Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da calidade, así como da normativa e os medios relativos á seguridade e á protección ambiental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento dos sistemas para avaliación da Calidade, así como da normativa e os medios relativos á seguridade e á protección ambiental |
A17
|
B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Coñecer o medio marino, a importancia que ten sobre o mar, a súas consecuencias e impacto, así como a calidade e xestión ambiental aplicada a o sector naval |
A17
|
B2 B3 B4 B6
|
C1 C2 C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha de memoria de verificación, que son: |
I Medio Ambiente
II Reglamentación marina
III Calidad |
Os ecosistemas mariños |
1. O medio físico
2. O medio biolóxico
3. As comunidades mariñas: Mareas vermellas e arrecifes de coral
4. Degradación de ecosistemas. Eutrofización. Capacidade de autodepuración da auga mariña
|
Contaminación mariña e impacto ambiental |
1. Vías de entrada dos contaminantes ao medio acuático
2. Principais contaminantes
3. Verteduras accidentais ao mar. Medidas correctoras. Loita contra a contaminación mariña
4. A contaminación e os recursos pesqueiros
|
Atmósfera |
1. Contaminación do aire
2. Contaminantes atmosféricos
3. Control da contaminación
4. Efecto invernadoiro. Diminución da capa de ozono estratosférico
|
Reglamentación mariña. Convenio MARPOL |
1. A contaminación por hidrocarburos
2. A contaminación por substancias nocivas líquidas transportadas a granel
3. A contaminación polos lixos dos buques
4. A contaminación atmosférica ocasionada polos buques
|
Conceptos básicos de calidade |
1. Introdución. Definición
2. Xestión da calidade. Definición. Fundamentos e estratexias
3. O modelo EFQM
|
Xestión e Ferramentas da calidade |
1. Introdución e obxectivos
2. Mellora continua
3. Ferramentas básicas da calidade
|
A norma ISO 9001 |
1. Conceptos: Normalización, Certificación e Acreditación
2. Normativa ISO 9001: 2008
3. Requisitos da Norma
|
Conceptos básicos do medioambiente |
1. Economía e medio
2. Empresa e medio
3. Estratexia empresarial e medio
|
Ferramentas de Xestión medioambiental |
1. Avaliación de impacto ambiental
2. Análise de ciclo de vida
3. Ecodiseño
4. Outras ferramentas: Etiqueta ecolóxica, Mercadotecnia ecolóxica e sistemas de xestión ambiental e auditoría ambiental
|
As Normas ISO e o reglamento EMAS |
1. Introdución e obxectivos
2. A norma ISO 14001
3. O regulamento EMAS
|
Integración dos sistemas de Xestión |
1. Características dun sistema integrado
2. Implantación e certificación das normas ISO 9001 e ISO 14001
|
Auditoría da calidade e do medioambiente |
1. Definición e clases de auditorías
2. O auditor de calidade e o medio
3. Etapas do proceso de auditoría
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
B2 C2 |
6 |
6 |
12 |
Traballos tutelados |
B3 C4 C5 C6 |
3 |
30 |
33 |
Prácticas de laboratorio |
B4 C1 |
12 |
12 |
24 |
Proba mixta |
A17 B2 B3 B4 B6 |
3 |
0 |
3 |
Saídas de campo |
A17 B2 B3 B4 B6 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A17 |
17 |
17 |
34 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
1. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (SEPARADOR DE SENTINAS)
2. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (PLANTA DE TRATAMENTO DE AGUAS RESIDUAIS)
3. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (PLANTA DE TRATAMENTO TÉRMICO)
4. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (EQUIPO DE TRATAMENTO DE RESIDUOS ORGÁNICOS)
|
Traballos tutelados |
1.Operación e mantemento dunha planta de purificación de augas (Potabilización). Aplicación ao buque
2. Enerxías alternativas. Aplicación en buques
3. Augas de lastre. Problemática ambiental. Tratamentos
4. Ferramentas de xestión mediambiental. Unidade didáctica IX
5. Integración dos sistemas de xestión. Unidade didáctica XI
6. Auditoría da calidade e o medio. Unidade didáctica XII
7.Control da contaminación atmosférica
8. Lucha contra a contaminación de hidrocarburos
|
Prácticas de laboratorio |
1. Determinación de pH, temperatura y conductividad de distintos tipos de aguas
2. Determinación de cloruros en augas
3. Determinación de la dureza en augas
4. Determinación de fosfatos en augas
5. Determinación de osíxeno disolto en augas
6. Determinación de sólidos en suspensión en augas |
Proba mixta |
Exame do temario das clases maxistrais, da información recibida nos seminarios e nas visitas técnicas e dos traballos expostos polo alumnado |
Saídas de campo |
1. VISITA TÉCNICA A UN AULA DE MEDIO AMBIENTE ANTONIO DE ESCAÑO (ARSENAL DE FERROL)
2. VISITA TÉCNICA A UN BUQUE (FRAGATA F-100) (ARSENAL DE FERROL)
3. VISITA TÉCNICA SASEMAR (SOCIEDAD DE SALVAMENTO E SEGURIDAD MARÍTIMA (FERROL)
4. VISITA TÉCNICA BUQUE DON INDA (CEE- A CORUÑA)
|
Sesión maxistral |
Presentación en Power Point das Unidades Didacticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Os estudantes contarán ca atención personalizada por parte da profesora: tutorías presenciais e/o por correo electrónico e seguimento de traballos e exposición de dudas a través da plataforma Moodle.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B3 C4 C5 C6 |
Elaboración dun traballo tutelado e exposición oral do mesmo
|
25 |
Solución de problemas |
B2 C2 |
Aprendizaxe colaborativo, Discusión dirixida |
5 |
Prácticas de laboratorio |
B4 C1 |
Participación activa no desarrollo das prácticas. Será obligatoria a entrega dun informe de cada unha das prácticas. |
5 |
Proba mixta |
A17 B2 B3 B4 B6 |
Examen final da materia impartida nas clases maxistrales, da información obtida nos seminarios e prácticas de laboratorio así como, da exposición de traballos dos estudiantes |
60 |
Saídas de campo |
A17 B2 B3 B4 B6 |
Visitas técnicas aplicadas a teoría da asignatura |
5 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia aos Seminarios e obrigatoria para obter a calificación de 0,5 puntos. A asistencia as Visitas técnicas e obrigatoria para obter a calificación de 0,5 puntos.
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria. Non se aproba a asignatura sen asistir ás prácticas. Os alumnos/as que obteñan un xustificante pola non asistencia a prácticas de laboratorio, deberán realizar un exame da/ das mesma/as a finales do primeiro cuatrimestre, para obter o aprobado nas mesmas.
Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word) e realizar a súa exposición (formato Power point) nos días establecidos polo profesor ca correspondente publicación en Moodle.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 2,5 puntos no exame sobre 6 para valorar as outras actividades.
Dispensa de esta asignatura:os estudantes con matricula a tempo parcial terán que realizar todas as seguintes actividades obrigatorias: asistencia a prácticas de laboratorio (12 horas) e presentación do traballo tutelado (2h), quedando exentos do 70 % da asistencia da asignatura. De esta maneira os alumnos con dispensa, non disfrutarán da puntuación de asistencia a seminarios e visitas técnicas (1 punto). Exceptuando o punto anterior, a evaluación e a mesma para todos os estudiantes.
Para os alumnos/as que se presenten a o examen de segunda oportunidade tendrán que cumplir os mesmos criterios especificados para a primiera oportunidade.
Chamada anticipada (decembro): avaliarase do mesmo xeito que
o resto das chamadas.
Implicacións do plaxio: a realización fraudulenta das probas
ou actividades de avaliación implicará directamente o grao de suspenso
"0" na materia na correspondente convocatoria, invalidando así
calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación da
convocatoria extraordinaria.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
PABLO ALCALDE SAN MIGUEL (2010). CALIDAD. MADRID: PARANINFO S.A.
6. ENRIQUE CLAVER, JOSÉ FRANCISCO MOLINA Y JUAN JOSÉ TARÍ (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental. MADRID: PIRÁMIDE
2. J. M. PERÉS (1980). La polución de las aguas marinas. BARCELONA: OMEGA
3. MARIANO SEOANE CALVO (2000). Manual de contaminación marina y restauración del litoral. MADRID: EDICIONES MUNDIPRENSA
4. JOSE MARÍA SILOS RODRÍGUEZ (2008). Manual de lucha contra la contaminación.. CÁDIZ: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ
5. ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL (2013). MARPOL. lONDRES: ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL |
|
Bibliografía complementaria
|
12. JAIRO ALBERTO ROMERO (1999). Potabilización del agua. MÉJICO: ALFAOMEGA |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
TECNOLOXÍA DA CONSTRUCIÓN NAVAL 1/730G01124 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidad nos comportamentos personais e profesionais.
“Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumplir co obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
• Solicitaránse en formato virtual y/o soporte informático
• Realizaránse a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimilos
• En caso de ser necesario realizalos en papel:
- No se emplearán plásticos
- Realizaráns impresiones a doble cara.
- Emplearáse papel reciclado.
- Evitaráse a impresión de borradores.
|
|