Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A6 |
Capacidade de comprender o funcionamento celular a través da súa organización estrutural, sinalización bioquímica, expresión génica e variabilidade xenética |
A7 |
Capacidade de coñecer e analizar sistemas celulares específicos como células nai, neuronas, células do sistema inmune, ou outras células relacionadas con diversas patoloxías |
A8 |
Capacidade de ter unha visión integrada dos coñecementos previamente adquiridos en relación coa Bioloxía Molecular, Celular e Xenética, cunha formulación interdisciplinar e un grao de experimentalidad moi elevado |
B3 |
Capacidade de xestión da información: reunir e interpretar datos, información e resultados relevantes, obter conclusións e emitir informes razoados sobre cuestións científicas e biotecnolóxicas |
B5 |
Capacidade para redactar, representar, analizar, interpretar e presentar documentación técnica e datos relevantes no campo da rama de coñecemento do máster na lingua nativa e polo menos noutra lingua de difusión internacional |
B9 |
Capacidade de preparación, exposición e defensa dun traballo |
C1 |
Capacidade de expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Capacidade para coñecer e empregar axeitadamente a terminoloxía técnica do campo de coñecemento do máster, na lingua nativa e en inglés, como lingua de difusión internacional neste campo |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C9 |
Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprobar a importancia que ten o sistema nervioso no correcto funcionamento de todo o noso organismo.
Coñecer cómo funciona o noso propio cerebro.
Apreciar que a diversidade de conductas animais correspóndese coa diversidade de sistemas nerviosos. |
AI6 AI7 AI8
|
BI3 BI5 BI9
|
CM1 CM2 CM8 CM9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) Doutrina neuronal: introducción histórica á neurobioloxía moderna.
|
Teoría reticular.
Técnica de Golgi e estudos de Santiago Ramón y Cajal.
Doutrina neuronal.
|
2) Organización e señalización neuronal.
|
Estrutura básica da neurona.
Tipos de neuronas.
Sinapse eléctrica.
Sinapse química. |
3) O encéfalo cambiante. |
Desenvolvemento temperán do sistema nervioso.
Formación de circuítos neurais.
Modificación de circuítos neurais e plasticidade sináptica.
|
4) Organización anatómica do sistema nervioso. |
Anatomía do Sistema Nervioso Central.
Anatomía do Sistema Nervioso Periférico.
Nocións de anatomía comparada.
|
5) Bases neurais da percepción sensorial. |
Sistema sensorial somático.
Sistema visual.
Sentidos químicos.
Sistema auditivo e vestibular.
Dor.
Sistema sensitivo visceral. |
6) Control neural da actividade motora e a súa coordinación. |
Organización xeral dos sistemas de control motor. |
7) Funcións encefálicas complexas. |
Aprendizaxe e memoria.
Emocións.
|
8) Técnicas para o estudo do encéfalo. |
Transxénicos.
Optoxenética.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 |
7 |
14 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
C8 |
7 |
7 |
14 |
Análise de fontes documentais |
B3 B5 B9 C1 C2 C9 |
6 |
24 |
30 |
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
2 |
6 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Sesións presenciais de 60 minutos de duración aproximada sobre os contidos correspondentes ao temario. Para un total aproveitamento das memas, recoméndase que o alumno teña lido, con anterioridade e pola súa conta, os aspectos fundamentais dos temas nos textos recomendados. |
Prácticas de laboratorio |
As prácticas de laboratorio configúranse como unha parte esencial da materia.
Durante o seu desenvolvemento, aspectos relacionados con:
- Identificación de distintas rexións do sistema nervioso
- O uso de modelos animais para o estudo do sistema nervioso en condicións normais e / ou patolóxicas.
- O uso de liñas mutantes e transxénicas en estudos de Neurociencia
- O manexo de páxinas interactivas, atlas de neuroanatomía en liña e ligazóns web relacionadas con contidos prácticos.
Ao remate do período de prácticas, o alumnado deberá presentar un informe do mesmo. |
Análise de fontes documentais |
Consistirá na lectura individual de artigos recentes de Neurobioloxía designados polo profesor e que complementan os contidos das sesións maxistrais. En sesións presenciais cada alumno expoñerá un breve resumo do artigo asignado, e que servirá de base para a discusión dirixida posterior. |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun exame sobre os contidos da materia, con preguntas de tipo test e/ou preguntas curtas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Prácticas de laboratorio |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
B3 B5 B9 C1 C2 C9 |
Debaterase sobre un artigo de investigación actual, no que o estudante debe participar activamente despois de ter realizado a análise crítica individual do mesmo.
|
10 |
Proba obxectiva |
A6 A7 A8 |
Consistirá en preguntas de resposta curta e preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de completar ou de asociación sobre os contidos dos temas tratados nas sesións maxistrais, discusións dirixidas e seminarios.
|
70 |
Prácticas de laboratorio |
C8 |
Ao final do período de prácticas, os estudantes deberán presentar un resumo ou informe relacionado cos contidos das actividades prácticas realizadas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
OBSERVACIÓNS: As prácticas de laboratorio configúranse como unha parte esencial do contido da materia, polo que a súa realización será presencial. É condición necesaria que todos os alumnos aproben as actividades "Análise de fontes documentais" e "Prácticas de laboratorio" para poder superar a materia. No caso da segunda oportunidade da convocatoria do ano en curso (convocatoria de Xullo) manterase o sistema de avaliación previsto para a primeira oportunidade, tanto para o alumnado que non superase algunha/s da/s partes coma para aquel alumnado que non se presentou ás mesmas. As Matrículas de Honra concederánse entre os alumnos que se presenten na primeira oportunidade de cada convocatoria. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación conlevará a aplicación da normativa vixente ao respecto.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía básica: - Dale Purves et al. (2008). Neuroscience. Sinauer Associates, cop. 4th ed. - Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell (2000).Principios de neurociencia. McGraw Hill-Interamericana. - Greg Lemke (2009). Developmental neurobiology. Academic Press-Elsevier. - John H. Byrne; James L. Roberts (2009). From molecules to networks an introduction to cellular and molecular neuroscience. Elsevier. - Larry Squire et al. (2008). Fundamental neuroscience. Academic Press. - Daniel P. Cardinale (2007). Neurociencia aplicada: sus fundamentos. Editorial Médica Panamericana. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Citoloxía/610212103 | Histoloxía Vexetal e Animal/610212104 | Organografía Microscópica/610212628 |
|
Observacións |
Recoméndase ao alumno que traballe de forma non presencial, con axuda da bibliografía aconsellada e dos recursos web que se poñerán á súa disposición. Recomendase limitar a entrega de traballos ao soporte informático para cumplir co programa Green Campus da Facultade. |
|