Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A18 |
Comprender a metodoloxía de investigación cualitativa en saúde. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C11 |
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Describir os procedementos de deseño, muestreo, recolección da información e análise de datos en investigación cualitativa |
A18
|
B3 B8 B12
|
C6 C10 C11
|
Interpretar investigación científica cualitativa |
A18
|
B3 B8
|
C6 C10 C11
|
Integrar métodos e técnicas para responder a preguntas de investigación cualitativa en saude, coidados e calidade de vida |
A18
|
B2 B3 B8 B12
|
C6 C10 C11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- Tradición e enfoques da investigación cualitativa |
1.1. Fenomenoloxía
1.2. Etnografía
1.3. Teoría fundamentada
1.4. Etnometodoloxía
1.5. Investigación Acción
1.6. Método biográfico
|
2.- Métodos e proceso da investigación cualitativa |
2.1. Fase preparatoria
2.2. Traballo de campo
2.3. Fase analítica
2.4. Fase informativa
|
3.- Práctica da investigación cualitativa |
3.1. Definición do problema e acceso ó campo
3.2. Definición de roles
3.3. Selección de informantes e recollida de datos
3.4. Observación
3.5. Entrevista
3.6. Análise de datos.
3.7. CAQDAS
3.8. Informe da investigación.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Collaborative learning |
A18 B2 B3 B8 B12 C6 C10 C11 |
17 |
48 |
65 |
Workbook |
A18 B3 B8 B12 C6 C10 C11 |
0 |
20 |
20 |
Oral presentation |
A18 B3 B8 B12 C6 C10 C11 |
4 |
19 |
23 |
Guest lecture / keynote speech |
A18 B3 B8 C6 C10 C11 |
21 |
21 |
42 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Workbook |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Workbook |
|
Description |
En ambas metodoloxías, aprendizaxe colaborativa e lecturas, cada estudante disporá de atención personalizada se así o precisa para desenvolver as actividades vinculadas a estas metodoloxías. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Collaborative learning |
A18 B2 B3 B8 B12 C6 C10 C11 |
Plantexaranse actividades para realizar en grupo de entre 2 e 4 alumnos/as.
Estas actividades serán entregadas á profesora según a programación establecida
A súa realización e entrega será OBLIGATORIA para superar a materia.
Supon un 25% da nota final (2.5 puntos).
Será necesario un mínimo de 1.5 puntos para superar esta parte da evaluación.
|
25 |
Oral presentation |
A18 B3 B8 B12 C6 C10 C11 |
Cada grupo de alumnos/as realizará unha presentación oral dun documento final elaborado en forma de deseño de proxecto de investigación cualitativa.
Valorarase a calidade da presentación oral e a coherencia e calidade do discurso respondendo ás preguntas que a profesora realice ó respecto do proxecto presentado.
Representa un 75% da nota final (7.5 puntos).
Será necesario un mínimo de 4 puntos para superar esta parte da materia.
|
75 |
|
Assessment comments |
MATRICULA PARCIAL: Os/As estudantes con matricula parcial serán avaliados presentando as actividades programadas para as metodoloxías "Aprendizaxe colaborativo" e "Presentación oral" na materia de forma individual. O/A estudante que se encontre en situación de matrícula parcial deberá comunicalo á profesora responsable da materia durante o primeiro mes de docencia da materia.
2ª OPORTUNIDADE E OUTRAS: O/A estudante de "2ª oportunidade e outras" pode acollerse ó sistema de avaliación de 1ª oportunidade ou optar a unha única entrega final dun documento de proxecto de investigación cualitativa o cal recibirá unha avaliación única do 100%.
OPORTUNIDADE ADIANTADA: Unha única entrega final dun documento do proxecto de investigación cualitativa o cal recibirá unha avaliación única do 100%.
MATRICULA DE HONRA: Outorgarase á nota máis alta por encima de 9.
NON PRESENTADO: Outorgarase o "non presentado" a aqueles/as estudantes que non realizan a actividade de "presentación oral"
|
Sources of information |
Basic
|
Gordo López Angel (2008). Estrategias y prácticas cualitativas de investigación social. Madrid: Pearson Educacion
Flick U. (2004). Introducción a la Investigación Cualitativa. Madrid: Morata
Rodriguez Gomez Gregorio (1999). Metodología de la Investigación Cualitativa. Málaga: Ediciones Aljibe
Ruiz Olabuénaga (2003). Metodología de la Investigación Cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Information and Communication Systems in Health Science/750G01004 | Bases for the Interpretation of Scientific Knowledge/750G01008 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Final Dissertation/750G01033 |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green Campus Ferrol": - A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
- Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
- Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. |
|