Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica. |
A3 |
Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer. |
A5 |
Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións. |
A7 |
Recoñecer os principais axentes turísticos. |
A19 |
Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade. |
A23 |
Analizar os impactos xerados polo turismo. |
A27 |
Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Comunicación oral e escrita en lingua nativa. |
B3 |
Resolución de problemas. |
B4 |
Razoamento crítico. |
B5 |
Compromiso ético. |
B6 |
Aprendizaxe autónoma. |
B7 |
Adaptación a novas situacións. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- O alumno debe saber definir as teorías que expliquen os comportamentos dos turistas e dos actores (empresarios, administración, etc.) do sistema turístico.
- Saber formular modelos prácticos de planificación para o desenvolvemento turístico sostible.
- Saber como se constrúe un produto turístico, a imaxe que se proxecta e como se percibe.
- Saber avaliar socialmente a repercusión do turismo para os turistas e para sociedades receptoras
|
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. As distintas concepcións sociolóxicas da realidade aplicadas ao turismo.
|
1.1 Opción multiparadigmática e integrada.
1.2 Paradigmas consenso-conflito
1.3 Outras teorías aplicadas ao turismo
|
2. Métodos e técnicas de investigación aplicados ao turismo
|
2.1 Metodoloxía pluralista
2.2 Métodos cuantitativos e cualitativos
2.3 Técnicas de recollida e tratamento de datos dos devanditos métodos
2.4 Fases do método cuantitativo-dedutivo aplicado ao turismo
|
3. Cambio social e turismo: a evolución do turismo en relación cos grandes cambios sociais
|
3.1 Turismo de nobleza y de burguesía
3.2 Turismo de masas
3.3 Turismo del siglo XXI |
4. Tendencias do turismo no futuro |
4.1 Tendencias segundo a OMT
4.2 Riscos mundiais ou locais e posibles variacións das previsións turísticas
4.3 Sociedades da información |
5. As funcións do turismo para os turístas. as motivacións dos turístas. |
5.1 Funciones do turismo: perspectiva da liberación e realización humanas, perspectiva crítica.
5.2 As motivacións dos turistas |
6. A construción social dos produtos turísticos |
6.1. Fases na construción social dos recursos-produtos turísticos e das necesidades dos turistas.
6.2. Obxetivación dos recursos turísticos. Perspectiva da autenticidade.
6.3. O ciclo de vida dos recursos-productos-destinos turísticos
|
7. Repercusións do turismo no desenvolvemento integral das sociedades
|
7.1. O paradigma do desenvolvemento integral do espazo social.
7.2. Distintos capitais que contribuen ao desenvolvemento integral.
7.3. Metodoloxía de análise.
|
8. Os plans estratéxicos de desenvolvemento turístico: contidos, estrutura e metodoloxía
|
8.1. Modelos de planificación turística
8.2. Contidos e estrutura do plan
8.3. Metodoloxía
8.4. Exemplos de plans turísticos |
9. Imaxe proxectada e percibida dos produtos turísticos |
9.1 A creación da imaxe proxectada
9.2 A imaxe percibida, satisfacción e comportamento do consumidor |
10. O comportamento do consumidor turístico |
10,1 Estudos macrosociolóxicos da demanda turística
10.2 Estudos microsociolóxicos |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
30 |
40 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
2 |
9 |
11 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
22 |
37.5 |
59.5 |
Estudo de casos |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
12.5 |
17.5 |
Lecturas |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
15 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Ao longo do curso o alumno/a deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo. Farase seguemento e control dos traballos tutelados nas titorías.
O traballo está suxeito a exposición oral.
|
Proba mixta |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento
|
Sesión maxistral |
Nas sesións expositivas impartiranse as teorías e fundamentos claves para a adquisición de coñecementos nesta materia.
|
Estudo de casos |
Visionado de películas ou audiovisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
Lecturas |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Lecturas |
Traballos tutelados |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Ao longo do curso o alumno/a deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo. O traballo está suxeito a exposición oral. Visionado de películas ou audivisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios. Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios. Todos os traballos, estudos de casos e lecturas supoñen un control e seguemento que traballa nas titorías en pequenos grupos en clase ou a través de Teams.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 |
Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Ao longo do curso o alumno/a deberá realizar un traballo en grupo sobre un tipo de turismo (a elixir) onde se analizará dende a perspectiva sociolóxica: concepto, breve evolución histórica, variables a analizar dende diferentes paradigmas de estudo e implicacións do estudo. O traballo está suxeito a exposición oral.
|
20 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 |
Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento.
|
60 |
Estudo de casos |
A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 |
Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. Esta parte será formulada e resolta nos seminarios.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Modalidade presencial: Traballos tutelados, estudo de casos e lecturas son traballos obrigatorios para a avaliación continua e o alumno/a terá que obter un mínimo de 5 para facer media co exame teórico. 1ª Oportunidade: a parte práctica ten un valor dun 40%, a parte teórica (exame) ten un valor dun 60%. No caso de suspender nesta oportunidade unha das partes, guardase a nota para a segunda oportunidade. No caso de ser N.P. o alumno/a poderá entregar todos os traballos obrigatorios para presentarse ao exame da 2ª oportunidade. 2ª Oportunidade: no caso de ser N.P. ou suspenso (parte práctica) na 1ª oportunidade, o alumno/a poderá entregar todos os traballos obrigatorios requeridos para tentar aprobar a materia na 2ª oportunidade. A nota da parte práctica (en caso de estar aprobada) gardarase só para o inmediato curso seguinte e oportunidade adiantada. O alumno/a obtendrá a calificación de NP se non se presenta ao exame, aínda que presentase traballo durante o curso (independentemente da oportunidade). Permítese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. A partires do 20% as ausencias teñen que xustificarse por motivos de traballo, prácticas, enfermidades ou ter solicitado a dispensa académica de exención de asistencia, de non ser así, pode quedar afectado a porcentaxe de avaliación de ambas as partes O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, solicitada oficialmente poderá facer os traballos obrigatorios non presenciais, e facerlos chegar ao profesor/a para a súa avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Huertas Roig, Assumpció (2014). Comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas. Editorial UOC
Alvarez Sousa, Antonio (1994). El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas. Barcelona, Bosch Casa Editorial
Muntaner Montejano, Jordi (2014). Psicosociología del Turismo. Editorial Síntesis
Álvarez Sousa, Antonio; Mantecón, Alejandro; Puertas- Cañaveral, Inmaculada (2019). Sociología del Turismo. Centro de Investigaciones Sociológicas
Alvarez Sousa, Antonio (2009). Sociología del Turismo. Madrid, Centro de Estudios Financieros
Mazón Martínez, Manuel Tomás (2001). Sociología del Turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces |
|
Bibliografía complementaria
|
Molina, S. (2006). El posturismo, Turismo y posmodernidad. Editorial Trillas
Bourdieu, P (1989). La distinción. Madrid, Taurus
Kuhn, T (1975). La estructura de las revoluciones científicas. México, Fondo de Cultura Económica
Goffman, Erving (1971). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Buenos Aires, Amorrortu
Maslow, A.H. (1963). Motivación y personalidad. Barcelona, Sagitario
Dumazedier, Kaes René y otros (1971). Ocio y sociedad de clases. Barcelona, Fontanella
Knebel, H. J. (1960). Sociología del Turismo. Cambios estructurales en el turismo. Editorial Hispano Europea
Veblen, T. (1971). Teoría de la clase ociosa. México, Fondo de Cultura Ecocómica
Ritzer, G. (1993). Teoría sociológica contemporánea. México Mc Graw-Hill
Vicente de Paula Censi Borges y Jakson Renner Rodrigues Soares (Coord.) (2021). Turismo y Desarrollo: contextos diversos. Thomson Reuters Aranzazi
Rial Boubeta, A (2008). Una aplicación turística para el estudio de la imagen de marca de un destino turístico. Pasos, Vol 6 |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005 | Introdución ao Turismo/662G01009 |
|
Materias que continúan o temario |
Márketing Turístico/662G01016 | Métodos e Técnicas de Investigación no Turismo/662G01024 |
|
|