Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos constructivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia.
|
A3
|
|
|
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos saber |
A5
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7
|
Elaborar certificados e informes técnicos sobre a calidade dos materiais basados en ensayos e probas organolépticas. |
A29
|
|
|
Realización de ensayos de laboratorio para determinar as propiedades físicas e mecánicas dos materiais de construcción. |
A19
|
|
|
Coñecemento das características químicas dos materiais empleados na construcción, a súa orixe xeolóxica así como os seus procesos de elaboración. |
A3
|
|
|
Coñecer a evolución histórica dos materiais, tecnoloxías, procedementos, métodos, sistemas e elementos construtivos. |
A5
|
|
|
Capacidade para recoñecer organolepticamente os materiais de construcción. |
A3
|
|
|
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos constructivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
|
|
Aplicar as técnicas de xestión da calidade, xestión medioambiental e construción sustentable |
A20
|
|
|
Capacidade de análise e síntese.
Capacidade de organización e planificación.
Capacidade para a procura, análise, selección, utilización e xestión da información
|
|
B1 B2 B3
|
|
Capacidade de traballo en equipo |
|
B7
|
|
Razoamento crítico.
Compromiso ético.
Aprendizaxe autónomo.
Adaptación a novas situacións.
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
Creatividade e innovación.
|
|
B12 B14 B17
|
|
Motivación pola calidade.
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente
|
|
B21 B22
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. MATERIALES PETREOS |
TEMA 1.- Generalidades, clasificación y elección de los materiales
TEMA 2.- Rocas, formación clasificación general, estructuras
TEMA 3.- Rocas ígneas: intrusivas, filoneanas, extrusivas
TEMA 4.- Rocas sedimentarias, de formación mecánica, disgregadas
Coherentes, aplicaciones
TEMA 5.- Sedimentarias de precipitación química, aplicaciones
TEMA 6.- Rocas metamórficas
TEMA 7.- Rocas extracción: sistemas, obtención de tableros, tratamientos superficiales.
TEMA 8.- Formas de las piedras utilizadas en construcción.
|
BLOQUE TEMATICO 2. CERAMICA Y VIDRIO |
TEMA 9.- Cerámica, materias primas propiedades
TEMA 10.- Sistemas de elaboración
TEMA 11.- Productos cerámicos: ladrillos, bloques, bovedillas.
TEMA 12.- Tejas, piezas especiales, arcilla expandida
TEMA 13.- Baldosas cerámicas, fabricación, clasificación. Definiciones.
TEMA 14.- Azulejos. Pavimentos ceramicos.Gres
TEMA 15.- Vidrio, fabricación, características. Tipos, propiedades. Colocación |
BLOQUE TEMATICO 3. CONGLOMERANTES |
TEMA 16.- Conglomerantes, generalidades. Cales, yesos: obtención, tipos, propiedades, productos para la construcción, aplicaciones.
TEMA 17.- Cementos tipo portland: fabricación, constituyentes. Hidratación,
TEMA 18.- Propiedades: fraguado, endurecimiento, calor de hidratación. inestabilidad volumétrica. Propiedades físicas y químicas. Carbonatación
TEMA 19.- Cementos, cales y yesos: almacenamiento y conservación.
TEMA 20.- RC-16. Definiciones. Tipos de cementos. Aplicaciones
|
BLOQUE 4. METALES |
TEMA 21.- Materiales metálicos: propiedades.
TEMA 22.- Hierro fundido. Acero, obtención. Productos para la construcción. Designaciones. Aplicaciones,
TEMA 23.- Acero: Tratamientos. Operaciones. Acero inoxidable
TEMA 24.- Aluminio, Cobre, zinc: obtención, propiedades, tratamientos, aleaciones, aplicaciones .
|
BLOQUE 5. MADERAS |
TEMA 25.- Madera: generalidades, composición, clasificaciones.
TEMA 26.- Propiedades y enfermedades de la Maderas. Aplicaciones
|
PRÁCTICAS DE LABORATORIO |
GENERALIDADES
1.- Conceptos de normalización, estandarización, calidad, normalización 1 H.
2.- Concepto de ensayo, tipos, muestras, probetas 1 H.
3.- Estructura de los materiales 1 H
PROPIEDADES
4.- Físicas Básicas 1 H.
5.- Hidrofísicas 1 H.
6.-Acústicas 1 H.
7.-Térmicas 1 H.
8.-Mecánicas 1 H.
9-Químicas 1 H.
10.- Reglas para expresión numérica, aplicaciones 1 H.
ENSAYOS
11.- Instrumentación 1 H.
12.- Densidades, porosidades, compacidad, etc 1 H.
13.- Succión, tolerancias 1 H
14.- Tiempos de trabajabilidad y principio y fin de fraguado 1 H.
15.- Desgastes 1 H
16.- Medidores galvanizado, lacado etc 1 H.
EJERCICIOS
17.- Densidades, porosidades 1 H.
18.- Densidades 1 H
19.- Granulometrías 1 H
20.- Resistencias mecánicas 1 H.
21.- Tolerancias 1 H.
RECONOCIMIENTO
22.- Materiales pétreos 2 H
23.- Materiales cerámico 2 H.
24.- Vidrio 1 H.
25.- Yesos, escayolas, cales, cementos 1 H.
26.- Materiales metálicos 2 H.
27.- Maderas 1 H.
28.- OTROS
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 B1 B2 B12 C2 C3 C6 C8 |
1 |
90 |
91 |
Proba mixta |
A20 A29 B3 B7 B14 B17 B21 B22 C1 C4 C5 C7 |
2 |
55 |
57 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Proba mixta |
|
Descrición |
Establécese a atención persoalizada ó alumno, a través das tutorías a realizar por éste, durante o curso académico. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A5 A19 B1 B2 B12 C2 C3 C6 C8 |
Prueba que integra preguntas de los contenidos de la asignatura |
70 |
Proba mixta |
A20 A29 B3 B7 B14 B17 B21 B22 C1 C4 C5 C7 |
Resolución de Ejercicios y de ensayos de laboratorio
Reconocimiento de los materiales de construcción estudiados. |
30 |
|
Observacións avaliación |
En cada unha das Probas de evaluación (Proba obxectiva e proba mixta) deberase obter unha nota mínima correspondente ó 40 % do total, para facer media co resto das probas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
APUNTES DE PRÁCTICAS Y TEORÍA REDACTADOS POR LOS PROFESORES DE LA ASIGNATURA UNE 197001-2011 MATERIALES DE CONSTRUCCION G.I.Gorchakov MATERIALES DE CONSTRUCCION F. Arredondo TRATADO DE GEOLOGIA P. Bellair y CH. Pomerol MATERIALES DE CONSTRUCCION F.Orúx PIEDRAS GRANITOS Y MARMOLESE. Samso. LA PIEDRA EN CASTILLA Y LEON. Edit. Junta de Castilla y León. ARQUITECTURA Y TECNOLOGÍA DE LA COLOCACIÓN DE PIZARRAS EN CUBIERTAS. José Luis Menéndez Seigas. MANUAL DE ROCAS ORNAMENTALES. Edit. E.T.S. de Ingenieros de Minas de Madrid MANUAL-GUÍA TÉCNICA DE LOS REVESTIMIENTOS Y PAVIMENTOS CERÁMICOS. EDT. INSTITUTO DE TECNOLOGÍA CERÁMICA DIPUTACIÓN DE CASTELLÓN. José Luis Porcar.MANUAL DEL VIDRIO.. CITAV EL CEMENTO PORTLAND Y OTROS AGLOMERANTES. Autor . F. Gomá. Edit. Edistores técnicos asociados. MANUAL DEL YESO. autores: Luis Villanueva Dominguez y Alfonso García Santos. Edit. ATEDY FABRICACIÓN, CARACTERÍSTICAS Y APLICACIONES DE LOS DIVERSOS TIPOS DE CEMENTOS. Edit: E.T.A. Autor: M. Venuat. INSTRUCCIÓN PARA LA RECEPCIÓN DE CEMENTOS (RC-16) NORMAS UNE EN 197-1:2011/ 80-303:2013/80-305:2012/80307:2001/ E.H.E.08 FABRICACIÓN DE HIERRO, ACERO Y FUNDICIÓN. 2 tomos. José Apraiz B. INSTRUCCION DE ACERO ESTRUCTURAL ( E A E ) 2011 LAS ARMADURAS. Instituto Técnico de la Construcción S.A. Ismael Sirvent Casanova GALVANIZACION EN CALIENTE - ASOCIACION TCNICA ESPAÑOLA DE GALVANIZACION ARMADURAS PASIVAS PARA HORMIGÓN ESTRUCTURAL. José Calatrava Ruiz EL ALUMINIO EN LA CONSTRUCCIÓN. – TECNOLOGÍA DE LA MADERA. E. Salesianas. Edit. Don Bosco. CODIGO TECNICO DE LA EDIFICACION UNE, EN, PLIEGOS ETC. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|