Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade de traballar de xeito seguro nos laboratorios coñecendo os manuais de operacións e as accións ante incidentes de risco |
A2 |
Capacidade de utilizar técnicas e instrumentos habituais na investigación biolóxica celular e molecular: que sexan capaces de manexar as técnicas e protocolos así como comprender as potenciais das mesmas, os seus usos e aplicacións |
A3 |
Capacidade de utilizar ferramentas Bioinformáticas a nivel de usuario |
A5 |
Capacidade de comprender o papel dos microorganismos como axentes patóxenos e como ferramentas biotecnolóxica |
A6 |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética |
A9 |
Capacidade de comprender a estrutura, e función das proteínas a nivel individual e da proteómica, así como das técnicas necesarias para analizaras e estudar as súas interaccións con outras biomoléculas |
A10 |
Capacidade de modificar xenes, proteínas e cromosomas con aplicacións biotecnolóxicas |
A11 |
Capacidade de comprender a estrutura, función e evolución dos xenomas e aplicar as ferramentas necesarias para o seu estudio |
A13 |
Capacidade para integrarse profesionalmente en servizos do sector sanitario, farmacéutico, veterinario, produción animal, biotecnoloxía ou industrias do sector da alimentación |
B1 |
Capacidade de análise e síntese de problemas biolóxicos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética |
B2 |
Capacidade de toma de decisións para a resolución de problemas: que sexan capaces de aplicar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos na formulación de problemas biolóxicos e a busca de solucións |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B5 |
Capacidade para redactar, representar, analizar, interpretar e presentar documentación técnica e datos relevantes no campo da rama de coñecemento do máster na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión internacional |
B6 |
Capacidade de traballo en equipo: que sexan capaces de manter relacións interpersoais eficaces nun contexto de traballo interdisciplinar e internacional con respecto á diversidade cultural |
B9 |
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo |
C2 |
Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo |
C3 |
Capacidade de utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de:
.-Capacidade de expoñer o estado actual do coñecemento dentro de este campo
.-Comprensión da estructura e funcionamiento celular dende unha visión
interdisciplinar na que converxen a Bioloxía Celular, a Citología clásica, a Xenética
e a Bioloxía Molecular
.-Coñocer as técnicas experimentais para acceder ó estudo dos mecanismos
moleculares de regulación da expresión xénica así como as maquinarias
moleculares implicadas e os seus sistemas de regulación
.-Coñecer as características das proteínas e complexos implicados na regulación
da expresión xénica, a sua interacción co material xenético e as reaccions
enzimáticas que modulan a súa actividade
|
AI1 AI2 AI3 AI5 AI6 AI9 AI10 AI11 AI13
|
BI1 BI2 BI3 BI5 BI6 BI9
|
CM2 CM3 CM8
|
.-Capacidade crítica de valoración de hipótesis e interpretación de resultados |
AI13
|
BI1 BI2
|
CM2 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 |
Introducción ás técnicas de estudio e metodoloxía da regulación da expresión xénica. |
Tema 2 |
A maquinaria transcripcional en eucariotas. Factores transcripcionais xerais (TFII) e TAFs. O complexo mediador e o complexo SRB10 kinasa. |
Tema 3 |
Os complexos remodeladores da cromatina. Complexos remodeladores que hidrolizan ATP: complexos SWI/SNF e complexos ISWI. |
Tema 4 |
Complexos SAGA e homólogos. Acetilación e regulación da expresión xénica: HATs. A represión xénica e os procesos de desacetilación. A represión xénica e mecanismos de metilación. |
Tema 5 |
Factores transcripcionais específicos. As cascadas de señalización e os factores transcripcionais específicos. Receptores nucleares e control da transcripción |
Tema 6 |
Novos conceptos na regulación da expresión xénica. Factorías transcripcionais e outros modelos. |
Tema 7 |
Procesamento e transporte núcleo-citoplasma de RNAs: maquinaria de corte e poliadenilación de mRNAs, transporte a través do Complexo de poro nuclear e factores implicados. Poliadenilación citosólica |
Tema 8 |
Estructuras secundarias do RNA e factores proteicos con dominio de unión a RNA na regulación dos niveis de mRNA. Estabilidade do mRNAs |
tema 9 |
RNA e traducción de proteínas: Traducción local de proteínas. As UTR na eficiencia do proceso de traducción. Edición de RNA |
Tema 10 |
micro e siRNAs na regulación da expresión xénica: aspectos básicos e aplicados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A5 A6 A9 A10 A11 B3 B5 B6 B9 C2 C3 C8 |
2 |
8 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A1 A3 B1 B2 |
7 |
7 |
14 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A9 A10 A11 |
8 |
16 |
24 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 |
2 |
8 |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A9 A10 A11 A13 C2 |
2 |
14 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Los alumnos darán ós seus compañeiros un seminario con aspectos do traballo doutros científicos nun tema de regulación da expresión génica. |
Prácticas de laboratorio |
Combinaranse experimentos de manipulación xénica e estudos para o análise da expresión xénica. |
Sesión maxistral |
As profesoras implicadas na asignatura comezarán a docencia impartiendo os coñecementos teóricos necesarios para o desenrolo da materia mediante clases maxistrales |
Solución de problemas |
Plantexaránse problemas e casos de diferentes aspectos da asignatura para comprobar se os alumnos son capaces de utilizar a información que se lles proporciona na resolución dos mesmos. |
Proba obxectiva |
Farase un exáme que pode incluir tanto preguntas de resposta múltiple como resolución de casos e permitirá modular a nota dos alumnos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
Orientarase ós estudantes antes e durante a preparación de seminarios e o desenrrolo das prácticas que, a miudo, suporán interpretación de resultados. A solución de problemas e casos tamén requerirá da orientación por parte do profesorado.
O alumnado con dedicación a tempo parcial ou con dispensa de aistencia deberan contactar cos profesores da materia a principio de curso para establecer un calendario de actividades que permitan adquirir e avaliar de forma complementaria as competencias da materia.
Horario de titorias Pfra. Esperanza Cerdán
martes, mércores e xoves de 12.30 a 14.30
Horario de titorías Mª Angeles Freire: luns 13-15 ou previa cita por correo electrónico.Tamén se poden resolver dudas por correo electrónico.
.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A5 A6 A9 A10 A11 B3 B5 B6 B9 C2 C3 C8 |
Os estudantes darán un seminario relacionado cos aspectos de traballo de outros científicos en temas da regulación da expresión xénica.
Se valorará tanto a calidade do que se expón, como o ter asistido as titorías personalizadas.
|
15 |
Prácticas de laboratorio |
A2 A1 A3 B1 B2 |
A obtención e manexo da información de bases de datos e outras ferramentas da web nun caso práctico que se plantea de regulación xénica.
Tamén unha práctica de laboratorio para o estudo da regulación transcripcional.
|
25 |
Sesión maxistral |
A5 A6 A9 A10 A11 |
Asistencia as clases teóricas e participación |
10 |
Solución de problemas |
A13 B1 B2 |
Plantearánse problemas de diferentes aspectos da materia para comprobar si os alumnos son capaces de utilizar a información proporcionada na resolución dos mesmos.
|
25 |
Proba obxectiva |
A5 A6 A9 A10 A11 A13 C2 |
Exáme que pode incluir tanto preguntas de resposta múltiple como resolución de casos e permitirá modular a nota dos estudantes.
|
25 |
|
Observacións avaliación |
Avaliación global. Os estudantes con dedicación a tempo
parcial ou con exención de asitencia poderán optar por ser avaliados
nesta modalidade se non reúnen as condicións para avaliación continua.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Lodisch et al., (2005). Biología Molecular de la célula . Panamericana
Watson, Baker, Bell et al., (2006). Biología Molecular del Gen, 5º Ed. Panamericana
Lodish, Berk, et al (2013). Molecular and Cellular Biology 7th Ed. WH Freeman
Meister, G. (2011). RNA Biology. Wiley-VCH |
Artículos e textos especializados iránse actualizando na plataforma.
Baker, S.P. & Grant, P.A. 2007, "The SAGA continues: expanding the cellular role of a transcriptional co-activator complex", Oncogene, vol. 26, no. 37, pp. 5329-5340.
Bhaumik, S.R. & Green, M.R. 2002, "Differential requirement of SAGA components for recruitment of TATA-box-binding protein to promoters in vivo", Molecular and cellular biology, vol. 22, no. 21, pp. 7365-7371.
Cho, E.J. 2007, "RNA polymerase II carboxy-terminal domain with multiple connections", Experimental & molecular medicine, vol. 39, no. 3, pp. 247-254.
Daniel, J.A. & Grant, P.A. 2007, "Multi-tasking on chromatin with the SAGA coactivator complexes", Mutation research, vol. 618, no. 1-2, pp. 135-148.
Gao, R., Mack, T.R. & Stock, A.M. 2007, "Bacterial response regulators: versatile regulatory strategies from common domains", Trends in biochemical sciences, vol. 32, no. 5, pp. 225-234.
Gao, R. & Stock, A.M. 2009, "Biological Insights from Structures of Two-Component Proteins", Annual Review of Microbiology,
Kim, H.J., Seol, J.H., Han, J.W., Youn, H.D. & Cho, E.J. 2007, "Histone chaperones regulate histone exchange during transcription", The EMBO journal, vol. 26, no. 21, pp. 4467-4474.
Koch, F., Jourquin, F., Ferrier, P. & Andrau, J.C. 2008, "Genome-wide RNA polymerase II: not genes only!", Trends in biochemical sciences, vol. 33, no. 6, pp. 265-273.
Li, X.Y., Bhaumik, S.R., Zhu, X., Li, L., Shen, W.C., Dixit, B.L. & Green, M.R. 2002, "Selective recruitment of TAFs by yeast upstream activating sequences. "EN-GB">Implications for eukaryotic promoter structure", Current biology : CB, vol. 12, no. 14, pp. 1240-1244.
Malik, S. & Roeder, R.G. 2005, "Dynamic regulation of pol II transcription by the mammalian Mediator complex", Trends in biochemical sciences, vol. 30, no. 5, pp. 256-263.
Ng, H.H. & Bird, A. 2000, "Histone deacetylases: silencers for hire", Trends in biochemical sciences, vol. 25, no. 3, pp. 121-126.
Wu, J.I., Lessard, J. & Crabtree, G.R. 2009, "Understanding the words of chromatin regulation", Cell, vol. 136, no. 2, pp. 200-206. |
Bibliografía complementaria
|
|
-Cheng B. and David H. Price Properties of RNA Polymerase II Elongation Complexes Before and After the P-TEFb-mediated Transition into Productive Elongation. JBC. 282, 21901–21912. 2007.
-Sims, R.J.; Belotserkovskaya R. and Reinberg, D. Elongation by RNA polymerase II: the short and long of it”. Genes & Dev.18, 2437-2468.2004.
-Wäle S. and Kehlenbach RH. The part and the whole: Functions of Nucleoporins in nucleocytoplasmic transport. Trends in Cell Biol 20: 461-469. 2010.
-Simpson, G.G., Dijwel, P.P., Quesada, V., Henderson, I. and Dean, C. “FY is an RNA 3´end-processing factor that interacts with FCA to control the Arabidopsis floral transition.” Cell 13, 777-797. 2003.
-Ghazy, M.A., He, X., Singh, B.N., Hampsey, M. and Moore C.>The essential N terminus of the Pta1 scaffold protein is required for snoRNA transcription termination and Ssu72 function but is dispensable for pre-mRNA 3´-end processing.” Mol. Cell Biol 29, 2296-2307. 2009.
-Graber, J.H., McAllister, G.D. and Smith, T.F.“Probabilistic prediction of Saccharomyces cerevisiae mRNA 3´-processing sites.” Nucleic Acids Res. 1851-1858. 2002.
-Bently, D. “Rules of engagement: co-transcriptional recruitment of pre-mRNA processing factors.” Curr. Opin. Cell Biol. 17, 251-256. 2005.
-Murchison, E. P. and Hannon, G.J. “miRNAs on the move: miRNA biogenesis and the RNAi machinery”Current Opinion in Cell Biology 16, 223–229.2004.
-Wang, Y., Chih Long Liu, John D. Storey, Robert J. Tibshirani, Daniel Herschlag, and Patrick O. Brown. “Precision and functional specificity in mRNA decay”. PNAS 99, 5860–5865. 2002.
-James E.C. Jepson Robert A. Reenan “RNA editing in regulating gene expression in the brain.” Biochimica et Biophysica Acta 1779, 459–470.2008.
Wu, H., Neilson, J.R., Kumar,Manocha, M.,Shankar, P.,Sharp, P.A. and Manjunath, miRNA Profiling of Naý¨ve, Effector and Memory CD8 T Cells>.” PloS One 10 | e1020. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas Moleculares/610441002 | Bioloxía Celular Avanzada/610441003 | Microbioloxía Molecular/610441011 | Dinámica e Estructura de Proteínas/610441012 | Bioinformática e Modelado de Biomoléculas/610441021 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
E importante que os estudantes acudan as titorías para solucionar dúbidas. Programa Green Campus Facultade de Ciencias. Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable
e cumprir co punto 6 da "Declaración Ambiental da Facultade de Ciencias
(2020)", os traballos documentais que se realicen nesta materia: a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e
soporte informático. b. De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. -
Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|