Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
CE8 - Dominar os distintos métodos de representación de datos, información e coñecemento que garanta a súa recuperación eficiente |
A13 |
CE13 - Coñecer e dominar as técnicas e normativas para a creación e autenticación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión, intercambio e avaliación de recursos e servizos de información |
A14 |
CE14 - Aplicar as disposicións e procedementos legais e regulamentarios relacionados coa actividade de información e documentación en xeral e no ámbito dixital en particular |
A15 |
CE15 - Coñecer e asumir a perspectiva ética e os valores deontolóxicos da xestión da información no seu conxunto e do ámbito dixital en particular |
A18 |
CE18 - Dominar e aplicar criterios de selección, adquisición, conservación e eliminación de documentos e información que permitan organizar coleccións de documentos de toda natureza |
A19 |
CE19 - Determinar e aplicar métodos, medidas e técnicas deseñadas para ordenar, protexer, conservar e restaurar datos, información e documentos de diferente natureza |
B2 |
CB2 - Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB3 - Ser capaz de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de facer xuízos a partir de información que, estando incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB4 - Saber comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e os motivos finais que os sustentan- a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades |
B6 |
CG1 - Capacidade de cooperación, traballo en equipo e aprendizaxe colaborativa |
B7 |
CG2 - Capacidade de reflexión e razoamento crítico |
B8 |
CG3 - Capacidade de planificación, organización e xestión de recursos, información e operacións |
B9 |
CG4 - Capacidade de análise, diagnóstico e toma de decisións |
B10 |
CG5 - Capacidade para traballar nun contexto global e internacional |
B11 |
CG6 - Capacidade para comprender a importancia, valor e función da xestión dixital da información e documentación na actual sociedade das TIC |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía que respecta a cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero |
C6 |
CT6 - Desenvolver a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia.
|
A8
|
|
|
Identificar os factores de deterioro dos soportes documentais.
|
A13
|
B2 B3
|
|
Determinar o estado de conservación dos documentos.
|
A14
|
B4 B9
|
|
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento, exposición e reproducción documental.
|
A19
|
B6 B8
|
|
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos.
|
A18
|
B7 B10
|
C3
|
Aplicar as directrices e boas prácticas para a preservación dixital. |
A15
|
B11
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Marco conceptual y estado actual de la conservación y preservación de la información |
Conceptos básicos
La conservación y la preservación |
Conservación y preservación de las colecciones patrimoniales y colecciones especiales
|
Tipología documental
La conservación
La protección |
Preservación digital
|
La preservación digital
Gestión y aspectos tecnológicos
Estrategias de la preservación |
Metadatos de preservación
|
Metadatos y tipologías
Metadatos para la preservación digital
Modelo Premis |
Gestión de desastres en unidades de información |
Plan de gestión de desastres:
planificación, protección, recuperación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 B2 B4 B6 |
21 |
20 |
41 |
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 |
28 |
40 |
68 |
Presentación oral |
B3 B4 |
8 |
6 |
14 |
Proba mixta |
A8 B3 B4 B7 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases explicativas dos contidos da materia |
Portafolios do alumno |
Cartafol que reúne os exercicios prácticos e os traballos relacionados cos contidos da materia nos que se demostra a capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos |
Presentación oral |
Participación na aula e exposición dos exercicios e/ou traballos reflexionando sobre os temas propostos |
Proba mixta |
Proba dirixida a avaliar o grao de coñecemento adquirido polos estudantes en relación cos contidos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba mixta |
Portafolios do alumno |
Presentación oral |
|
Descrición |
As titorías permitirán ao alumnado resolver dúbidas sobre os contidos da materia, a realización dos traballos e calquera outra actividade orientada ao longo do curso.
En todas as metodoloxías aplicadas se empregarán preferentemente as titorías presenciais, se a situación o permite, ou o correo electrónico e Teams, acordándose previamente coa profesora.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A8 B3 B4 B7 |
Proba escrita sobre os contidos da materia.
|
50 |
Portafolios do alumno |
A8 A14 A15 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 C3 C6 |
Valorarase a adecuación ás pautas marcadas para cada actividade, o contido, a coherencia da estructura, a redacción e presentación. Poderán especificarse outros criterios de avaliación particulares no momento da presentación das actividades aos alumnos.
|
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia é preciso obter unha nota media de 5 sobre 10 que se calculará atendendo ás porcentaxes sinaladas para cada metodoloxía
no apartado de avaliación, sempre e cando se obteña un mínimo de 4 sobre 10 en cada unha das metodoloxías: proba mixta e portafolios.
Os traballos do portafolios cualificaranse sobre 10 e farán media aritmética entre eles. Non se avaliarán os traballos non consensuados coa profesora, cando sexa necesario acordar un tema, os presentados fóra de prazo, os que non cumpran coas instrucións prescritas para a súa elaboración ou os que fosen copiados.
SEGUNDA OPORTUNIDADE
Poderán presentarse á segunda oportunidade únicamente os estudantes que non superasen a materia na primeira oportunidade. Os criterios de avaliación serán os mesmos que os da primeira oportunidade. Gardaranse as notas relacionadas coas metodoloxías mencionadas no
apartado de avaliación que resultasen aprobadas, polo que os estudantes recuperarán só a parte que teñan suspensa.
ALUMNOS CON ADICACIÓN A TEMPO PARCIAL OU DISPENSA ACADÉMICA DE ASISTENCIAS ÁS AULAS LEGALMENTE RECOÑECIDA
Terán as mesmas condicións que o resto do alumnado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Paz Enrique, Luis Ernesto (2020). Conservación preventiva de documentos en archivos y bibliotecas: experiencias, metodológicas y políticas. Villa Clara, Cuba: Editorial Feijóo
Argerich Fernández, Isabel, et al (2010). Conservación preventiva y plan de gestión de desastres en archivos y bibliotecas. Madrid: Ministerio de Cultura
Escalera Armiño, Álvaro (2006). Custodia de larga duración de documentos electrónicos. Legajos 9, 59-64.
Corrado, Edward M. y Moulaison, Heather (2014). Digital Preservation for Libraries, Archives, and Museums. Lanham: Rowman & Littlefield
(2015). Digital Preservation Handbook, 2nd Edition. Digital Preservation Coalition. . https://www.dpconline.org/handbook
Dappert, Angela; Guenther, Rebecca Squire y Sébastien (2016). Digital Preservation Metadata for Practitioners. Implementing PREMIS. Cham, Switzerland: Springer
National Library of Australia (2003). Directrices para la preservación del patrimonio digital. . https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000130071_spa
Bello Urgellès, Carmen y Borrel Crehuet, Ángels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental. Claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
Conway, Paul (2000). La preservación en el mundo digital. Santiago de Chile: Centro Nacional de Conservación y Restauración. https://ceice.gva.es/documents/16
Serra Serra, Jordi (2008). Los documentos electrónicos: qué son y cómo se tratan. Gijón: Trea
(2018). Norma UNE-ISO 23081-1:2018. Información y documentación. Procesos de gestión de documentos. Metadatos para la gestión de documentos. Parte 1: Principios.
Cloonan, Michèle Valerie (2015). Preserving our Heritage: Perspectives from Antiquity to the Digital Age.. Chicago: Neal-Schuman
(2012). Reference Model for an Open Archival Information System (OAIS).Recommended Practice. CCSDS 650.0-M-2. . https://public.ccsds.org/pubs/650x0m2.pdf |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|