Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer as características específicas dos dispositivos móbiles |
AP34
|
BP2 BP6 BP7 BP8 BP10
|
CP6 CP7 CP8
|
Coñecer a contorna e mercado específico dos xogos para móbiles |
AP1
|
BP1 BP3 BP4 BP5 BP11
|
CP6 CP7
|
Utilizar as características específicas dos dispositivos móbiles no deseño e desenvolvemento de videoxogos |
AP30
|
BP6 BP7 BP8 BP10 BP13
|
CP2 CP4 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Introducción a dispositivos móbiles |
Introdución ao curso
Dispositivos móbiles
Sistemas operativos e ecosistemas |
Tema 2. Motores gráficos para dispositivos móbiles |
Creación de videoxogos
Motor gráfico Unreal
Plataforma Android |
Tema 3. Servizos na nube para videoxogos |
Persistencia
Gamificación
Servizos de Google |
Tema 4. Monetización de videoxogos |
Publicación en tendas
Publicidade |
Tema 5. Sensores en dispositivos móbiles |
Sensores inerciais
Localización GPS
Pantalla multitáctil |
Tema 6. Realidade aumentada |
Conceptos básicos
ARCore de Google
ARCore en Unreal |
Tema 7. Rendemento de videoxogos en dispositivos móbiles |
Análise de rendemento
Melloras de rendemento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 |
7 |
21 |
28 |
Traballos tutelados |
A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 |
3 |
24 |
27 |
Proba mixta |
A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 |
2 |
1 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A30 A34 B1 B4 B8 B10 C4 C7 C8 |
8 |
8 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos desenvolverán prácticas para o estudo e a aprendizaxe das especificidades dos dispositivos móbiles (A34), a súa contorna (A1) e a programación de videoxogos (competencia A30 e A34).
Exporanse unha serie de prácticas seguindo un guión para que o alumno se familiarice cos conceptos e procedementos básicos do emprego do motor gráfico Unreal en plataformas Android (competencias B2, B5, B6, B7, B8, C6 e C7).
Tamén se promoverá a ampliación e mellora das funcionalidades básicas de cada práctica proposta así como a discusión e a resolución de problemas (competencias B2, B5, C2 e C6).
As prácticas constan dunha parte inmediata (que se entrega ao acabar) e outra en diferido.
Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial. |
Traballos tutelados |
Pedirase aos alumnos que se organicen en grupos e que propoñan traballos (videoxogos) que profundicen en temas tratados na materia (competencias A1, A30 e A34) e exploren novos coñecementos (competencias B10, B11, C6, C7 e C8). Valorarase especialmente que o xogo sexa funcional e robusto (competencia B1, B2 e B8).
Cada grupo estará composto por un número reducido de alumnos (tipicamente entre 1 e 4), polo que a coordinación e a metodoloxía de traballo en grupo é moi importante. Tamén se pedirá un pequeno informe de seguemento nas principais fases de desenvolvemento (competencias C1, C2, C4 e C10).
As ideas e problemas discutiranse fundamentalmente durante as horas de tutoría ou por medios telemáticos. |
Proba mixta |
Exame sobre os contidos da materia que combinará preguntas de teoría coa resolución de problemas ou un traballo individual.
Neste tipo de probas comprobarase a adquisición de competencias A34, B8, C1, C4. |
Sesión maxistral |
Exposición didáctica dos contidos teóricos da materia empregando diapositivas e outros recursos TIC. Tamén se exporán en detalle a implementación de videoxogos e funcionalidades básicas para que os alumnosos poidan implementar e testear durante as prácticas.
Este tipo de sesións está orientado á adquisición dos coñecementos asociados ás competencias A1, A30, A34 e B8, e como guía para a adquisición autónoma de novos coñecementos e competencias (competencia C7). Tamén se fomentará a discusión e a valoración crítica das diferentes alternativas e enfoques na resolución de problemas (competencias B1, B4, B10, C1 e C8). |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Prácticas de laboratorio: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación ás prácticas propostas. Promover o razoamento crítico e a proba das diferentes opcións.
Traballos tutelados: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación aos traballos tutelados propostos.
Axudar na adecuación das propostas dos alumnos e tamén na organización e planificación do traballo ao longo do semestre.
Sesión maxistral: Atender e resolver dúbidas do alumnado en relación á materia teórica exposta nas clases. Utilización de materiais complementarios aos empregados nas clases.
As titorías se atenderán preferentemente por medios telemáticos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 A30 A34 B2 B5 B6 B7 B8 B13 C2 C6 C7 |
Avaliación do traballo realizado polo alumno nas prácticas de laboratorio mediante probas mixtas. |
45 |
Traballos tutelados |
A1 A30 A34 B1 B2 B8 B10 B11 C2 C4 C6 C7 C8 |
Avaliación dos traballos tutelados desenvolvidos polo alumno mediante probas mixtas.
Inclúe a creación dun vídeo do equipo de desenrolo presentando o traballo realizado. |
45 |
Proba mixta |
A1 A30 A34 B2 B3 B4 C6 C8 |
Valoraranse os coñecementos da materia (incluíndo a resolución de problemas) mediante probas mixtas ou ben mediante un traballo individual. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A materia apróbase obtendo polo menos o 50% da cualificación. Os alumnos a tempo parcial poderán presentar todas as prácticas de forma non presencial e non terán que asistir a todas as clases maxistrales. Pero a asistencia á proba mixta e á defensa do traballo tutelado é obrigatoria (ben de maneira presencial ou polos medios telemáticos dispoñibles). Na segunda oportunidade poderase realizar unha nova proba mixta (ou traballo individual) e presentar ou ampliar o traballo tutelado e as prácticas de laboratorio. Na convocatoria adiantada de Decembro habería que realizar un traballo individual, outro tutelado e as prácticas de laboratorio. A realización fraudulenta das probas ou actividades de evaluación
implicará directamente a calificación de suspenso '0’ na materia na convocatoria
correspondente, invalidando así calquer calificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara ás convocatorias extraordinarias
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Wie Meng Lee (2012). Android 4 Desarrollo de aplicaciones. Wrox (Anaya Multimedia)
- Reto Meier (2016). Professional Android. Wrox
- Nitish Misra (2015). Learning Unreal Engine Android Game Development, , PACK Publishing
- Varios autores. Unreal Engine 4 Documentation oficial. https://docs.unrealengine.com
- Micheal Lanham (2018). Fundamentals of Google ARCore: Learn to build augmented reality apps for Android, Unity, and the web with Google ARCore.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Programación para Videoxogos/730529008 | Márketing Estratéxico de Videoxogos/730529001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Rendemento e Optimización de Videoxogos/730529018 | Programación Avanzada para Videoxogos/730529019 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para
axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus
Ferrol": A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia: - Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizará a través de Moodle ou similar, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso muy excepcional de ser necesario realizalos en papel:
- Non se emplegarán plásticos
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Emplegarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
Ademáis, traballarase para identificar e modificar prejuicios e actitudes sexistas, e influirase no contorno para modificalos e fomentar valores de
respeto e igualdade. En xeneral, pondrase especial empeño en detectar situacións de
discriminación e proporanse accións e medidas para correxilas. |
|