Datos Identificativos 2021/22
Asignatura (*) Contabilidade de custos Código 662G01017d
Titulación
Grao en Turismo (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Profesorado
Fernández Fernández, Javier Luis
Correo electrónico
javier.fernandez4@udc.es
Web
Descrición xeral Estudo e interpretación da información económica empresarial para análise e cálculo de custos das empresas turísticas. Obtención de datos para a toma de decisións e control de xestión. Análise de novas tendencias no cálculo de custos.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos. Non se farán cambios.

2. Metodoloxías
* Metodoloxías de ensino que se manteñen. Sesións mestras, seminarios e titorías.

* Metodoloxías de ensino que se modifican. Será asignado a todos os alumnos para o seguimento das clases e as titorías a través de equipos.

3. Mecanismos de atención personalizados aos alumnos. VIA EQUIPOS, MOODEL E MAIL.

4. Modificacións na avaliación. Manterase os mesmos listados na guía docente.

5. Modificacións da bibliografía ou webboy. Non hai cambios.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título
A2 Analizar a dimensión económica do turismo
A5 Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e elaborar conclusións.
A9 Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas.
A10 Xestionar os recursos financeiros.
A12 Dirixir e xestionar (management) os distintos tipos de entidades turísticas.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Comunicación oral e escrita en lingua nativa.
B3 Resolución de problemas.
B4 Razoamento crítico.
B5 Compromiso ético.
B6 Aprendizaxe autónoma.
B7 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Analiza a dimensión económica do turismo. Converter un problema empírico nun obxecto de investigación e extraer conclusións. Analizar, sintetizar e resumir criticamente a información económico-patrimonial das organizacións turísticas. Dirixir e xestionar (xestionar) os distintos tipos de entidades turísticas. Capacidade de análise e síntese. Resolución de problemas. Pensamento crítico. Compromiso ético. Aprendizaxe autónoma. Adaptación a novas situacións. Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para aprender ao longo da súa vida. Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implementar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. Avalíe críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver os problemas que teñen que tratar. A2
A5
A9
A10
A12
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1 - INTRODUCCIÓN A CONTABILIDADE DE COSTES 1.1. CONCEPTO, OBXETIVOS E EVOLUCIÓN.
1.2. DIFERENCIA: GASTO, CUSTO, PAGO E INVESTIMENTO.
1.3. CLASIFICACIÓN DOS GASTOS.
1.4. NECESIDADE DE COMPORTAMENTO ÉTICO
TEMA 2. COSTES POR SECCIONS
2.1. MODELO TRADICIONAL
2.2. CUSTOS POR SECCIÓNS
2.2.1. UN PRODUTO
2.2.2. DOUS PRODUTOS
TEMA 3 - O MODELO ABC 3.1 - O MODELO ABC

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 15 25 40
Proba mixta A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 2 4 6
Solución de problemas A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 10 90 100
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Explicar os temas reflexados nos Contidos
Proba mixta Realización dun examen
Solución de problemas Plantexar e solucionar os casos prácticos propostos na sesión maxistral

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Sesión maxistral
Proba mixta
Descrición
A atención personalizada que descrÍbese en relación a estas metodoloxías se conciben como momentos de traballo có profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento no que se desenvolverán indicaránse en relación a cada actividade, ao longo do curso, según o plan de traballo da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Plantexar distintos casos prácticos, analizados previamente na sesión maxistral, e resolvelos 30
Sesión maxistral A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Explicar cada un dos temas propostos en Contidos 10
Proba mixta A2 A5 A9 A10 A12 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 Realizar unha proba cos temas resoltos nas sesions maxistrais 60
 
Observacións avaliación
A lo largo del semestre se propondrán a los alumnos diferentes ejercicios para que se preparen, que supondrán el 30% de la nota final. La asistencia y participación a clase se calculará al 10% de la nota final.

Los alumnos recibirán un examen final cuyo valor será el 60% de la nota final.


En caso de no aprobar este examen, pasarían a la segunda oportunidad con un examen que tendría un valor del 100%.
Convocatoria anticipada, se realizará un examen que será de 100 € de la nota final.

Los alumnos que no se presenten a los exámenes o hayan participado en las actividades de clase aparecerán en el acta como No Presentados.

Fontes de información
Bibliografía básica Amparo Ayuso, Mercedes Barrachina, Rosa Garrigos, Carmen Tamarit, Ana Urquidi (2010). CASOS PRÁCTICOS RESUELTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
María Concepción Álvarez-Dardet Espejo, Fernando Gutiérrez Idalgo (2010). CONTABILIDAD DE GESTIÓN. PROFUNDIZACIÓN EN EL CÁLCULO DEL COSTE Y PROCESO DE PLANIFICACIÓN Y CONTROL. Pirámide
VERA RÍOS, SIMÓN; REQUENA, JOSÉ MARÍA (2008). CONTABILIDAD INTERNA. ARIEL
AMAT, ORIOL; SOLDEVILA, PILAR (2011). CONTABILIDAD Y GESTIÓN DE COSTES. PROFIT EDITORIAL
Catalina Vacas Guerrero, María Jesús Bonilla Priego, Mónica Santos Cebrián, Carmen Avilés Palacios (2009). FUNDAMENTOS DE CONTABILIDAD DE COSTES Y DE GESTIÓN. UNA VISIÓN PRÁCTICA. DELTA PUBLICACIONES

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Contabilidade Financiera/662G01011

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías