Identifying Data 2021/22
Subject (*) Sociology of Tourism Code 662G01001d
Study programme
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
First Basic training 6
Language
Spanish
Teaching method Non-attendance
Prerequisites
Department
Coordinador
Pérez García, Antonia
E-mail
antonia.perezg@udc.es
Lecturers
Pérez García, Antonia
E-mail
antonia.perezg@udc.es
Web
General description O obxectivo da materia é estudar as teorías que explican os comportamentos dos actores turísticos, coñecer modelos de planificación para o desenvolvemento turístico sostible, describir procedementos de elaboración de produtos turísticos, así como adquirir coñecementos mínimos para saber avaliar socialmente a repercusión do turismo.

Contingency plan No caso dun novo confinamento.

1. Modificacións nos contidos

Non se realizarán cambios nos contidos da materia.

2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen

*Metodoloxías docentes que se modifican

Algunhas das tarefas serán adaptadas máis cara a reflexión individual. O visionado de películas para o seu traballo posterior, faranse a través de Moodle.

3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado

A través de Moodle, Teams e enderezo electrónico.

4. Modificacións na avaliación

Práctica: 60%
Teoría: 40% (a través dunha proba/examen), esta sería en formato online.

*Observacións de avaliación:

Para o alumnado que non fixese a avaliación continua desde o inicio do curso, estará obrigado a entregar todas as tarefas requeridas ao longo do curso nas datas que se indiquen, antes da data de peche do acta de xuño ou xullo, no caso de ir á 2ª oportunidade.

5. Haberán modificacións da bibliografía ou webgrafía

Study programme competencies
Code Study programme competences / results
A1 Comprender os principios do turismo: a súa dimensión espacial, social, cultural, política, laboral e económica.
A3 Comprender o carácter dinámico e evolutivo do turismo e da nova sociedade do lecer.
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A7 Recoñecer os principais axentes turísticos.
A19 Xestionar o territorio turístico de acordo cos principios de sustentabilidade.
A23 Analizar os impactos xerados polo turismo.
A27 Comprender o funcionamento dos destinos, estruturas turísticas e os seus sectores empresariais no ámbito mundial.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
- O alumno debe saber definir as teorías que expliquen os comportamentos dos turistas e dos actores (empresarios, administración, etc.) do sistema turístico. - Saber formular modelos prácticos de planificación para o desenvolvemento turístico sostible. - Saber como se constrúe un produto turístico, a imaxe que se proxecta e como se percibe. - Saber avaliar socialmente a repercusión do turismo para os turistas e para sociedades receptoras A1
A3
A5
A7
A19
A23
A27
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
1. As distintas concepcións sociolóxicas da realidade aplicadas ao turismo.



1.1 Opción multiparadigmática e integrada.
1.2 Paradigmas consenso-conflito
1.3 Outras teorías aplicadas ao turismo



2. Métodos e técnicas de investigación aplicados ao turismo
2.1 Metodoloxía pluralista
2.2 Métodos cuantitativos e cualitativos
2.3 Técnicas de recollida e tratamento de datos dos devanditos métodos
2.4 Fases do método cuantitativo-dedutivo aplicado ao turismo


3. Cambio social e turismo: a evolución do turismo en relación cos grandes cambios sociais
3.1 Turismo de nobleza y de burguesía
3.2 Turismo de masas
3.3 Turismo del siglo XXI
4. Tendencias do turismo no futuro 4.1 Tendencias segundo a OMT
4.2 Riscos mundiais ou locais e posibles variacións das previsións turísticas
4.3 Sociedades da información
5. As funcións do turismo para os turístas. as motivacións dos turístas. 5.1 Funciones do turismo: perspectiva da liberación e realización humanas, perspectiva crítica.
5.2 As motivacións dos turistas
6. A construción social dos produtos turísticos 6.1. Fases na construción social dos recursos-produtos turísticos e das necesidades dos turistas.
6.2. Obxetivación dos recursos turísticos. Perspectiva da autenticidade.
6.3. O ciclo de vida dos recursos-productos-destinos turísticos
7. Repercusións do turismo no desenvolvemento integral das sociedades
7.1. O paradigma do desenvolvemento integral do espazo social.
7.2. Distintos capitais que contribuen ao desenvolvemento integral.
7.3. Metodoloxía de análise.
8. Os plans estratéxicos de desenvolvemento turístico: contidos, estrutura e metodoloxía
8.1. Modelos de planificación turística
8.2. Contidos e estrutura do plan
8.3. Metodoloxía
8.4. Exemplos de plans turísticos
9. Imaxe proxectada e percibida dos produtos turísticos 9.1 A creación da imaxe proxectada
9.2 A imaxe percibida, satisfacción e comportamento do consumidor
10. O comportamento do consumidor turístico 10,1 Estudos macrosociolóxicos da demanda turística
10.2 Estudos microsociolóxicos

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A1 A3 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 0 30 30
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 2 10 12
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 25 19 44
Case study A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 0 30 30
Workbook A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 0 30 30
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Ao longo do curso o alumno/a deberá realizar unha serie de exercicios concretos, a través dos cales se irá avaliando os diferentes paradigmas e teorías do estudo sociolóxico. Farase seguimento e avaliación continua dos devanditos traballos
Mixed objective/subjective test Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento



Guest lecture / keynote speech Nas sesións expositivas online impartiranse as teorías e fundamentos claves para a adquisición de coñecementos nesta materia. Facilitaránse os contidos dos temas en formato PDF a través da aplicación de Moodle e tamén quedarán gravadas ditas sesións.

Case study Visionado de películas ou audiovisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta. As dúbidas que xurdan nesta parte resolveranse nas titorías online e no foro.


Workbook Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas. As dúbidas que xurdan nesta parte resolveranse nas titorías e no foro.

Personalized attention
Methodologies
Case study
Supervised projects
Workbook
Description
Todos os traballos (parte práctica) terán carácter de avaliación continua. Para o visionado de películas ou audivisuais que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica, haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre estas para o seu análise. As lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos, desde a vertente sociolóxica, tamén haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as mesmas.
Todos os traballos, estudos de casos e lecturas supoñen un control e seguimento que serán avaliados e atendidos a través do foro e nas sesións por Teams.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Case study A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C4 C5 C6 C7 C8 Visionado de películas que tratan o turismo dende unha perspectiva sociolóxica. Despois da súa análise haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre esta.

As dúbidas que xurdan neste tipo de tareas resolveranse nas titorías online e no foro (ver traballos tutelados).



10
Mixed objective/subjective test A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B3 B4 B5 B6 B7 C4 C5 C6 C7 C8 Exame mixto de dúas partes: test e preguntas de desenvolvemento.

60
Supervised projects A1 A3 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Ao longo do curso o alumno/a realizará diferentes tareas individuais e colaborativas como participación en foros, visionado de películas, comentarios de texto, etc., relacionado cos diferentes contidos dos temas.
20
Workbook A1 A3 A5 A7 A19 A23 A27 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 Análise sobre lecturas que tratan algúns exemplos de casos turísticos dende a vertente sociolóxica. Haberá que contestar a unhas cuestións concretas sobre as lecturas.

As dúbidas que xurdan neste tipo de tareas resolveranse nas titorías online e no foro (ver traballos tutelados).


10
 
Assessment comments

Modalidad online:

Traballos tutelados, estudo de casos e lecturas son traballos
obrigatorios para a avaliación e o alumno/a ten que obter un mínimo
dun 5 para facer media có exame.

1ª Oportunidade: a parte de
actividades online ten un
valor dun 40%, a parte de exame teórico ten un valor dun 60%. Tense que obter un mínimo dun 5 na parte práctica para facer media coa
parte do exame teórico.

2ª Oportunidade: gardase a nota da parte de actividades online obrigatorias realizadas, no caso de ter mínimo un 5 na mesma, durante o curso (40%). No caso de ser N.P. ou suspenso na parte práctica, o alumno/a poderá entregar todos os traballos obrigatorios requiridos para tentar aprobar a materia na 2ª oportunidade.

A nota da parte práctica (en caso de estar aprobada) gardarase só para o inmediato curso seguinte.

O alumno obtendrá a calificación de NP se non se presenta ao exame, aínda que presentase traballos durante o curso (independentemente da oportunidade)

Permitese unha dispensa de asistencia máxima dun 20%. A partir do 20% as ausencias ten que xustificarse por motivos de traballo, prácticas, enfermedades ou dispensa académica de exención, de non ser así, pode quedar afectado o porcentaxe de avaliación de ambas partes.

O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia as clases/sesiones online, solicitada oficialmente poderá facer os traballos obrigatorios, e facerlos chegar ao profesor para a súa avaliación.


Sources of information
Basic Huertas Roig, Assumpció (2014). Comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas. Editorial UOC
Alvarez Sousa, Antonio (1994). El ocio turístico en las sociedades industriales avanzadas. Barcelona, Bosch Casa Editorial
Muntaner Montejano, Jordi (2014). Psicosociología del Turismo. Editorial Síntesis
Mazón Martínez, Manuel Tomás (2001). Sociología del Turismo. Editorial Universitaria Ramón Areces
Alvarez Sousa, Antonio (2009). Sociología del Turismo. Madrid, Centro de Estudios Financieros
Álvarez Sousa, Antonio; Mantecón, Alejandro; Puertas- Cañaveral, Inmaculada (2019). Sociología del Turismo. Centro de Investigaciones Sociológicas

Complementary Molina, S. (2006). El posturismo, Turismo y posmodernidad. Editorial Trillas
Bourdieu, P (1989). La distinción. Madrid, Taurus
Kuhn, T (1975). La estructura de las revoluciones científicas. México, Fondo de Cultura Económica
Goffman, Erving (1971). La presentación de la persona en la vida cotidiana. Buenos Aires, Amorrortu
Maslow, A.H. (1963). Motivación y personalidad. Barcelona, Sagitario
Dumazedier, Kaes René y otros (1971). Ocio y sociedad de clases. Barcelona, Fontanella
Knebel, H. J. (1960). Sociología del Turismo. Cambios estructurales en el turismo. Editorial Hispano Europea
Veblen, T. (1971). Teoría de la clase ociosa. México, Fondo de Cultura Ecocómica
Ritzer, G. (1993). Teoría sociológica contemporánea. México Mc Graw-Hill
Vicente de Paula Censi Borges y Jakson Renner Rodrigues Soares (Coord.) (2021). Turismo y Desarrollo: contextos diversos. Thomson Reuters Aranzazi
Rial Boubeta, A (2008). Una aplicación turística para el estudio de la imagen de marca de un destino turístico. Pasos, Vol 6


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Tourism Promotion and Communication Skills/662G01005
Introduction to Tourism/662G01009

Subjects that continue the syllabus
Tourism Marketing/662G01016
Tourism Research Methods and Techniques/662G01024

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.