada co uso de medios audiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A clase magistral é tamén coñecida como "conferencia", "método expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Seminario |
Parte tendencialmente máis práctica dos contidos expostos a todo o grupo na sesión magistral, con apoio fundamental no uso de Internet. É unha clase tipo "seminario" por cada clase tipo "sesión magistral". O grupo divídese en dous. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar si as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigurosamente, que permite evaluar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. A proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: orales ou escritas, preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír cun só tipo dalgunha destas preguntas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Como é lóxico, o profesor atópase a disposición de todos e cada un dos alumnos para o tratamento e resolución dos problemas que poidan xurdir en relación coas temáticas expostas nas sesións magistrales e nos seminarios, con obxecto de poder canalizar de xeito máis individual as solucións a devanditos problemas.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A20 A27 A30 B4 B5 B9 B12 B13 C1 |
Resolución dos diferentes casos prácticos propostos polo docente. Será necesario superar a proba obxectiva (alomenos obter una puntuación dun 5 sobre 10) para poder sumar esta puntuación.
|
60 |
Proba obxectiva |
A1 A13 A14 A31 |
Exame sobre os contidos teóricos da asignatura, composto por preguntas orais ou escritas, de desenvolvemento breve ou tipo test, a resolver polo alumno nun tempo determinado. |
40 |
Sesión maxistral |
A1 A13 A31 A33 A35 |
Valoración obxectiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións a través de diferentes ferramentas propostas polo profesor |
0 |
|
Observacións avaliación |
En la oportunidad de julio, la metodología de evaluación será una única prueba objetiva por valor del 100 % de la calificación, versando tanto sobre contenidos teóricos como prácticos del programa. Como alternativa, aquellos alumnos que no pueda hacer un normal seguimiento de la asignatura por tener concedida dispensa, podrán optar por examinarse del 100% de su calificación por medio de una prueba objetiva final. De no conseguir el 50% del total de la nota en esa prueba, la evaluación constará suspensa en la convocatoria ordinaria y podrá volver a examinarse en la oportunidad de julio, donde la metodología de evaluación será una única prueba objetiva por valor del 100% de la calificación, versando tanto sobre contenidos teóricos como prácticos del programa.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2011). Derecho Crítico del Trabajo. A Coruña, Netbiblo
Martínez Girón, J. y Arufe Varela, A. (2006). Derecho del Trabajo. A Coruña. Netbiblo
Sala Franco, T. (2017). Derecho Sindical. Tirant Lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
Rodríguez Piñero (Coordinador) (). Comentarios a la LOLS. Madrid. E. Tecnos
García Abellan, J (). Curso de Derecho Sindical. Universidad de Murcia
Alonso Olea. M y Casas Baamonde, Mª E. (). Derecho del Trabajo. Madrid. E. Civitas
Montoya Melgar, A. (). Derecho Social Europeo. Madrid. E. Tecnos
Tuñon de Lara, M. (). El Movimiento Obrero en la Historia de España. Barcelona. Laia
Gilles Martinet. (). Siete Sindicalismos. Madrid. Ministerio de Trabajo Y AA. SS |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Prácticas de Dereito do Traballo e da Seguridade Social/660G01031 | Dereito Procesual Laboral/660G01032 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Dereito do Traballo I/660G01011 |
|
Materias que continúan o temario |
Introdución ao Dereito/660G01001 | Informática Básica/660G01005 | Historia Social e Política contemporánea/660G01009 | Teoría das Relacións Laborais/660G01010 | Dereito Sindical I/660G01013 |
|
Observacións |
No apartado de Fontes de Información, toda a bibliografía e lexislación recomendada, debe de ser a última edición públicada |
|