Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aproximar o modelado matemático de sistemas e procesos complexos no ámbitos da economía enerxética. |
|
B5 B7 B9
|
|
Investigación, desenvolvemento e innovación en produtos, procesos e métodos industriais cara á racionalización do consumo enerxético e á redución do seu impacto ambiental asociado. |
|
B5 B7 B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución e conceptos básicos |
1.1. Introdución.
1.2. Enerxía primaria, enerxía secundaria e cadeas enerxéticas.
1.3. Recursos e reservas.
1.4. As fontes de recursos enerxéticos e a cuestión das unidades.
1.5. Contabilidade enerxética: a base de datos e o balance enerxético.
1.6. O balance enerxético.
1.6.1. O balance de enerxía primaria.
1.6.2. O balance de enerxía final.
1.6.3. O balance de enerxía útil.
1.6.4. Particularidades do balance enerxético.
1.7. Contabilidade enerxética aplicada.
1.8. Planificación enerxética.
1.9. Custos enerxéticos.
|
2. Enerxía e economía.
|
2.1. Aspectos particulares da economía enerxética.
2.2. Elasticidade da demanda.
2.3. A análise coste-beneficio.
2.3.1. Evolución histórica da análise coste-beneficio.
2.3.2. Fundamentos económicos da análise coste-beneficio.
2.3.3. Criterios de decisión.
2.3.4. Criterios cuantitativos de economicidade.
2.3.5. Estructura dos problemas de decisión.
2.3.6. Aplicabilidade da análise coste-beneficio.
2.4. A enerxía e o desenvolvemento económico.
2.5. Evolución da demanda e procesos de substitución.
2.6. Distribución espacial da produción e o consumo enerxéticos.
2.7. A crise enerxética.
|
3. As fontes enerxéticas.
|
3.2. O petróleo.
3.1. O carbón.
3.3. O gas natural.
3.4. A enerxía nuclear.
3.5. A enerxía hidroeléctrica.
3.6. Outras fontes enerxéticas.
|
4. A enerxía en España.
|
4.1. Aspectos xerais.
4.2. O carbón.
4.3. O petróleo.
4.4. O gas natural.
4.5. A enerxía nuclear.
4.6. O sector eléctrico.
4.7. Os recursos renováveis.
|
5. A planificación enerxética.
|
5.1. A planificación enerxética en España.
5.2. As liñas estratéxicas da planificación enerxética a escala rexional.
5.3. Programas de investigación e desarrollo enerxético.
5.4. Planes de aforro e eficiencia enerxética.
5.5. Optimización e control ambiental na utilización da enerxía.
5.6. O contexto europeo.
5.7. Métodos de planificación.
|
6. Energía y control ambiental.
|
6.1. Xeralidades.
6.2. A interrelación entre os usos da enerxía e a contaminación.
6.3. Enerxía e ambiente na Unión Europea.
|
7. Aspectos particulares.
|
7.1. Tarifación e prezo da enerxía.
7.2. Demanda e facturación de electricidade e gas.
7.3. Produción de electricidade en réxime especial.
7.4. Plan de fomento de enerxías renováveis.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
10 |
30 |
40 |
Sesión maxistral |
B5 B7 B9 |
30 |
60 |
90 |
Proba mixta |
B5 B7 B9 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Se utilizarán documentos bibliográficos (artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Empregarase como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas e como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Sesión maxistral |
Consistirá na exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Proba mixta |
Será unha proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, coñecementos, capacidades, e destrezas. Combinará preguntas de resposta múltiple e de resposta breve. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención será mediante tutorías presenciais, correo electrónico e Teams.
Permétese dispensa académica. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B5 B7 B9 |
A utilización das fontes aconselladas e mesmo calquera ampliación da información de aplicación será tida en conta. |
40 |
Proba mixta |
B5 B7 B9 |
É a partida metodolóxica de mais peso na avaliación do aproveitamento do curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para os alumnos de dispensa académica a avaliación realizarase da mesma forma que para o resto de alumnos. Os criterios de avaliación da 2ª oportunidade e da convocatoria adiantada son os mesmos que os da 1ª oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Kleinpeter, M. (1995). Energy Planning and Policy. Chichester. John Wiley & Sons
Albi Ibáñez, E. (1989). Introducción al Análisis Coste-Beneficio. Madrid. Instituto de Estudios Fiscales
García Alonso, J.M. e Iranzo Martín, J.E. (1989). La energía en la economía mundial y en España. Madrid. Editorial AC
Furfari, S. (2007). Le Monde et l'Énergie. Enjeux géopolitiques. Paris, Editions Technip |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ENERXÍAS RENOVABLES/730G04049 | CENTRALES ENERXÉTICAS/730G04052 | XESTIÓN EMPRESARIAL/730G04010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": a) A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase preferentemente en formato virtual ou soporte informático, e poderá realizarse a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos. No caso de se realizar en papel, non se empregarán plásticos, as impresións serán a dobre cara en papel reciclado, e evitarase a impresión de borradores. b) Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas, socioculturais ou de xénero, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|