Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese. |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Teoría e sistemas de relacións laborais. |
A11
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional. |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Toma de decisións. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
|
|
B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1. AS BASES DA SOCIOLOXÍA. |
Definición de socioloxía.
A perspectiva sociolóxica.
As orixes da socioloxía.
Factores que fixeron posible á aparición da socioloxía.
A teoría sociolóxica: concepto.
Paradigmas da socioloxía.
Novas perspectivas: outros enfoques
|
TEMA 2. A SOCIOLOXÍA DO TRABALLO: A DIVISIÓN SOCIAL DO TRABALLO E AS CONDICIÓNS DE TRABALLO.
|
Definición.
Introdución histórica.
Características xerais do traballo.
A fábrica como novo espazo de traballo.
División social do traballo.
A división do traballo segundo o xénero.
Socioloxía do traballo na actualidade.
As condicións de traballo.
|
TEMA 3. FORMAS DE ORGANIZACIÓN DO TRABALLO:PARADIGMAS
|
A produción artesana.
A produción en masa.
A especialización flexible.
A produción lixeira.
O enfoque sociotécnico e o sistema de produción reflexivo.
Conclusión.
|
TEMA 4.O TRABALLO NAS SOCIEDADES ACTUAIS E A INTERVENCIÓN DAS INSTITUCIONES PÚBLICAS |
O modelo de produción Taylorista-Fordista e a súa creba.
Grandes transformacións no escenario da produción.
As transformacións recentes do mercado de traballo. O papel das institucións públicas.
Regreso a unha sociedade de pleno emprego: políticas e estratexias.
O imposible retorno ao pleno emprego: novas propostas.
|
TEMA 5. O PAPEL DAS ORGANIZACIÓNS SINDICAIS E PATRONAIS |
As organizacións sindicais e patronais.
O caso español. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 |
14 |
14 |
28 |
Obradoiro |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
14 |
42 |
56 |
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
4 |
58 |
62 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral complementada co uso de medios audiovisuais ea introdución de algunhas preguntas para os alumnos, a fin de transmitir o coñecemento e facilitar a aprendizaxe. |
Obradoiro |
Lecturas críticas, comentarios, debates, exposicións e exercicios prácticos que os alumnos deben facer no tempo programado polo profesor e subir no espazo previsto en moodle, seguindo as súas instrucións. |
Proba obxectiva |
Ao longo das sesións realizaranse comprobacións periódicas de coñecemento con preguntas de elección curta e / o tipo test. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Farase para as lecturas críticas, comentarios e traballos tuteladose contidos teóricos, orientando a cada alumno sobre o traballo que ten que facer, cómo facelo e as fontes de información a utilizar.
O estudante solicitará por correo electrónico a hora de realizar o titoria, que se realizará coa ferramenta Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
B1 B2 C1 |
Ao longo do cuatrimestre haberá comprobacións periódicas de coñecemento de cada tema. O alumno que non logre o 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2 puntos) terá que facer unha proba final en segunda oportunidade en xullo, que abarcará toda a materia.
|
40 |
Obradoiro |
A18 B1 B2 B3 B8 B9 B14 C1 |
Valoración de lecturas críticas, comentarios, discusións guiadas, exposicións, traballo e participación activa e positiva, que os alumnos deben facer no tempo establecido (individualmente ou en grupo) e subirse a moodle no espazo previsto, seguindo as instrucións da profesora. Cada un dos exercicios terá unha valoración segundo os criterios establecidos pola profesora, que será comunicada aos alumnos. Se o alumno non chega ao 50% da nota correspondente a esta metodoloxía (2,5 puntos), terá que realizar na segunda oportunidade en xullo, aquelas prácticas que a profesora indique. |
50 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A27 A31 A32 A33 A34 A35 B3 B5 B6 B13 C1 C4 |
Avaliación obxectiva da participación activa e positiva do alumnado nas sesións lectivas a través de diferentes ferramentas propostas pola profesora.
Será necesario obter o 50% (0,5 puntos) da nota correspondente nesta metodoloxía para engadir ao resto.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE:
·
Será imprescindible obter o 50% da cualificación
correspondente a cada un dos apartados para avaliar para que se somen as
diferentes metodoloxías a fin de obter a nota final. De non conseguir o mínimo
esixido nalgunha das metodoloxías, o alumno non superará a materia.
· O alumno terá que alcanzar polo menos a puntuación
dun 4 sobre 10 en cada unha das probas obxectivas para que faga media co resto
das probas. A nota final da proba obxectiva realizarase sumando a nota de cada
unha das probas obxectivas e dividíndoa entre 5 (o número de temas da materia). Se o alumno non superase a puntuación de 4 nalgunha das probas obxectivas, terá que facer unha proba obxectiva final que abarcará contidos dos 5 temas.
SEGUNDA OPORTUNIDADE:
Se o alumno supera na primeira oportunidade algunha das
metodoloxías, manteráselle a nota desa/ s metodoloxía/ s e só terá que realizar
a/ s que non superase na segunda oportunidade.
CASOS ESPECÍFICOS:
·
Os alumnos que non poidan facer un normal
seguimento da materia, por ter recoñecida dispensa de docencia, deberán
poñerse en contacto coa profesora nos primeiros 15 días desde o comezo oficial
das clases para adaptar os períodos de entrega das distintas probas, enviando
un mail a maria.romani@udc.es. Aqueles alumnos que non se poñan en contacto no
prazo establecido, realizarán o seguimento da materia como o resto do alumnado.
·
As adaptacións curriculares para estudantes con
discapacidade ou con necesidades educativas específicas serán pautadas pola
Comisión de Docencia do centro, previo informe do PAT.
|
|